Scala Rider G4 Powerset (lite brådis) Tips&råd

fiffe

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2010
Hoj
SÅLD honda cbr1000rr bmw r1200gs adventure 2010
har tesat G9:an riktigt idag. Funkar helt som jag vill och bättre ljud än i G4:an. Telefon,gps samtidigt utan problem.

Fick en ringsignal vid polska gränsen och det var en kille på en annan hoj med G9 som försökte ansluta till mig. Bara axcceptera och prata på.

Rekomenderar starkt en G9 om någon funderar mellan G4 och G9.

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Ok nu har jag haft högläsning av hela instruktionsboken, enheterna på laddning i minst tre timmar första gången enligt den engelska anvisningen men 4 timmar enligt den svenska... Svenska språket kräver högre batterikapacitet drar jag som slutsats av det, amerikanarna säger ju inte "hej då" innan det lägger på samt att vi inte använder (fast vi gör det ändå, fast vi inte ska, men ändå) oss av sär skriv -ning.

Installationen på hjälmen verkar inte vara så hemsk, att använda tejpen för fastsättning är underförstått inte att rekommendera enligt anvisningarna men följer med som sista utväg ifall man kör med fulhjälm eller så.

Att lära sig alla snabbkommandon, röststyrningar verkar vara hemskt. Skulle behöva en 20p kurs i instruktionsbokläsning för att klara av att hålla koncentrationen uppe i studerandet av knapptryckskombinationer, led-indikationer och VOX/röststyrningar. Håller modet uppe med mitt gamla vanliga tänk om mycket som är massproducerat = det här är tillverkat och konstruerat så att vilken idiot som helst ska kunna använda den.

När jag har installerat klart och lärt mig enheten till fullo ska jag skriva en doktorandavhandling i ämnet, dock lättläst.

Burman

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2007
Hoj
FZ1-N -08
Hejsan, en snabb fråga.

Går det att para ihop en G4 med en G9? Dom jag känner har G4 men är sugen på en G9 eftersom det är bättre ljud men kommer jag att kunna surra me kompisarna då?

Mr. Burton

Trasig
Gick med
16 Jun 2009
Hoj
Skrotad- Hoj pensionerad
Hejsan, en snabb fråga.

Går det att para ihop en G4 med en G9? Dom jag känner har G4 men är sugen på en G9 eftersom det är bättre ljud men kommer jag att kunna surra me kompisarna då?

Fungerar utmärkt.
G9 hade dock innan senaste FW uppdateringen något sämre battertid, bör dock vara lika bra eller bättre nu.
Har även för mig G9 har en lite senare revision på blåtand med lite bättre prestanda.

G9:an har funkat klockrent för mig, grymt bra, jag ligger utan problem i 150-160 (eek, moralpanik!) och snackar i telefon utan att den på andra änden hör det.

Burman

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2007
Hoj
FZ1-N -08
Fungerar utmärkt.
G9 hade dock innan senaste FW uppdateringen något sämre battertid, bör dock vara lika bra eller bättre nu.
Har även för mig G9 har en lite senare revision på blåtand med lite bättre prestanda.

G9:an har funkat klockrent för mig, grymt bra, jag ligger utan problem i 150-160 (eek, moralpanik!) och snackar i telefon utan att den på andra änden hör det.

Låter kanon, då får det bli en julklapp till mig själv i år :tummenupp

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...