Scott Skinnjacka, är det något att ha?

swlabr

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2011
Hoj
1984, Suzuki GSX400FWS; 1996 Honda CBR900RR Fireblade
Ja, det vart nåt strul med bilderna, men jag laddade upp dem igen.

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Ligger mycket i det du säger absolut! Men som tråden säger så är det främst jackan som jag tyckte verkade intressant via Lelles. Byxorna har jag redan provat och de sitter lika gött som en F15 Eagle har bra stigförmåga. Under förutsättning att man får rätt grejer!!

Nästa fråga; Anses denna jackan verkligen så BUDGET? Tänker att org.pris är ju inte helt otroligt lågt. Då menar jag Blouson Track Leather. Har inget problem att betala mer men tänkte att när man kan få byxorna, som ju ändå får anses bra, till ett sånt pris. Varför inte ta med en rätt bra(vad jag trodde) jacka också?

Det är säkert inget fel på jackan, att den är ihopskruvad i Kina betyder inte nåt. Det är många som syr sina jackor där. Tänkte mest på storlek och om modellen passar din kropp. Man brukar hitta nåt bra men jag tycker att man måste prova.

Maverickgoose

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jun 2011
Hoj
Ja
Det mesta är made in China idag. Mitt berek ställ är typ gjort i Taiwan eller nåt (same shit different name).
Har ett enduroställ från scott men har inte riktigt använt det tillräckligt för att ge ett betyg.

Scott är sjukt stora i enduro och MX så att de skulle tillverka skit har jag extremt svårt att tro. Måndagsexemplar kommer alltid finnas, oavsett märke.

swlabr

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2011
Hoj
1984, Suzuki GSX400FWS; 1996 Honda CBR900RR Fireblade
Nu blev ja nyfiken!:)
Kollade igenom mina prylar och fann att min:

Dainese g-tex jacka: Vietnam
Dainese skinnbraller: Ukraina
Dainese ryggskydd: Tunisien
Scott tygjacka: Bangladesh
Rukka underställ: Kina

Emedan min:

gammel-Arai hjälm: Japan
Sidi g-tex stövlar: Italien
samt mitt gamla gamla Giudici skinnställ: Italien

Halva jordklotet i garderoben!:fyllisar

El Duderino

Och vad har vi lärt oss av det här?
Gick med
24 Mar 2014
Hoj
Superduke 990 -07
Har en Scott jacka. Jag har absolut inget att klaga på, enda felet är att magen får sämre plats men det är ju självförvållande.

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Nu blev ja nyfiken!:)
Kollade igenom mina prylar och fann att min:

Dainese g-tex jacka: Vietnam
Dainese skinnbraller: Ukraina
Dainese ryggskydd: Tunisien
Scott tygjacka: Bangladesh
Rukka underställ: Kina

Emedan min:

gammel-Arai hjälm: Japan
Sidi g-tex stövlar: Italien
samt mitt gamla gamla Giudici skinnställ: Italien

Halva jordklotet i garderoben!:fyllisar

Så är det. Lindstrands tygkläder från Vietnam och Taiwan. Spidi skinnbrallor från Ukraina. Spidi Jacka hittar jag inte lappen på....

Forcefield ryggskydd (dom tillverkar mjuka ryggskydd åt Halvarssons) tillverkas i Taiwan.

Triumph tillverkas i Thailand, Honda, Kawasaki och säkert många fler tillverkar i Thailand. Tror att det tom byggs Ducati i Thailand...

Vill man vara helt säker på ursprungsland får man köra Ural eller Royal Enfald.

Turbolasse

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2014
Hoj
nada..
Nu jävlar, efter att ha bråkat med Lelles sedan igår har ju nu äntligen fått klart en beställning! Jag kan dessutom nu relatera till de problem som vissa av er andra vart med om, dock slutade sagan rättså lyckligt ändå. Blev ingen scott-jacka för min del, dessa var ju tydligen helt slut trots att de fanns med på hemsidan. Så efter en långdragen diskussion med en säljare så slutade det med att jag fick årets modell av alpinisters till ett riktigt bra pris! Kommer nu att betala 1695 för byxorna och 2899kr för denna: http://www.lellesmcklader.se/product_info.php?cPath=934_259_276&products_id=15249 . När jag lugnat ner mig lite så kommer jag vara nöjd då jag endast betalat 1000kr extra för en nyare, bättre jacka! :banana

Tack för all hjälp och alla svar, mvh Turbo:fyllisar

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...