Att människor flyttar härifrån gör väl inte integrationen lättare för de som kommer hit?
Sen har du nog adderat arbetstillstånd till uppehållstillstånd. Av 76000 (cirka) beviljade uppehållstillstånd per år är 20%
flyktingar och 40%
anhöriga. Skall vi hjälpa människor så borde andelen faktiska flyktingar vara större i proportion till anhöriga. Men det är bara vad jag tycker. Hur som helst är det väldigt många människor som vi skall ta hand om. Sverige har en extrem invandringspolitik ur ett internationellt perspektiv. Så är det.
Jag tycker det är ett sundhetsteckan att diskutera omfattningen, hur landet klarar av det och vad följderna blir. Att diskutera invandrings- och integrationspolitikens konsekvenser och följder är tyvärr väldigt känsligt men inte fel enligt min mening. Media har ett stort ansvar då de verkar tycka att kritik mot invandringen = kritik mot invandrare. Det är absolut inte samma sak och känns inte konstruktivt. Att kategoriskt tycka illa om invandrare är däremot rasism. För mig är det självklart att vi som har det väldigt bra skall ta ansvar och hjälpa de som inte är lika lyckligt lottade. Men det förutsätter också att vi sköter det. Vi ska inte bara göra det.
Och det är ett delat ansvar, så alla människor skall få vara med och tycka till, utan att bli kallade rasister. Det är demokrati.
Röstar för övrigt inte på Sverigedemokraterna.