Hehe, jag har inget med dem att göra förutom att jag är ny och nöjd kund.Just fått nytt jobb hos dom eller?
Eller är du bara trevlig och vill hjälpa andra?!? sjukt beteeende.
=)
Sen handlar ju inte bara försäkringen om hur billig den är som många verkar tro.
Det viktigaste är väl hur mycket du får ut, hur hjälpsamma dom är vid en eventuell skada. Finns dom lokalt på din ort. Har dom kunniga skadereglerare osv.
Finns allt för många låtsas bolag som har ett litet kontor i någon förort, men när det väl händer en skada så får man inte många spänn.
Vesta är Nordeas försäkringsbolag, så de är inte särskilt små eller okunniga (tror och hoppas jag).Sen handlar ju inte bara försäkringen om hur billig den är som många verkar tro.
Det viktigaste är väl hur mycket du får ut, hur hjälpsamma dom är vid en eventuell skada. Finns dom lokalt på din ort. Har dom kunniga skadereglerare osv.
Finns allt för många låtsas bolag som har ett litet kontor i någon förort, men när det väl händer en skada så får man inte många spänn.
Vesta är Nordeas försäkringsbolag, så de är inte särskilt små eller okunniga (tror och hoppas jag).
Självklart får man jämföra andra saker också, men att skillnaden skulle motivera att betala dubbelt så mycket för något som man helst inte ska använda, det tvivlar jag på.
Bara ett tips i all välmening, check them out!
För mig va dom inte billiga... Försäkringar är lotteri![]()
Sen handlar ju inte bara försäkringen om hur billig den är som många verkar tro.
Ja det verkar som om man får den summan dom har i huvet just den millisekunden dom svarar.
Kvittar om man ringar samma förs.bolag med en timmes mellanrum så får man olika summor på samma försäkring![]()
![]()
Då får du göra en bra deal åt mig när jag skaffar ny bil. Jag har ju marknadsfört Vesta här på sporthoj och allt!Precis som du säger så är det viktigt att du får bra villkor, annars är det ju ingen mening med försäkringen. Vesta är Nordens näst största försäkringskoncern efter IF och de är bl.a. störst i Danmark och även Norge om jag inte minns fel. Vesta försöker primärt att nå Nordeas plus- och förmånskunder, vilka har en lägre riskprofil än genomsnittet, vilket givetvis påverkar premien i rätt riktning. Om ni vill ha en offert går det bra att PM:a mig så skickar jag över en sån. Just bilförsäkringar brukar dom vara överlägsna, men ligger även väldigt bra till på annat.
MVH
Nordeaanställd
Då får du göra en bra deal åt mig när jag skaffar ny bil. Jag har ju marknadsfört Vesta här på sporthoj och allt!
Vesta är Nordeas försäkringsbolag, så de är inte särskilt små eller okunniga (tror och hoppas jag).
Självklart får man jämföra andra saker också, men att skillnaden skulle motivera att betala dubbelt så mycket för något som man helst inte ska använda, det tvivlar jag på.
Bara ett tips i all välmening, check them out!
Samma självrisk som jag hade på TH/Aktsamoch självrisken är hur hög![]()
Hehe, jag har inget med dem att göra förutom att jag är ny och nöjd kund.
Inget annat bolag var ens i närheten. Dessutom är de ganska nya och okända.
Man bör ju tillägga att för er som har dyrare försäkringar kanske ännu mer pengar finns att tjäna, jag sänkte mina försäkringskostnader med 47% (betalade förut 556kr per månad för bil+hem, nu betalar jag 297kr för samma skydd, med samma tillval)
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
![]() |
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
![]() |
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
![]() |
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
![]() |
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
![]() |
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |