Schumi till sjukhus med livshotande skador...

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Väldigt tragiskt om han inte vaknar upp. Och en fruktansvärd ironi med tanke på vad som gjort honom känd.

Kommer liksom Harmon Rabb också att tänka på Fogdö, ironi med dålig smak även där.

Last edited:

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Enligt twitter har Schumi opererats på nytt under natten och man tog bort en ny blödning på hjärnan. Operationen gick bra men han hålls fortsatt nedsövd så länge man anser det nödvändigt. Om ev. hjärnskador kan man inte säga nåt om än så länge.

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Läkarna håller honom i artificiell koma så att hjärnan ska kunna läka. Det är också enklare att hålla kontroll på tillståndet när han är nedsövd.

Först när man bestämmer sig för att väcka honom vet man om hjärnan har fått permanenta skador.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Glädjande nyhet, men frågan är hur man ska tolka den egentligen? Här är ett utlåtande från f.d F1 läkaren som har uttalat sig genom sin blog om senaste nyheten.

http://formerf1doc.wordpress.com/2014/06/16/good-news/
Javisst, glädjande men detta sagt med en hel del eftertanke. Schumis trauma och väldigt utdragna koma har med all säkerhet konsekvenser, långsiktiga konsekvenser.

Samtidigt har jag full förståelse för att familjen inte mer i detalj meddelar om, hur, när eller var rehabiliteringen inleds. Schumi är med all säkerhet inte i stånd att möta fans, publik eller press på länge än. Länge...

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Javisst, glädjande men detta sagt med en hel del eftertanke. Schumis trauma och väldigt utdragna koma har med all säkerhet konsekvenser, långsiktiga konsekvenser.

Samtidigt har jag full förståelse för att familjen inte mer i detalj meddelar om, hur, när eller var rehabiliteringen inleds. Schumi är med all säkerhet inte i stånd att möta fans, publik eller press på länge än. Länge...

Jag har full respekt för att familjen inte vill vara offentlig med hur rehabiliteringen går. Vore Schumacher en nära anhörig till mig hade jag nog inte heller velat att det skulle vara en angelägenhet för hela världen. Han var inte längre aktiv i F1 som förare när olyckan inträffade. Han har precis som vem som helst rätten att vara anonym. I synnerhet i det tillstånd han är idag. Media är dock beredd att gå över lik för att få information och låta spekulationer få överstyr när de har brist på den. Jag vet inte vad som är smartast. Kanske skulle man ha kommunicerat lite mer om själva processen ändå för att få mer arbetsro.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning