Se hit nu !!!

ambulans

Ambulans
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen för tillfället
En fundering bara ??

Om man tittar på trådarna i forumet så ser jag att vädertråden är läst ca: 45000 gånger medans vad man ska göra vid olycka är läst ca: 23000 gånger......... nu e jag inte ute efter att kasta skit på vädermojen, all kredit till den, men jag tycker mig se att det är viktigare att kolla vilket väder det är ute än att uppgradera sina olycksfallskunskaper.

Sommaren är här nu och jag lovar er att den sista dödsolyckan har inte hänt ännu denna sommar. Jag vill råda er å de bestämdaste att skaffa så mycket kunskap ni bara kan ang olyckor ... eftersom just du kan vara först på plats.

Men !! hur mycket man än läser så är det bara en enda sak som kommer att rädda er från att avlida .... det är SÄNKT hastighet.... farten dödar !! oavsett ryggskydd... målvaktskydd... eller vad ni nu har på er.
Jag får oerhört många pm ang vad man ska ha på sig, eller om man får lägga ut mina rekomendationer på andra forum ..... allt e ok så länge det kopieras rakt av inklusive mitt namn, Eftersom det är medicinska saker det handlar om så måste nån vara ansvarig = jag !! men det gör jag gärna så länge det hela skrivs av så som det är i sin helhet, inlkusive mitt namn.

återigen... läs på nu !! en dag kommer du att rädda ett liv med vad jag har skrivit !

till er tjänst ..... /Ambulans/Anders.

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
Jo men den läser man ju bara en eller två gånger.. Medans vädret kollar man ju typ en gång i veckan.. :) Kan ju va andlednigen det e sån stor skillnad.. :tummenupp

ambulans

Ambulans
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen för tillfället
Mögel skrev:
Jo men den läser man ju bara en eller två gånger.. Medans vädret kollar man ju typ en gång i veckan.. :) Kan ju va andlednigen det e sån stor skillnad.. :tummenupp

ja.. alltså e vädret viktigare..... :confused:

ambulans

Ambulans
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen för tillfället
fox9racing skrev:
Nej men vädret uppdateras väll lite oftare.

Skulle tro att sjukvårdskunskaperna är viktigare att uppdatera oftare än vädret..... om jag träffar er som läst tråden och ställer frågor får ni problem :7peta

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000R
Har själv varit på plats först vid en MC-olycka. Kan inte säga att jag om ihåg mycket av vad som står i texten. Med andra ord, den tål att läsas om och om igen!

Kleiv

Inte som dig...
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
R1 -04
Bra initativ av dig, förstår vad du menar så jag ska läsa den med bums.

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Hoj
ambulans skrev:
Skulle tro att sjukvårdskunskaperna är viktigare att uppdatera oftare än vädret..... om jag träffar er som läst tråden och ställer frågor får ni problem :7peta

Sjukvårdkunskaperna ändras väl inte varje dag precis. :confused:

ambulans

Ambulans
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen för tillfället
Mögel skrev:
Sjukvårdkunskaperna ändras väl inte varje dag precis. :confused:
¨
Nä det gör dom inte, eller ... jo de gör dom... eftersom vetenskap går framtåt. men det här handlar om basic kunskaper... och tro mig , jag kan krångla till det betydligt om det handlar om att lära sig sjukvård...

Men jag vill ha igång en debatt..... eller rättare sagt jag vill att alla som är på detta forum läser min tråd och lär sig denna utantill.... det kommer att rädda liv. Om det så räddar ett halvt liv så är det värt det ... då e de skit samma om solen skiner eller ej. Läs tråden :7peta

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Hoj
ambulans skrev:
¨
Nä det gör dom inte, eller ... jo de gör dom... eftersom vetenskap går framtåt. men det här handlar om basic kunskaper... och tro mig , jag kan krångla till det betydligt om det handlar om att lära sig sjukvård...

Men jag vill ha igång en debatt..... eller rättare sagt jag vill att alla som är på detta forum läser min tråd och lär sig denna utantill.... det kommer att rädda liv. Om det så räddar ett halvt liv så är det värt det ... då e de skit samma om solen skiner eller ej. Läs tråden :7peta

Det e klart att alla ska läsa den och få in den i huvudet men det e ju löjligt att jämföra den med vädret. Man kan ju kolla väder och Din tråd :) Jag erkänner att jag måste läsa den mycke mer har svårt att få in information i huvudet. Men jag kollar ju väder oxå.. :tummenupp

ambulans

Ambulans
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen för tillfället
Mögel skrev:
Det e klart att alla ska läsa den och få in den i huvudet men det e ju löjligt att jämföra den med vädret. Man kan ju kolla väder och Din tråd :) Jag erkänner att jag måste läsa den mycke mer har svårt att få in information i huvudet. Men jag kollar ju väder oxå.. :tummenupp

Vad är löjligt ?? Du sa det ju själv .... du har inte läst...... vädret får du ju in i skallen. då får du in annat åxå... :)

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Hoj
ambulans skrev:
Vad är löjligt ?? Du sa det ju själv .... du har inte läst...... vädret får du ju in i skallen. då får du in annat åxå... :)

Jo jag har läst den två gånger.. :) men det e ju så mycke man måste komma ihåg. :confused: Jag blir ju helt snurrig.. Men man kan ju börja med att läsa den sen kolla väder sen ut och köra :)

ambulans

Ambulans
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen för tillfället
Mögel skrev:
Jo jag har läst den två gånger.. :) men det e ju så mycke man måste komma ihåg. :confused: Jag blir ju helt snurrig.. Men man kan ju börja med att läsa den sen kolla väder sen ut och köra :)

hmm... intressant kommentar, inte bra om man blir snurrig av det heller... men , ja tror att trådar om bakhjulsåka läser du även om dom är snurriga i början :confused:

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Hoj
ambulans skrev:
hmm... intressant kommentar, inte bra om man blir snurrig av det heller... men , ja tror att trådar om bakhjulsåka läser du även om dom är snurriga i början :confused:

Hi hi. Nej då, Nu ska vi inte vara såna :)

fox9racing

Ny medlem
Gick med
9 Apr 2004
Hoj
Yamaha DT 125 LC -82, Cagiva V Raptor 1000 -00, KTM LC4 640 SM -03
ambulans skrev:
Jo det är sant, bra att du lägger in den här tråden! (av nån anledning lägger jag nästan aldrig märke till sticky-trådarna)

ambulans

Ambulans
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen för tillfället
fox9racing skrev:
Jo det är sant, bra att du lägger in den här tråden! (av nån anledning lägger jag nästan aldrig märke till sticky-trådarna)

nä, man ser bara det man vill se... dvs , bakhjulsåka :D

Nyheter
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...