Scientologer

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Ort
Malmö
Hoj
För farligt..
Hej bullen!

Här i Malmö så invaderas staden med jämna mellanrum av en massa scientologer, som sprider sin dynga på stan och vill pracka på en ett stresstest eller sälja en bok till en. Känner ni igen det?

Det börjar i alla fall bli väldigt irriterande 4:e gången de kommer fram till en på en och samma dag.

Är det någon som kan komma på något vitsigt/elakt/smart att säga till dessa tokar? Jag sa till killen som kom fram och började prata med mig idag att jag tyckte hela grejen var "laughable" (han var engelsk), men han bara fortsatte predika, och följde efter mig.

Kära sporthoj, ge mig mer ammunition!

Som vanligt är det inte killen i filmen som skrivit brevet..
 

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Kristinehamn
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Vänd dig om och visa :arsele för honom :tummenupp
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
http://www.xenu.net/


Knock ourself out. Nu vet jag inte hur uppdaterad den sidan är, men ddet fanns iallfall en hel del mantyttigt. Dra historien om vätebomber och vulkaner för dem, då brukar de bli rätt deprimerade.
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
Jag tycker inte du ska säga någonting vitsigt utan jag tycker helt enkelt att du ska försöka resonera med dom och påpeka hur vansinnig deras vidriga sekt är. Ifall du lyckas övertyga någon att gå ur scientologerna så går det lätt att jämföra med att rädda någons liv. Det är ju lätt den mest destruktiva "mainstreamsekten" i världen.
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
...i Västerås är det Greenpeace som plågar en på luncherna, vågar man sig ut på centrum är man i deras våld helt enkelt.

Syftet är gott, men deras palestinasjals-bärande unga medlemmar är väl ivriga och aggressiva - kontentan? I helvete att jag supportar GP.

Senast jag lätt stressad svarade nej tack, så var svaret "bryr du dig inte om miljön" - ruttnade lite och replikerade "nej, jag kör motorcykel i skogen" (vilket är sant med). Man blir förbannad.

/J
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Ju fler människor på jorden, ju fler kommer vi stöta oss med. Jag stöter mig för närvarande mot de flesta människor... ser inte fram emot framtiden :D

Jag skulle dock gärna sätta mig med en scientolog och be dom förklara i så fackliga och faktamässiga termer som möjligt (enligt deras tro) hur världen kom till. Vore skönt o få en skrattstund.
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
Jag tycker inte du ska säga någonting vitsigt utan jag tycker helt enkelt att du ska försöka resonera med dom och påpeka hur vansinnig deras vidriga sekt är. Ifall du lyckas övertyga någon att gå ur scientologerna så går det lätt att jämföra med att rädda någons liv. Det är ju lätt den mest destruktiva "mainstreamsekten" i världen.

Det funkar inte riktigt så. Om man faktiskt försöker tala med dem så tittar de deltagande på dig och avbryter och säger 'Hatar du oss? Hatar du mig?'

Stoffer, nåt som faktiskt fungerar ganska bra är att säga att du är psykolog. De.... ogillar psykologer.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Hellre än scientolog än en kristen galning. Fast helst ingen.
Men varför inte bara be dem dra åt helvete? Höj rösten och säg att han kommer ångra sig bittert om han och hans följe fortsätter trakassera dig på det viset. De förtjänar ju lite skit så varför inte ge dem det?
 
  • Gilla
Reaktioner: R2

supernaut

Anonyma Adrenalinister
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Xtra Terrestrial 660
T-rex har en bra poäng. Säg att du är psykiatriker och att du tror å kemins helande kraft.
 

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Här
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Man kan säga att Ron L Hubbard(grundaren av scientolgikyrkan) var bättre som science-fiction författare än profet. Det brukar få dem att gå igång.
 

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Tillfälligt avbrott
Hade ett par "Jehovas" knackandes på dörren för en tid sedan. Klädde av mig naken och öppnade, de kom aldrig tillbaka.

Tycker det är rätt oförskämt att försöka påtvinga andra människor sin världsuppfattning, oavsett om det är hemma eller på stan. De som inte kan acceptera den naturvetenskapliga varianten, söker sig säkert självmant till något annat.
 

hnric

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Göteborg
Hoj
S1000RR -11
Mötte dom på stan för rätt många år sedan, tjatade på mig och en kompis om att göra något test dom hade. Efter att ha kollat vad vi svarade sa dom inte ens flaska till mig efteråt, medans dom var ganska intresserade av att prata vidare med polaren. :)
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Ju fler människor på jorden, ju fler kommer vi stöta oss med. Jag stöter mig för närvarande mot de flesta människor... ser inte fram emot framtiden :D

Jag skulle dock gärna sätta mig med en scientolog och be dom förklara i så fackliga och faktamässiga termer som möjligt (enligt deras tro) hur världen kom till. Vore skönt o få en skrattstund.

Det är väl bara att bemöta allt de säger med "Du vet väl att grundaren till eran sekt, L. Ron Hubbard var scienceförfattare och ökänd mytoman?". Om de efter 10:e gången inte får 5:an att trilla ner så är det fritt fram att ta deras organ och ge till bättre behövande.
 

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Fråga om de är säkra på att de tillhör de 144000 som kommer till himlen (Känns som om det måste till lite strid internt om de platserna med tanke på hur många som är scientologer....)
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Fråga om de är säkra på att de tillhör de 144000 som kommer till himlen (Känns som om det måste till lite strid internt om de platserna med tanke på hur många som är scientologer....)

Det är väl därför de är så förbaskat ihärdiga. Relativt smart lösning av Ron faktiskt för att lojala anhängare.
 

Torgo

The Master does not approve
Gick med
28 Oct 2005
Ort
Dalby
Hoj
En svart Qvarna 701
Se vad som händer om ni kallar deras grundare Ron L Jeremy istället, och att ni ivrigt tagit del av det budskap han så entusiastiskt förmedlat i sina filmer :hihi

Spela sedan helt oförstående när dom säger att han hette Hubbard i efternamn, det namnet fanns inte på dvd-omslaget.
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Välj en valfri annan religion och försök prångla på honom den istället. Använd samma teknik som han. Om han vänder och går så följ efter och tjata.
Fight fire with fire.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Fråga om de är säkra på att de tillhör de 144000 som kommer till himlen (Känns som om det måste till lite strid internt om de platserna med tanke på hur många som är scientologer....)

144000, scientologer, de talar väl inte om ngn himmel? Är inte det Jehovas?
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top