Scrambler med knuff?

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Hur mycket mer ska det knuffas?

Triumph Scrambler 1200 ligger bara nån häst över duccen, men ska ha märkbart bättre vrid.
Det är vad jag läst i ett test, har tyvärr tagit mig tid till att testa triumphen än, trots att den står högt på min önskelista som gathoj.

edit;
Och James Bond kan iaf spruta grus med den
Jag har testat och kom fram till att avgassystemet är obekvämt varmt.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Ramlade förbi Sulas idag och tittade på FTR 1200, tyvärr hade de bara en larvig "carbon" och en S, ingen Rally i Ölsta. När jag nämnde att jag brukar hamna på grusvägar visade han Norden 901. En sån kunde jag få i maj om jag vill.

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Ramlade förbi Sulas idag och tittade på FTR 1200, tyvärr hade de bara en larvig "carbon" och en S, ingen Rally i Ölsta. När jag nämnde att jag brukar hamna på grusvägar visade han Norden 901. En sån kunde jag få i maj om jag vill.
Hur mycket fick du betala för den då? :)

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Hur mycket fick du betala för den då? :)
Det står 152500:- på prislappen. Jag vet inte vad jag vill. Tittade på en gammal Rivale 800 hos en annan handlare, men där hade de uppenbarligen för många kunder för ingen frågade vad jag ville ha.

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Siddu, en sån behöver jag nog önska åt sonen av tomten.
+1 på den. ?

Nu när dottern lärt sig cykla och jag tårögd av glädje sa att nu ska hon få en motorcykel att ha på landet. Pga omständigheter så var det inte solklart att tösen skulle lära sig cykla alls men vi har kämpat.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Udda det där, i mitt fall stod det tre säljare (Lingvalls) och kallpratade och flamsade medans jag stod med 120,000 i handen och drägglade över en flejmad Wide Glide. I stil med:
View attachment 467752
No deal, bara för att...
Lingvalls var tjänstvilliga när jag köpte hoj av dem. Åtminstone tills den skulle levereras. Det var tydligen fruktansvärt besvärligt och tog en evighet.

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Hoj
BMW R1200RS -16 Honda NSR125R -89
Kompisen syrra polar med Henry Lingvall och de tjänar alldeles för mycket pengar så nån enstaka krona hit eller dit spelar nog ingen roll. :censored
De har 403 fordon på lagret.
Tänk så märkligt, att man kan göra succé och då inse att man inte behöver kunder. Det är bara att rösta med fötterna och gå vidare!

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Jag torrbröt några cyklar idag. Det var allt från 890 Adventure via Monster 1200 och Scrambler 1200 XE till 1290 Adventure R.
Känner mig inte speciellt mycket klokare.
Är det vår snart?

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Jag torrbröt några cyklar idag. Det var allt från 890 Adventure via Monster 1200 och Scrambler 1200 XE till 1290 Adventure R.
Känner mig inte speciellt mycket klokare.
Är det vår snart?
Norden 901 och Desert X eller MV 9-5 eller vad den nu heter.

pimpelgas

Ute å cyklar..
Gick med
20 Jun 2019
Hoj
rsv4, gsxr1000
Triumph:s tripplar har väldigt mysig gång, till skillnar från dom flelsta 2-cyl hojarna. I alla fall innan T-veven. Så jag skulle ta med en Tiger 800 på provkörninslistan.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Triumph:s tripplar har väldigt mysig gång, till skillnar från dom flelsta 2-cyl hojarna. I alla fall innan T-veven. Så jag skulle ta med en Tiger 800 på provkörninslistan.
Där är du inne på något intressant. Jag har hittills inte kört en hoj med radmotor på jämnt antal cylindrar som har trevlig karaktär. Frågan är ju om någon av alla dessa ovinklade tvåor känns kul...
Ska du vara otrogen din nuvarande Scrambler!
Alltid!

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Håller med tigern är rapp som få blixtsnabb reaktion på motorn o varvillig som få, 1 kugg ned fram o leendet är lika brett som gruset far långt ut i skogen. Testade en kompis tiger o även hans ktm 450 o trots vikt skillnaden så gick tigen på långa breda mjuka ställ medan kåtten viftade på rumpan hejvilt. Tror Tillomed att tigen skulle klara isåka om dubbar får plats. Behöver jag välja mellan dessa vinner tigern i allt utom fjädring men tigern är ju ingen MX heller.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Där är du inne på något intressant. Jag har hittills inte kört en hoj med radmotor på jämnt antal cylindrar som har trevlig karaktär. Frågan är ju om någon av alla dessa ovinklade tvåor känns kul...

Alltid!
K1600 har en rätt trevlig karaktär faktiskt... och även gamla Yamaha Super Tenere 750. Men annars ligger det något i det du säger.

Triumph Tiger 800 har en fin motor, tänk sporthojsmotor i en äventyrshoj, och det betecknar nog hela hojen faktiskt - även om den inte är snabbare än andra.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA