Då min gamla hjälm ramlar sönder bit för bit har jag spånat lite i att köpa en ny. Polaren köpte en c3 pro som verkade härlig. Jag provade därefter en c3a basic på mc mässan i vintras i lite olika storlekar och tyckte satt superskönt och bra och till ett vettigt pris dessutom! Köpte inget den dagen men beställde en innan påsk som kom idag. Nu vid andra tillfället tvekar jag dock på om det är rätt storlek för mig fastän allt jag läser tyder på det, kanske finns någon som har denna hjälmen och har lite koll?
Storlek 54/55 sitter jag på nu och den sitter.. bekvämt, inte tight men den sitter ändå bra och stannar på plats. Men nu vid nyköp bör den väl kännas trång? Kuddarna trycker något mot kinderna men inte mycket, den känns bara bekväm liksom. Man kan inte hjälpa att undra om jag har töjt ut den så pass mycket att den sitter dåligt om någon månad?
Skalpen mäter fortfarande 54,5 de senaste 10 mätningarna!
Storlek 54/55 sitter jag på nu och den sitter.. bekvämt, inte tight men den sitter ändå bra och stannar på plats. Men nu vid nyköp bör den väl kännas trång? Kuddarna trycker något mot kinderna men inte mycket, den känns bara bekväm liksom. Man kan inte hjälpa att undra om jag har töjt ut den så pass mycket att den sitter dåligt om någon månad?
Skalpen mäter fortfarande 54,5 de senaste 10 mätningarna!