Scott styrdämpare

Robbbin

Kör lugnt i sommar!
Gick med
7 Sep 2007
Hoj
r1 -03
Har letat runt en del men lyckas inte hitta nån svensk återförsäljare.

YAMR2KIT-SP.jpg

Någon som vet nåt ställe som säljer dessa?

Ps. Sitter någon inne på en styrdämpare (märke spelar mindre roll) till en r1 -03 och vill sälja så skicka iväg ett PM Ds.

Robbbin

Kör lugnt i sommar!
Gick med
7 Sep 2007
Hoj
r1 -03
Midswede visade den för mig idag och då var den på http://www.mc-online.se/

Helt otroligt. Måste vara det enda stället jag inte letat på :) Helt otroligt är också priset.

Känner någon till om dessa modeller som ser ut som en liten dosa skiljer sig mkt i kvalité och funktion jämfört mot exempelvis öhlins eller hyperpro? (avlånga dämpare)

Wonderboy

Give me a break, I'm just learning!
Gick med
4 Dec 2005
Hoj
inge för tillf
Helt otroligt. Måste vara det enda stället jag inte letat på :) Helt otroligt är också priset.

Känner någon till om dessa modeller som ser ut som en liten dosa skiljer sig mkt i kvalité och funktion jämfört mot exempelvis öhlins eller hyperpro? (avlånga dämpare)

I usa är de rätt vanliga har jag för mig. Tror verkligen på dem, funderar på att skaffa en själv :tummenupp

Mr Gunnar

- Växer det gräs på Autobahn?
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
ZX-10R -05
Jag köpte en Scotts/Öhlins från Morepowerracing nyss. Dämparen har fått högsta betyg i de flesta av omdömena jag läst. Dessutom är den ju så snygg! Inga utstickande delar...

http://www.morepoweracing.com/produ...CAT_ID=3113&P_ID=4406&btnProduct=More+Details

$407 är ett riktigt bra pris!
Dessutom skrev jag vid beställning att de skulle skriva ner värdet till $207, så blir det halva momsen+tullkostnaden också och det funkade klockrent!

Rekommenderas! :tummenupp

Robbbin

Kör lugnt i sommar!
Gick med
7 Sep 2007
Hoj
r1 -03
Jag köpte en Scotts/Öhlins från Morepowerracing nyss. Dämparen har fått högsta betyg i de flesta av omdömena jag läst. Dessutom är den ju så snygg! Inga utstickande delar...

http://www.morepoweracing.com/produ...CAT_ID=3113&P_ID=4406&btnProduct=More+Details

Dessutom skrev jag vid beställning att de skulle skriva ner värdet till $207, så blir det halva momsen+tullkostnaden också och det funkade klockrent!

Man får tacka. Hittar jag ingen beggad dämpare så blir det nog att beställa :)

Werner666

On Iron Horse he flies
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
Husaberg 570 FE -09
leta bland endurofolk..(ex på enduromx.com)Finns en hel del begagnat då o då.Det e samma dämpare som man har på enduro/crosshojarna . Sen får man så klart rodda med fästena o så.. Har själv en likadan(öhlins) på min ktm o jag fick väl ge ca 6k med fästen o dämpare.E mycket nöjd med hur den funkar o tycker klart det var det bästa trimmet för dom pengarna när jag körde cross/enduro.

Wonderboy

Give me a break, I'm just learning!
Gick med
4 Dec 2005
Hoj
inge för tillf

Och kommer den bort så får du bara ersättning för 207 dollar :gnissla

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Den gjordes först av ett svenskt företag Unic som köptes av Öhlins och jag tror att den alltid sålts av Scott på den amerikanska marknaden.

Används som sagt av många enduroåkare och någon enstaka crossförare. Men jag tror faktiskt att den är lite för klen till sporthojar...

Robbbin

Kör lugnt i sommar!
Gick med
7 Sep 2007
Hoj
r1 -03
Den gjordes först av ett svenskt företag Unic som köptes av Öhlins och jag tror att den alltid sålts av Scott på den amerikanska marknaden.

Används som sagt av många enduroåkare och någon enstaka crossförare. Men jag tror faktiskt att den är lite för klen till sporthojar...

Varför? Tro gör man i kyrkan ;)

marcus_136

Rockstar
Gick med
13 Oct 2003
Hoj
Kawasaki 636 -03, Honda CBR 1000RR -06
Kör med en sån. Hade en likande fast GPR på min f4i. Funkar klockrent!

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen

Det här är internet! Sök själv! Eller skit i vad jag säger.

Den kom i slutet på 80-talet och har säkert förfinats men formatet är detsamma så nån revolution har knappast skett, det sätter materialkonstanterna stopp för.

Jag har själv en för cross/enduro liggande i min verktygslåda och ja den fungerar bra där. Speciellt när man ställer gaffeln mjukt för enduro så blir framändan nervös vilket dämparen förlåter.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0