SD unplugged

Status
Ej öppen för fler svar.

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
En liten fundering så här framåt tolvslaget. Alla ni som känner att hjärtat sitter till vänster och anser att drömmen om personlig vinning är ett av de säkraste tecknen på förädlad ondska, varför höjs inte en endaste röst från ert håll emot den enorma profit skrupelfria människor gör på att hyra ut bostäder till migrationsverket?

Bert m.fl. tjänar hutlösa pengar på detta och inte ett knyst från vänstern?:va

Kan det vara för att hålla locket på grytan så inte gemene man inser att det faktiskt kostar pengar att hysa in våra pensionsräddare? Ett par års inskolning och sen fullkomligt öser dom in pengar till stadsfinanserna har vi fått höra av både Aftonbladet och Expressen så det måste ju vara minst 200% sant.:3freak

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Vilket vem har påstått ?

Du har insinuerat att Sverige bör ta emot flyktingar eftersom de behandlas illa i resten av EU. Om jag missförstått dig så har ju crossniklas rätt, eller hur? De söker sig hit av andra skäl än endast skyddsskäl.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jaså?

"crossniklas" har hävdat med emfas att: "Är det endast för att fly från en oroshärd så reser man inte till norra europa."

Det var utifrån hans post och inget annat som jag lade in artikeln om Ali.

Artikeln slår ju fast att han inte har skäl att få uppehålla sig i Sverige, därför skall han enligt artikeln utvisas, om jag skummade genom den rätt, orkar inte detaljstudera sådan propaganda.

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Du har insinuerat att Sverige bör ta emot flyktingar eftersom de behandlas illa i resten av EU. Om jag missförstått dig så har ju crossniklas rätt, eller hur? De söker sig hit av andra skäl än endast skyddsskäl.

Bra liten mening att svara herren(?), genomtänkta argument möts bara med nya floskler...

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
En liten fundering så här framåt tolvslaget. Alla ni som känner att hjärtat sitter till vänster och anser att drömmen om personlig vinning är ett av de säkraste tecknen på förädlad ondska, varför höjs inte en endaste röst från ert håll emot den enorma profit skrupelfria människor gör på att hyra ut bostäder till migrationsverket?

Bert m.fl. tjänar hutlösa pengar på detta och inte ett knyst från vänstern?:va

Kan det vara för att hålla locket på grytan så inte gemene man inser att det faktiskt kostar pengar att hysa in våra pensionsräddare? Ett par års inskolning och sen fullkomligt öser dom in pengar till stadsfinanserna har vi fått höra av både Aftonbladet och Expressen så det måste ju vara minst 200% sant.:3freak

Bert är ju ganska öppen med att det är en affärsidé.
Värre med Jan Emanuel Johansson.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Artikeln slår ju fast att han inte har skäl att få uppehålla sig i Sverige, därför skall han enligt artikeln utvisas, om jag skummade genom den rätt, orkar inte detaljstudera sådan propaganda.

Haha fast crossniklas hävdade (felaktigt) att: "Är det endast för att fly från en oroshärd så reser man inte till norra europa."

Det var den meningen jag svarade på :fakta

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Haha fast crossniklas hävdade (felaktigt) att: "Är det endast för att fly från en oroshärd så reser man inte till norra europa."

Det var den meningen jag svarade på :fakta

Du besvarade den med en artikel om en person som inte har skyddsskäl som når upp till att få stanna i Sverige, då är det ju sannolikt så att han hade andra skäl.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Du besvarade den med en artikel om en person som inte har skyddsskäl som når upp till att få stanna i Sverige, då är det ju sannolikt så att han hade andra skäl.

crossniklas hävdar (felaktigt) att: "Är det endast för att fly från en oroshärd så reser man inte till norra europa."

Alltså inga övriga värderingar om skyddsskäl eller liknande :fakta

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
crossniklas hävdar (felaktigt) att: "Är det endast för att fly från en oroshärd så reser man inte till norra europa."

Alltså inga övriga värderingar om skyddsskäl eller liknande :fakta

Jag tror man kan utgå från att skyddsskäl och flykt hänger ihop.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Jag tror man kan utgå från att skyddsskäl och flykt hänger ihop.

Jag lägger inga värderingar i det.

Utan jag svarade enbart om crossniklas påstående (felaktigt) att : "Är det endast för att fly från en oroshärd så reser man inte till norra europa."

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Sorry men jag tycker inte att Du känns speciellt seriös :D

Det där måste fan vara årets inlägg, menar du att du däremot är seriös som vräker ur dig massa dravel och sen ignorerar de svar du får alternativt hittar något ord i svaret att haka upp dig på?

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Hoj
Kawasaki Zx1200
SCHWEIZ. Under dagen genomförde Schweiz en folkomröstning gällande ifall massinvandringen kraftigt ska begränas till landet. Preliminära resultat visar att JA-sidan vunnit.

JA-sidan ser ut att ha vunnit
Förslaget som kallas ”folkinitiativet mot massinvandring” är framlagt av Schweizerische Volkspartei (SVP). Förslaget innebär bland annat att EU-medborgare inte längre ska få resa in i landet godtyckligt, men även att kvoter för olika invandrargrupper ska återinföras.

Webbplatsen Blick.ch har haft realtidsuppdatering under dagen, och preliminära resultat talar för att ungefär 58 procent röstade JA och 32 procent röstade NEJ till förslaget om att begränsa massinvandringen.:banana:banana:banana

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Det blev ett ja för att begränsa invandringen i Schweiz. Undrar försiktigt om det är ett enskilt fall, eller början på en förändring.

Last edited:

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
När främlingsfientligheten slår i taket här inne känns det ändå tryggt att jämfört med andra europeiska länder har Sverige låg främlingsfientlighet och är positivt till invandring :fakta

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Undrar hur en folkomröstning här skulle gå, likadant?

Tveksamt om det ens kan bli aktuellt??

Schweiz är inte ett EU land inte ens ett kandidatland och vi styrs väl om jag inte minns fel av en gemensam europeisk invandringspolitik utifrån en drös med EU förordningar och lagar!

Men som resultat betraktat i teorin så kan det nog (tyvärr) vara ett möjligt realistiskt resultat även här!

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping