Schumacher till WSBK?

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Vad innebär 1.35? Har du några referenstider?

Det är tex 2 sek snabbare än Per Björk körde när han vann UEM Cupen förra våren där (1.37:318). 4 sek snabbare än Jimmy Linden körde där med (1.39:128).

Varvrekordet ligger på 1.34-1.35. Men det finns inga bra race som körs där. Dom kör inte ens Spanska Mästerskapet på den banan då det inte är så hög klass på den anläggningen. Den är mera som en normal svensk bana. Riktigt snabba förare kör väll 1.33-tider som snabbast där. Kai Börre och Teuchert tex. Så 1.35-tider är bra för en hobbyförare som Schummi.

Last edited:

Kubberød #61

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2005
Hoj
Honda CBR 600RR 2008
haslam og rolfo lå og kjørte 34 runder på cartagena når de var på test med stiggy ved nyttårs-skiftet iår. satt på tribunen og klokka dem..

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Hoj
ITALIA
hoppas han är med i nåt race, MS är riktig motortalang även han så jag tror inte han skulle göra bort sig på en WSBK om han fick träna ordentligt.

som nån sa, han skulle inte självmant ge sig in i det om han inte själv kände att han kunde hänga på...

tänk vilka rubriker det skulle bli :yoparty äntligen en liten knuff för motorcykel racingen oxå.

Gröön

Trivs på banan!
Gick med
20 Nov 2006
Hoj
Triumph Daytona 675 -08 Banhoj, GSX-R 750 Banhoj
Kanske kul så på ett sätt, men jag ser helst att skomakaren håller sig borta från all racing!

Jag gillade inte honom i F1, och kommer förmodligen inte tycka bättre om honom på två hjul! :rolleyes:

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Det är tex 2 sek snabbare än Per Björk körde när han vann UEM Cupen förra våren där (1.37:318). 4 sek snabbare än Jimmy Linden körde där med (1.39:128).

Varvrekordet ligger på 1.34-1.35. Men det finns inga bra race som körs där. Dom kör inte ens Spanska Mästerskapet på den banan då det inte är så hög klass på den anläggningen. Den är mera som en normal svensk bana. Riktigt snabba förare kör väll 1.33-tider som snabbast där. Kai Börre och Teuchert tex. Så 1.35-tider är bra för en hobbyförare som Schummi.

Är det bara jag som inte tror på att han har kört 1.35?

Axxexs

Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Är det bara jag som inte tror på att han har kört 1.35?

Tiderna är klockade av en person på plats som skrivit på ett Spanskt forum. Även han som tagit bilden på Schummi vid depåboxen. Så ingen skvallersida som MCN eller Spansk/Italiensk version som bara vill skapa rubriker för att få många besökare på sina sidor. Tiderna han tog på honnom igår låg han och körde på tider mellan 1.35-1.37.

Last edited:

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Tiderna är klockade av en person på plats som skrivit på ett Spanskt forum. Även han som tagit bilden på Schummi vid depåboxen. Så ingen skvallersida som MCN eller Spansk/Italiensk version som bara vill skapa rubriker för att få många besökare på sina sidor. Tiderna han tog på honnom igår låg han och körde på tider mellan 1.35-1.37.

Alltså en sekund efter Rolfo och Haslam isf. Jag tror att den spanske snubben har fantiserat bort ett par sekunder på sitt gökur.

Axxexs

Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Alltså en sekund efter Rolfo och Haslam isf. Jag tror att den spanske snubben har fantiserat bort ett par sekunder på sitt gökur.

Är ju inte samma test dom varit på. Cartagena kan skilja mycket i tider beroende på hur det blåst mm. Skillnad på att testa ut grejjer med. Tror inte Haslam och Rolfo tagit i fullt ut heller på en sån här bana där dom bara känt på hojarna och gjort grovinställningar på. Tror jag hört att Haslam kört 1.33 på test där innan för nått år sen.

Man har pratat på det Spanska forumet om att tiderna är mycket bra på denna banan av Schumacher och att han som laggt ut infon är trovärdig.

Mr. Dante

MaChInE hEaD
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Motocompo -82, Z50A Custom -69, Z50A -70, Z50Jz -79
Lite kul text:

Still, Fiorani insists that all he would have to do is ‘ask’ and Honda will provide him the chance to make his WSBK bow.

“Michael is convinced that at the moment the German championship is the ideal level for him,” Fiorani, an ex-Ferrari man, told the Italian newspaper.

“We’ll give him the maximum support, given that there the regulations don’t allow for modifications. For the moment he hasn’t asked us to run in the world championship in 2009, but if he wants to, there is already a bike ready for him. He only needs to ask for it.”

Kan tänka mig att han har en del sponsorer i ryggen så det kostar nog inte Honda mycket, men ger massor med reklam!

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Hoj
Hojlös

Är det verkligen så orimligt då? Jag menar, eliten inom motorsport är sjukt grymma snubbar, oavsett antal hjul. Dessutom har han ju vad jag förstått kört en hel del hoj genom åren och framförallt mycket sedan han la av med F1. Så jag tror absolut att det är möjligt, just för att han är sjukt ubergrym på racing.

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Är det verkligen så orimligt då? Jag menar, eliten inom motorsport är sjukt grymma snubbar, oavsett antal hjul. Dessutom har han ju vad jag förstått kört en hel del hoj genom åren och framförallt mycket sedan han la av med F1. Så jag tror absolut att det är möjligt, just för att han är sjukt ubergrym på racing.

Han var inte sjukt ubergrym i somras på Sachsenring där han förmodligen har lagt betydligt fler varv. Han fick tidsmässigt stryk där av Björk som var där för första gången, men nu skulle han vara 2 sekunder snabbare på Cartagena? Jag tror att det är orimligt att han bara skulle ligga en sekund efter Haslam och Rolfo, eller ens att han ligger och kör officiella banrekordstider. Cartagena svänger hela tiden och det finns många ställen att tappa tid på, och då finns det nog inte en Janne att han bara ligger 2 sek efter KBA som har kört lika många varv där som Watz har kört på Sviesta.

Jag tror inte på det iaf. :)

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Han var inte sjukt ubergrym i somras på Sachsenring där han förmodligen har lagt betydligt fler varv. Han fick tidsmässigt stryk där av Björk som var där för första gången, men nu skulle han vara 2 sekunder snabbare på Cartagena? Jag tror att det är orimligt att han bara skulle ligga en sekund efter Haslam och Rolfo, eller ens att han ligger och kör officiella banrekordstider. Cartagena svänger hela tiden och det finns många ställen att tappa tid på, och då finns det nog inte en Janne att han bara ligger 2 sek efter KBA som har kört lika många varv där som Watz har kört på Sviesta.

Jag tror inte på det iaf. :)
Äh vik dig nu till den allsmäktige Schumi! Fast jag har oxå svårt att 100% tro på det, dock är han Schumi... han har det i blodet likväl Rossi har rally o annan sport i blodet där han är topp när det går bra. En del är helt enkelt bara väldigt snabba på allt de kör med hjul på.

Ofta är ju dessa träningsläger 3-5 dagar och jag kan nog tänka mig att med så mycket tid man ändå får banan och den troliga tekniska support han får att han fort kan sänka sina varvtider.

Axxexs

Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Idag låg han på 1.37-tider. Var mycket hojar på banan och han tyckte inte hans hoj hade varit optimal för att kunna köra snabbt idag. En som är på plats har filmat han idag när han ligger på 37-tider.Väntar på om han kan lägga upp dom.

Han var inte sjukt ubergrym i somras på Sachsenring där han förmodligen har lagt betydligt fler varv.
..

Det var förra året. Schummi körde sitt första mc-race då på våren i Ungern på ett träningsläger. Nu är det ett år senare och lite mera körvana från han. Men klart man ska vara megaskeptisk mot allt som sägs innom racing. :)

Last edited:

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Idag låg han på 1.37-tider. Var mycket hojar på banan och han tyckte inte hans hoj hade varit optimal för att kunna köra snabbt idag. En som är på plats har filmat han idag när han ligger på 37-tider.Väntar på om han kan lägga upp dom.

Det var förra året. Schummi körde sitt första mc-race då på våren i Ungern på ett träningsläger. Nu är det ett år senare och lite mera körvana från han. Men klart man ska vara megaskeptisk mot allt som sägs innom racing. :)

Jag är megaskeptisk :D

Vad hade hänt med hojen under natten? Hade den gått och lagt sig på en cylle? :) Njä 1.37 låter mer troligt för honom. Mycket hojar på banan är ju annars ursäkt #1, även för mig. :hihi

Stoekh

Gick med
21 Apr 2008
Hoj
Flertalet olika
Schumi får göra precis vad han vill. Ett framträdande i VM skulle nog lyfta MC-sporten minimalt, med tanke på att t ex. Vale är flera gånger större många länder, likt motorcykelsporten i sin helhet. Folk verkar missa att det i princip bara är Sverige/Norge/Danmark(?) som har så oerhört litet roadracing intresse, samt motorintresse överhuvudtaget.

Stämmer tiderna (på något sånär) är det i vilket fall helt klart bra. Alla vet att steget från fyra hjul till två hjul är gånger svårare än tvärtom. Bara jämföra antalet benbrott under valfria tävlingshelger.

Att vissa inte gillar Schumis person och därav inte vill se honom inom roadracing är ju helfel. Det handlar om att köra fort, inget annat.

Btw, personligen vill jag inte se honom för att han uppenbarligen har fuskat. Man kör inte tokfort på tester (syftar nu främst på Ducati), för att sen bli våldtagen av, i sammanhanget, amatörer.
Motsatsen, Vale, till WRC däremot - det skulle ge ett välbehövligt lyft till Rallysporten.

/Stök

dirttracker

dirttracker
Gick med
16 Apr 2007
Hoj
YZR500 Cr 500-84 Cr 500-94
!-hade jag vart skomakarn hde jag köpt upp hela Worlsbk pryleln-därefter kicka allt o alla!
o kört ensam själv på banan!.-
-då e de ju inget snack vem som e snabbast!..1:a av alla (1) som startade !
;) ... ;)... ;) ...
nä skämt osido.. ville bara belysa vilka resurser han förfogar över..kan när som helst köpa världens typ bästa bikes, team etc..!..-så varför gör han de int??

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM