Se efter varandra!

Vildsvin

Game on!
Gick med
16 Feb 2006
Hoj
Suzuki GSXR1000
two-thumbs-up.jpeg

Lonewolf

Ny medlem
Gick med
8 Jan 2005
Hoj
CBR 1000 RR -04 Såld. Nu Ducati 848-08
Mycket välskrivet! Håller med dig till 100%.:tummenupp

Har själv kraschat för 6½ år sen å vet vad som händer. Vårda varandra å se till att din kompis mår bra nu och om olyckan skulle va framme. Ha förståelse för om han/hon börjar bete sig konstigt. Finns där som stöd, anklaga aldrig kompisen utan försök förstå. Man fattar aldrig förrän man själv går igenom nått liknande, så är det bara. Har själv tappat en del vänner efter olyckan som inte kunde fatta att smällen satte sina djupa spår i mig. Blir aldrig den samma som jag var före olyckan. Varken fysiskt eller psykiskt.

Kan jag låta bli att köra hoj..NÄÄ..men jag känner efter en gång extra innan jag sätter mig på hojen för en tur.:tungan

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Såg årets första väjning av bil och MC, bilen såg inte MCn såklart :huvet

Titta en extra gång!

Dooh

Ölhävaren
Gick med
20 Sep 2007
Hoj
Inte längre...
En sak som jag skulle vilja säga är att titta bakom er och stå aldrig sist i kön med motorcykel... jag vart påkörd bakifrån förra sommaren å det kunde ha gått åt pipan ordentligt. Kör imellan så att ni har lite bilar bakom er som står stilla...

:tummenupp

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Do not relax, driving is a jobb

Köra som en gammling........... huummm va fasiken menar du. 60+ och kör som 30- Men jag är med på hela ditt budskap, STAY FOCUSED! Toyman

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Jag har inte kommit först till någon olycka så, men fått berättat om bland annat en fruktansvärd olycka där min kusin var med och gjorde livräddande hjälpr på en fastklämd kille som satt fast i en upp och nervält bil.

Där var man tvngen att göra EMOT vad man skall göra(välte bilen rätt) då killens liv fullkomligen rann iväg och blodtillförsel till huvudet var strypt, snabba beslut räddade förhoppningsvis livet på killen, men min kusin fick aldrig någon feedback hur det gick efter att killen var räddad.

Vid det tillfället så var det med 3 st andra med min kusin som var som handlingsförlamade för att hjälpa till, men svårt att sia om hur folk beter sig/kommer bete sig vid sådant tillfälle.

Det finns andra saker att tänka på, då denna olycka isig kunde fått konsekvenser för min kusin, han satt och höll upp huvudet på den skadade i bilen, brandkåren sa efterråt vilken tur han hade..bilen var totalt demolerad, men passagerarairbagen hade inte löst ut, där satt min kusin, en sådan kan poppa som ett popcorn när som helst, vem tänker på sådant när man skall rädda liv..:va

Jag har själv kommit till en plats först där en person redan har avlidit dock pga sjukdom, så det är mindre dramatiskt.

Jag har gått HLR nyss, det känns tryggt att ha med sig i kunskapssäcken!

Dock så fick vi lära oss enbart för 2 veckor sedan att det vanligaste förekommande som folk tänker på och kommer ihåg så är det andingen först (ABC) MEN nu är det reviderat är det ingen hjärtversamhet eller låg sådan så hjärtat först, 30 kompressioner och sedan 2 inblåsningar.

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...