SD-ledare i Filipstad...

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Synd att inte alla röstade som dig och röstade rätt istället.

Kvittar för mig, ett fritt val. Själv tycker jag alla sög pung så jag röstade blankt :) istället för att virra runt och rösta på nåt skit parti för att bara rösta och hålla tummarna.

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Kvittar för mig, ett fritt val. Själv tycker jag alla sög pung så jag röstade blankt :) istället för att virra runt och rösta på nåt skit parti för att bara rösta och hålla tummarna.

Det är det som ganska intressant just nu. Folk verkar ha ett jävla hat emot alla SD röstare. Jag tycker alla skall få rösta som man vill och kan inte förstå hur folk inte kan respektera en annans åsikt.

Nu har jag kommit hem ifrån jobbet och sett klippet i början också. Vilken jävla idiot. Hur kan man placera en sån person som politiker?

Sjukt kul med politiker nr två som vill bygga sig en evighetsmaskin:D

bullysmile

Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Det är det som ganska intressant just nu. Folk verkar ha ett jävla hat emot alla SD röstare. Jag tycker alla skall få rösta som man vill och kan inte förstå hur folk inte kan respektera en annans åsikt.

Nu har jag kommit hem ifrån jobbet och sett klippet i början också. Vilken jävla idiot. Hur kan man placera en sån person som politiker?

Sjukt kul med politiker nr två som vill bygga sig en evighetsmaskin:D

Visst får man ha en åsikt. det får alla ha, därför de skriver sin åsikt om dessa som röstat på SD.

Själv tycker jag bara det är bra att folk röstat på SD, visar bara att det finns folk som ser det som ett bättre val än sossarna och moderaterna och andra partier som bara hycklar. Så när man ändå chansar som på roulette då de olika partierna inte tar hänsyn till det som folket vill så kan man rösta på vilket skit som helst. Vore jag de andra partierna skulle jag skämmas.

Det roliga är att inga i media tar upp grejen med varför ens ett parti som sd kan komma så långt, enda svaret är att de inte gör det folket vill, trotts att de blivit valda för just det. Så de stoppar huvudet under stenen och det enda de kan komma med är att de inte samarbetar med ett parti som är främlingsfientliga. Det enda SD lyckats få sina röster för är invandrar politiken de står för, resten är bara skit i det partiet, och finns nog ännu fler som delar den åsikten med dem som inte valde att rösta på SD. Bara våra torskägg till politiker som låtsas att det regnar. Så hoppas de lär sig nåt av detta kaos, en bättre läxa kunde de inte få.

Men man kan alltid rösta blankt istället för att välja ett mongo parti för att visa sitt missnöje. Synd att de inte visade statistik på alla som röstade blankt.......de skäms nog för det.

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
...sossarna och moderaterna och andra partier som bara hycklar.
Hycklar?

Det finns inga enkla, snabba lösningar på ”integrationsfrågan”, eller några andra stora samhällsproblem. De är svårlösta och tidskrävande eftersom de kräver att attityder och samhälleliga strukturer förändras. Det är inte hyckleri att inse och respektera det, utan förståelse för problemens komplexitet.

Att föreslå en minskning av invandringen med 90% är som att kasta ut barnet med badvattne; drastiskt och utan tanke på de långsiktiga konsekvenserna; inte sällan så som unga män resonerar och fattar beslut.

Däremot är det hyckleri att ett riksdagsparti saknar seriösa strategier för sysselsättning, barnomsorg, äldreomsorg och miljöfrågor.

Last edited:

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Hycklar?

Det finns inga enkla, snabba lösningar på ”integrationsfrågan”, eller några andra stora samhällsproblem. De är svårlösta och tidskrävande eftersom de kräver att attityder och samhälleliga strukturer förändras. Det är inte hyckleri att inse och respektera det, utan förståelse för problemens komplexitet.

Att föreslå en minskning av invandringen med 90% är som att kasta ut barnet med badvattne; drastiskt och utan tanke på de långsiktiga konsekvenserna; inte sällan så som unga män resonerar och fattar beslut.

Däremot är det hyckleri att ett riksdagsparti saknar seriösa strategier för sysselsättning, barnomsorg, äldreomsorg och miljöfrågor.

Vad jag önskar att det var jag som skrivit detta...

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
M1100S
Jag håller med om att det inte är en lätt fråga. Men de senaste 4 åren har vi beviljat 76000 uppehållstillstånd. Per år. Många skulle nog vilja påstå att det är drastiskt och utan tanke på de långsiktiga konsekvenser. Speciellt med tanke på fördelningen flyktingar/anhöriga.

http://www.migrationsverket.se/info/2590.html

Om detta får man tycka precis vad man vill. Eller vänta nu? Nej, just det, det får man ju inte. Man får inte tycka till om hur många vi har råd att hjälpa. Då är man rasist.

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Jag håller med om att det inte är en lätt fråga. Men de senaste 4 åren har vi beviljat 76000 uppehållstillstånd. Per år. Många skulle nog vilja påstå att det är drastiskt och utan tanke på de långsiktiga konsekvenser. Speciellt med tanke på fördelningen flyktingar/anhöriga.

Om detta får man tycka precis vad man vill. Eller vänta nu? Nej, just det, det får man ju inte. Man får inte tycka till om hur många vi har råd att hjälpa. Då är man rasist.

Vad jag önskar att det var jag som skrivit detta...

bullysmile

Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Hycklar?

Visst håller med, men varför lova väljarna innan valet massa skit och sen direkt efter vaknar de upp och ser verkligheten? Antagligen håller de på info som vi inte får veta ex. varför de släpper in så mycket invandrare trotts situationen som dessa har idag samt resten av folket som har sin åsikt i det hela.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Hycklar?

Det där är inget annat än ett svävande politikersvar. Så där talar en svag ledare. Det är ju politikernas jobb att med krafttag ta tag i problem i samhället. Är det inte därför de finns? Det gör man genom lag- och regeländringar. Som det är nu verkar röstfiske vara det enda som intresserar dem.

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Det där är inget annat än ett svävande politikersvar. Så där talar en svag ledare. Det är ju politikernas jobb att med krafttag ta tag i problem i samhället. Är det inte därför de finns? Det gör man genom lag- och regeländringar. Som det är nu verkar röstfiske vara det enda som intresserar dem.

Är det enda sättet att förändra samhället menar du? Det är för övrigt precis lika svävande, om inte ännu mer, att säga man ska ta tag i problem "med krafttag". Det betyder ju ingenting om man inte specificerar vad.

Dessutom, verkligheten är otroligt komplex, att då använda sig av så kallade krafttag riskerar att, som Nyteknik skriver, slå väldigt snett då man fokuserar på en enskild aspekt av ett problem istället för att satsa brett och långsiktigt.

Visst håller med, men varför lova väljarna innan valet massa skit och sen direkt efter vaknar de upp och ser verkligheten? Antagligen håller de på info som vi inte får veta ex. varför de släpper in så mycket invandrare trotts situationen som dessa har idag samt resten av folket som har sin åsikt i det hela.

Vilka löften är det som inte hålls, menar du?

Last edited:

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj

Man får såklart tycka det men man får också förvänta sig att få svar på tal om man säger det högt.

76000 har fått uppehållstillstånd säger du, men ca 40000 har också lämnat landet per år, under samma period. 23% av invandrarna har fått uppehållstillstånd av anhörigskäl medan 19% har fått det pga skydd/flykting. Ca 50% fick uppehållstillstånd av arbetmarknadsskäl, är studenter eller tillhör något EES-land. De flesta invandrare är i arbetsför ålder och stannar i snitt ca 7 år. Vad specifikt är det du tycker är problematiskt med detta?

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
M1100S
Man får såklart tycka det men man får också förvänta sig att få svar på tal om man säger det högt.

76000 har fått uppehållstillstånd säger du, men ca 40000 har också lämnat landet per år, under samma period. 23% av invandrarna har fått uppehållstillstånd av anhörigskäl medan 19% har fått det pga skydd/flykting. Ca 50% fick uppehållstillstånd av arbetmarknadsskäl, är studenter eller tillhör något EES-land. De flesta invandrare är i arbetsför ålder och stannar i snitt ca 7 år. Vad specifikt är det du tycker är problematiskt med detta?
Att människor flyttar härifrån gör väl inte integrationen lättare för de som kommer hit?

Sen har du nog adderat arbetstillstånd till uppehållstillstånd. Av 76000 (cirka) beviljade uppehållstillstånd per år är 20% flyktingar och 40% anhöriga. Skall vi hjälpa människor så borde andelen faktiska flyktingar vara större i proportion till anhöriga. Men det är bara vad jag tycker. Hur som helst är det väldigt många människor som vi skall ta hand om. Sverige har en extrem invandringspolitik ur ett internationellt perspektiv. Så är det.

Jag tycker det är ett sundhetsteckan att diskutera omfattningen, hur landet klarar av det och vad följderna blir. Att diskutera invandrings- och integrationspolitikens konsekvenser och följder är tyvärr väldigt känsligt men inte fel enligt min mening. Media har ett stort ansvar då de verkar tycka att kritik mot invandringen = kritik mot invandrare. Det är absolut inte samma sak och känns inte konstruktivt. Att kategoriskt tycka illa om invandrare är däremot rasism. För mig är det självklart att vi som har det väldigt bra skall ta ansvar och hjälpa de som inte är lika lyckligt lottade. Men det förutsätter också att vi sköter det. Vi ska inte bara göra det. Och det är ett delat ansvar, så alla människor skall få vara med och tycka till, utan att bli kallade rasister. Det är demokrati.

Röstar för övrigt inte på Sverigedemokraterna.

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Att människor flyttar härifrån gör väl inte integrationen lättare för de som kommer hit?

Sen har du nog adderat arbetstillstånd till uppehållstillstånd. Av 76000 (cirka) beviljade uppehållstillstånd per år är 20% flyktingar och 40% anhöriga. Skall vi hjälpa människor så borde andelen faktiska flyktingar vara större i proportion till anhöriga. Men det är bara vad jag tycker. Hur som helst är det väldigt många människor som vi skall ta hand om. Sverige har en extrem invandringspolitik ur ett internationellt perspektiv. Så är det.

Jag tycker det är ett sundhetsteckan att diskutera omfattningen, hur landet klarar av det och vad följderna blir. Att diskutera invandrings- och integrationspolitikens konsekvenser och följder är tyvärr väldigt känsligt men inte fel enligt min mening. Media har ett stort ansvar då de verkar tycka att kritik mot invandringen = kritik mot invandrare. Det är absolut inte samma sak och känns inte konstruktivt. Att kategoriskt tycka illa om invandrare är däremot rasism. För mig är det självklart att vi som har det väldigt bra skall ta ansvar och hjälpa de som inte är lika lyckligt lottade. Men det förutsätter också att vi sköter det. Vi ska inte bara göra det. Och det är ett delat ansvar, så alla människor skall få vara med och tycka till, utan att bli kallade rasister. Det är demokrati.

Röstar för övrigt inte på Sverigedemokraterna.

Det är väl snarare demokrati att få kalla människor rasister, om de uppenbarligen är det? Visst är det annars ett sundhetstecken att diskutera omfattningen, något som jag inte har sett många seriösa försök till här.

Att anhöriginvandring är stor är inte så konstigt. Om mamman eller pappan i en familj måste fly pga missförhållanden i sitt land så verkar det helt logiskt att resten han eller hon vill leva med sin familj i ett land där han/hon är säker. Verkar väldigt inhumant att vilja begränsa denna typ av invandring.

Dina siffror tog jag upp eftersom du antyder att vi tar in för många invandrare . Min poäng är då dels att en stor del av dessa faktiskt tillför både arbete och pengar till statskassan och dels är den summa du nämner alltså bara bruttoinvandringen men för en ev kostnadsproblematik så är det ju nettoökningen som är intressant. Råd har vi hur som garanterat, även ett betydligt högre antal än vad vi tar in idag. Jag tror inte heller att antalet är orsaken till bristande integration utan attityd, brist på förståelse och språksvårigheter från både svenskar och invandrare snarare är problemets kärna.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Dessutom, verkligheten är otroligt komplex, att då använda sig av så kallade krafttag riskerar att, som Nyteknik skriver, slå väldigt snett då man fokuserar på en enskild aspekt av ett problem istället för att satsa brett och långsiktigt.

Vem har sagt att man måste fokusera på en enskild fråga för att man tar i med krafttag?

Nej, mer velande och ältande. Det är vad vi behöver. :fakta

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Jag tycker det är ett sundhetstecken att diskutera omfattningen, hur landet klarar av det och vad följderna blir.
Verkligen. Det är tyvärr få som klarar av det utan att inta en dikotom ståndpunkt och argumentera därefter; som Sverigedemokraterna.

Att kategoriskt tycka illa om invandrare är däremot rasism. För mig är det självklart att vi som har det väldigt bra skall ta ansvar och hjälpa de som inte är lika lyckligt lottade. Men det förutsätter också att vi sköter det. Vi ska inte bara göra det. Och det är ett delat ansvar, så alla människor skall få vara med och tycka till, utan att bli kallade rasister.
Håller med till hundra procent. Den svenska integrationspolitiken har uppenbarligen haft brister under lång tid, men jag tror de är långt ifrån omöjliga att rätta till så att invandring till Sverige i huvudsak blir som ett win-win-spel utan förlorare.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Råd har vi hur som garanterat, även ett betydligt högre antal än vad vi tar in idag.
:banana:banana

Jag tror inte heller att antalet är orsaken till bristande integration utan attityd, brist på förståelse och språksvårigheter från både svenskar och invandrare snarare är problemets kärna.

Att svenskarna är dåliga på arabiska ser du alltså som en förklaring till tex en kolossal överrepresentaion i våldtäkter och grova våldsbrott? För det är ju uppenbart en effekt av en för stor invandring utan skyldigheter. (Eller bristande integration som vissa väljer att kalla det :rolleyes:) Vad i hela friden är det du menar? Nu vimsar du värre än nånsin tror jag.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...