ambulans skrev:ja du har ju pulver mellan benen....
ambulans skrev:Skulle tro att sjukvårdskunskaperna är viktigare att uppdatera oftare än vädret..... om jag träffar er som läst tråden och ställer frågor får ni problem![]()
ambulans skrev:En fundering bara ??
Om man tittar på trådarna i forumet så ser jag att vädertråden är läst ca: 45000 gånger medans vad man ska göra vid olycka är läst ca: 23000 gånger......... nu e jag inte ute efter att kasta skit på vädermojen, all kredit till den, men jag tycker mig se att det är viktigare att kolla vilket väder det är ute än att uppgradera sina olycksfallskunskaper.
Sommaren är här nu och jag lovar er att den sista dödsolyckan har inte hänt ännu denna sommar. Jag vill råda er å de bestämdaste att skaffa så mycket kunskap ni bara kan ang olyckor ... eftersom just du kan vara först på plats.
Men !! hur mycket man än läser så är det bara en enda sak som kommer att rädda er från att avlida .... det är SÄNKT hastighet.... farten dödar !! oavsett ryggskydd... målvaktskydd... eller vad ni nu har på er.
Jag får oerhört många pm ang vad man ska ha på sig, eller om man får lägga ut mina rekomendationer på andra forum ..... allt e ok så länge det kopieras rakt av inklusive mitt namn, Eftersom det är medicinska saker det handlar om så måste nån vara ansvarig = jag !! men det gör jag gärna så länge det hela skrivs av så som det är i sin helhet, inlkusive mitt namn.
återigen... läs på nu !! en dag kommer du att rädda ett liv med vad jag har skrivit !
till er tjänst ..... /Ambulans/Anders.
Långa farbron skrev:I GBG har vi kört första hjälpen utbildning ( i samarbete med Röda korset)under vinter där din tråd har varit hemläxa.
Det är plannerat en repetion den 9 juni.
Tack Hassethehen för kursen.
mchåkan skrev:Snacka om att marknadsföra sina egna inlägg ! Man väljer väl själv vad man vill läsa .
mchåkan skrev:Snacka om att marknadsföra sina egna inlägg ! Man väljer väl själv vad man vill läsa .
carleson skrev:Ambulans. du e så bäst, vilken fantastisk tråd du skrivit och denna sen! Jag ska genast skriva ut den och kopiera i många ex o klistra upp i taket över min säng, på frukostflingpaketet, på toan, på insidan kylen, över rutan på tv:n och även på insidan av kåpan så jag kan läsa texten medan jag kör i sommar o ta fram ifall jag ser en olycka. Tack ambulans, vad vore detta forum utan dig...
St.Anger skrev:Jag har sagt det förut och jag säger det igen....:
Det är inte farten som dödar...det är de hastiga stoppen.
ambulans skrev:har airbagen löst ut redan så räkna med att patienten inte hör och ser så bra, trumhinnorna går ofta sönder av smällen, samt att airbagen är täckt med ett pulver som patienten får i ögonen. Underarmarna kan ha brännskador
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |