scooter köp?

MatteKholm

Stolt tröjjjjbärare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
--VTR--
En BMW C1 såklart!

• Krockskydd
  • Stereo
  • Sollucka
  • Vindrutetorkare
  • 4-punktsbälte
  • Väderskydd
  • ABS

Finns beggade från 25000. Har en själv och den har varit värd vartenda öre!

z14-c1-family-web.jpg

Att man får skämmas ingår i priset eller? :) Får lite vibbar till sån här cp-moppe.

Torgo

The Master does not approve
Gick med
28 Oct 2005
Hoj
En svart Qvarna 701
En BMW C1 såklart!

• Krockskydd
  • Stereo
  • Sollucka
  • Vindrutetorkare
  • 4-punktsbälte
  • Väderskydd
  • ABS

Finns beggade från 25000. Har en själv och den har varit värd vartenda öre!

z14-c1-family-web.jpg

Dom är så fula att det nästan skulle vara värt att skaffa en bara för att reta folk :hihi
Men hur är servicekostnaderna för en sådan? Serviceintervall?
Drar 125cc mycket soppa?

Kan dock bli knepigt att parkera den där jag bor... en scooter kan nog accepteras på innergården, men en C1 tar ju lite mer plats. Upplevs som större iaf vilket räcker för att reta vissa grannar och då blir det en massa gnäll :rolleyes:

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Att man får skämmas ingår i priset eller? :) Får lite vibbar till sån här cp-moppe.

Jag skäms inte ett dugg när jag kör runt i den där.
Men det är möjligt att personer som är osäkra på sig själva gör det.

Dom är så fula att det nästan skulle vara värt att skaffa en bara för att reta folk :hihi
Men hur är servicekostnaderna för en sådan? Serviceintervall?
Drar 125cc mycket soppa?

Jo det är lite så. Du ska se vad folk glor. Ungar pekar och brudarna vänder på huvudet. Överallt! Gillar man uppmärksamhet ska man ha en sån, och inte en fet sporthoj. Garanterat. Man blir VÄLDIGT väl bemött överallt man kommer. Just kanske för att den ser ut som en CP-truck :D

Servicekostnader/serviceintervall vetefan. Vi köpte den i våras och har inte hunnit med nån service än. Hur dyrt kan det vara? Känns som det kvittar. Vår har gått lite mer än 2000 mil och den funkar utmärkt. Batteriet dog häromdagen så jag monterade i nytt idag.

Den drar ca 0.3-0.35 oavsett hur fort du kör. Toppar på strax över 90 km/h.
Funkar perfa i stan och man kan tom köra kortare sträckor på motorväg med den.

Last edited:

frostah

Gatukändis!
Gick med
19 Mar 2008
Hoj
Ingen för tillfället, jävla bajs :(
c1an är skitbra om du vill att folk på gatan ska peka och skratta åt dig. köp en vespa!

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
c1an är skitbra om du vill att folk på gatan ska peka och skratta åt dig. köp en vespa!

C1:an är skitbra på det mesta faktiskt. Den är krocktestad i 50 km/h, du får värme och väderskydd på köpet osv.

Ni som inte testat att köra C1 borde göra det. Man sitter med ett leende ända upp till öronen.

Om folk pekar och skrattar så bjuder jag på det. Som sagt, det krävs lite självförtroende att köra en sån. Inget för dig mao.

Torgo

The Master does not approve
Gick med
28 Oct 2005
Hoj
En svart Qvarna 701
Tror inte en C1 är alternativet för mig, men en kul tanke iaf :)

Billiga scooters, helst runt 0,25l/mil. Yama? Honda? Piaggio? :va

frostah

Gatukändis!
Gick med
19 Mar 2008
Hoj
Ingen för tillfället, jävla bajs :(
C1:an är skitbra på det mesta faktiskt. Den är krocktestad i 50 km/h, du får värme och väderskydd på köpet osv.

Ni som inte testat att köra C1 borde göra det. Man sitter med ett leende ända upp till öronen.

Om folk pekar och skrattar så bjuder jag på det. Som sagt, det krävs lite självförtroende att köra en sån. Inget för dig mao.

personpåhopp, mycket moget där starstriker.

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 950 SM
Kör en Kymco Movie XL150 -2004 som pendlar cykel just nu. Gör ca 100-110km/h. Drar ca 0,3 milen extremt blandad körning, antingen 90km/h eller start/stopp i den stora kösmitningens konst. Funkar kanon för den slanten.

Popcorn

På sidan
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Italiensk Scooter och Spansk Enduro
Du ska lätt köpa en Gilera Runner 180 eller 200, båda finns som fyrtakt dock är dom äldre 180 2-takt, 2-takt är ju roligare men bra mkt dyrare, min Aprilia Sr 125 (2-takt) drar runt 0,7-0,8 liter/mil. Sportigare 4-taktare kan du nog inte hitta, möjligtvis Jet force, den är ganska sportig men den är en 125:a har jag för mig, finns även med kompressor om du vill överdriva, men då är dom dyra och svåra att få tag i.

Gilera runnern har ju även benvärmare och den är snygg, även om det handlar om en scooter skulle jag aldrig köpa korea/kinaskit.'

Edit: upptäckte att detta var en gammal tråd, ska man köpa en scooter utan att ha pristak på 30 så är ju en Aprilia sportcity 250 ganska ultimat för den som vill åka i stan billigt och smidigt.

Last edited:

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Ni som kör moppe/scooter hälsar ni på andra mc-åkare i vanlig ordning när ni är ute :hihi

har svårt att inte hälsa de få gånger jag kör bil, skulle jag köra moppe skulle det vara ännu värre :D

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Ni som kör moppe/scooter hälsar ni på andra mc-åkare i vanlig ordning när ni är ute :hihi

har svårt att inte hälsa de få gånger jag kör bil, skulle jag köra moppe skulle det vara ännu värre :D

Jag hälsar oftast inte på folk INNE i stan även om jag kör MC. Oftast inte på motorväg heller.

Jag hälsar av princip inte på moppefuckon när jag kör MC och tar för givet att MC-åkare inte hälsar på mig när jag kommer i min CP-truck, så jag hälsar faktiskt inte :D

Hur skulle det se ut om alla åkte runt och hälsade på alla? Nej du, det skulle bli total anarki!

Gick med
17 May 2005
Hoj
Triumph Speed Triple 995i ´02
Baotian Freedom?? Något att ha, måste vara enkel att köra med sina 16 tum hjul..
Priset är OK oxå.. runt 15 000

moorflax

Medlem
Gick med
21 May 2008
Hoj
Triumph Bonneville -01, Vespa P200e -80
Lyssna på Alex 76!

Ska man ha en Scooter så är äkta Vespa som gäller!
Köpte en Vespa p200 -80:a för 12000:- nu i höstas.
Den har gått 5000 mil men går som en klocka och den väcker mer uppmärksamhet och glada miner än Gixxern.
Bensinkostnader är numera av underordnad betydelse.
Tvåtakt är ingen nackdel.
Skippa jappsskotrarna och definitivt de koreanska!

Majjen07

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2006
Hoj
Harley Davidson XR 1200-08
Fyndtips!

Hej Allihop!

På Aprilia Center i Haninge finns det en Derbi Boulevard 150 cc scooter-04.
Jag har själv tidigare ägt den, bytte in den mot en ny Aprilia!
Den är helt "moddad" har en ny Mallossi 210 cc cylinder som är uppborrad till ca: 300 cc, ny Malossi koppling, nytt Malossi drev,nytt Boss racersystem, Malossi Kevlarrem, ny Gilera 250 cc Förgasare ombyggd av Wild Bike i Stockholm, nytt racerluftfilter m.m. Om man lyfter sadeln ser man inget tomrum längre utan en stooor förgasare m.m

Totalt är den påkostad ca: 25-30 000 kr i arbete samt trimdelar, nypriset på scootern är 29 995 kr. Alla papper medföljer vid köpet.
Scootern har gått totalt ca: 1200 mil ca: 50mil efter motorrenoveringen, tyvärr så är plasten inte i toppskick, kostar ca: 6000 kr att fixa till.

Den säljes för 19900 kr!!!!!!!!!!!!!!

Toppfart ca: 130-140 km/h beroende på last, då den är nerdrevad så axar den också enormt vid rödljusen.:D
Man behöver ej vara rädd för sporthojar där!

Mvh
Majjen

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom