Schumacher till WSBK?

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Han var efter Tuben senast i somras på Sachsenring. Finns inte en chans att han platsar i WSBK, och det kommer inte att hända såvida han inte kommer med en jäkla massa dollar på fickan så att någon blir dum nog att gå med på det. Dock är det mer troligt än dyngan om att han bara var 5 sek efter med en MotoGP-knarr på Valencia.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
3 sekunder efter Checa är ju inte heller helt illa pinkat, men det räcker ju inte till i wsbk riktigt ännu.
Hade dock vart kul om han skulle kunna ta sig till toppen..

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Att köpa en plats är nog för honom en knappt märkbar utgift! Om jag kommer ihåg rätt så var han väl topp 3 några år i följd som världens bäst betalde idrottsman....

Med tanke på hans bakgrund så vill han nog inte ens åka i wsbk om han är inte är i närheten av konkurrenskraftig!

grafne

Ny medlem
Gick med
28 Sep 2008
Hoj
Ducati 1098S special
MS skulle aldrig någonsin behöva köpa in sig i ett WSB eller Moto GP team om han så önskade att deltaga i dessa serier då hans marknadsvärde överstiger alla kostnader med råge vilket innebär att teamen om den dagen kommer kommer att stå med öppna armar för att få MS som förare

Sen är jag helt övertygad att en person som MS inte skulle vara i närheten av att deltaga i vare sig WSB eller Moto GP om han inte visste att han hade något att hämta där

Men bortsett från detta så skulle det vara hur kul som helst om den dagen kommer likaväl som att det skulle vara hur kul som helst om den dagen kom att Rossi satt i en toppbil i F1

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
Jag tror att Schumacher kommer att iallafall prova på att köra någor race i WSBK eller MotoGP inom något år. I år har han ju kört de flesta IDM-race och en hel del andra tester och race. Med lite mer 2-hjulsrutin i kroppen så tror jag att Schumacher kan imponera även i ett MC-race.

Visst, någon Rossi blir han ju med största sannolikhet inte, men jag skulle sannerligen inte bli förvånad om vi såg Schumi i ett högstatus MC-race inom en snar framtid = 1-2 år!

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Fast det är ju inte bra om han får en körning enbart på sitt namn. Som det är nu är han ju inte tillräkligt snabb för MotoGP eller WSBK.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Jag har precis som Oscar sett honom köra en del och nej han platsar inte i VM, skulle väl kvala in men inte mkt mer.
Som han själv säger så är IDM lagom för honom nu.
3 sek efter Checa tror jag knappt på, när han får spö av gästande svenskar i IDM.

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
MS skulle aldrig någonsin behöva köpa in sig i ett WSB eller Moto GP team om han så önskade att deltaga i dessa serier då hans marknadsvärde överstiger alla kostnader med råge vilket innebär att teamen om den dagen kommer kommer att stå med öppna armar för att få MS som förare

Du tror alltså att ett MotoGP-team skulle göra bort sig så fullständigt för att han är den han är? Knappast. Formodligen skulle Dorna säga stopp de med.

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Du tror alltså att ett MotoGP-team skulle göra bort sig så fullständigt för att han är den han är? Knappast. Formodligen skulle Dorna säga stopp de med.

Varför skulle Dorna sätta stopp? De om några är väl intresserade av bra tittarsiffror och mycket PR?

Stega in hos Kawasaki och presentera sig som motorsportens mest kända namn och ha med sig en huvudsponsor, nog skulle Kawasaki rulla fram en cykel till.....

Jag håller till fullo med om att han inte hastighetsmässigt platsar i MotoGP men frågan är om han inte tillför sporten mer än Anthony West.

Blow

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2007
Hoj
Ingen!! cbr 900 fireblade -96 *STULEN*

Sen är jag helt övertygad att en person som MS inte skulle vara i närheten av att deltaga i vare sig WSB eller Moto GP om han inte visste att han hade något att hämta där

Men bortsett från detta så skulle det vara hur kul som helst om den dagen kommer likaväl som att det skulle vara hur kul som helst om den dagen kom att Rossi satt i en toppbil i F1

Rossi har testkört för Ferrari, :) "bara" 8 sek efter MS :yoparty och om jag inte minns fel så gick det ett ryckte om att Ferrari var villiga att testa honom lite mer.

http://www.bike.se/content/294/

Last edited:

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
Vid senare tester var han bara sekunden efter så han var vass på att köra F1!

feb -06 var Rossi 0.7 sekunder efter Schumi på Valencia med en F1:a. 1.5s efter Alonso, dåvarande mästare. Rossi ska få prova på en Ferrari F1:a inom de närmsta veckorna igen:yoparty

Sedan tror jag inte att Rossi ger sig in i F1 och tävlar. Ang. Schumi så har jag fått för mig att han vill tillhöra de hårda gamla gubbarna som tävlat framgångsrikt med både bil och mc. En känsla jag har bara, därav att jag tror att han kommer att köra något WSBK-race.

Människan är ju en atlet, så att kroppen håller blir absolut hans sista bekymmer. Se bara på Bayliss, samma ålder och lika vältränad. Hade om inte annat vart en cool dröm att se Schumi sladda runt på en tvåhjuling på högsta nivån av racing.

Men nånting säger mig att han inte kommer att testa på Isle of Man:D :yoparty

Last edited:

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Schumacher är på Cartagena just nu och kör. Igår körde han 1.35-tider där.

fotos005bv8.jpg

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...