Jo, det stänker mer än när man sprayar. Att man får längre kedjeliv säger väl egentligen att den vanliga spraymetoden inte är riktigt lika bra, antar jag. Och att om man smorde kedjan lika effektivt med spray så skulle kanske åxå stänket skulle vara mer lika - om ni fattar vad jag menar.
Dom flesta har sin Scotty ställd på för högt flöde verkar det som. Om man som jag sa i början på tråden, håller koll på kedjan i stället för flödet, så kan man ställa in så att stänket inte blir så farligt. Man anpassar till hur man kör och vad man använder för olja, kan man väl säga.
Helst skulle man ha ett system som inte smörjer med en konstant dropphastighet utan anpassade sig till hur hojen går. En Scotty släpper lika många droppar i minuten oavsett om du står i en kö (om du nu står i såna...) eller kör i motorvägsfart (vad det nu innebär...). Den olja som samlats på kedjan medan man kör sakta slungas av när farten ökar.
Dom flesta har sin Scotty ställd på för högt flöde verkar det som. Om man som jag sa i början på tråden, håller koll på kedjan i stället för flödet, så kan man ställa in så att stänket inte blir så farligt. Man anpassar till hur man kör och vad man använder för olja, kan man väl säga.
Helst skulle man ha ett system som inte smörjer med en konstant dropphastighet utan anpassade sig till hur hojen går. En Scotty släpper lika många droppar i minuten oavsett om du står i en kö (om du nu står i såna...) eller kör i motorvägsfart (vad det nu innebär...). Den olja som samlats på kedjan medan man kör sakta slungas av när farten ökar.