Se hit nu !!!

chrilla

Ny medlem
Gick med
15 Dec 2003
Hoj
Röd Firestorm -98, Santa Cruz Chameleon "tramp-bike"
ambulans skrev:
ja du har ju pulver mellan benen....

Ja, och en snabb hoj har han också... :hihi

Håller med om att man bör läsa din tråd lite då och då så att det verkligen sitter i en stressad situation. :tummenupp

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
Såld :(
Jag har läst igen.
Läste det sist förra sommaren så det var verkligen på tiden.

Tack igen för myckt bra text.

/RQ

Zita

Ny medlem
Gick med
16 Jan 2005
Hoj
cbr 600f -97
Nu har jag läst texten en gång till!! :banana
Lovar att läsa en gång nästa vecka också :)

freddexwing

дьявол
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
hoj hoj
ambulans skrev:
Skulle tro att sjukvårdskunskaperna är viktigare att uppdatera oftare än vädret..... om jag träffar er som läst tråden och ställer frågor får ni problem :7peta

Och då tar du lappen?

Skämt å sido,en bra påminnelse, jag ska genast uppdatera mig!

Kör fort och försiktigt!
/fredde

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB450 '86
Har läst den flera gånger men är övertygad om att vid en olycka så skulle jag glömma allt gör helt fel grejjor =/

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Bra tråd! :tummenupp

Det är bra att läsa det då och då och kanske kommer man inte ihåg allt, men förhoppningsvis finns iaf lite av det i bakhuvet vid en olycka.

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
ambulans skrev:
En fundering bara ??

Om man tittar på trådarna i forumet så ser jag att vädertråden är läst ca: 45000 gånger medans vad man ska göra vid olycka är läst ca: 23000 gånger......... nu e jag inte ute efter att kasta skit på vädermojen, all kredit till den, men jag tycker mig se att det är viktigare att kolla vilket väder det är ute än att uppgradera sina olycksfallskunskaper.

Sommaren är här nu och jag lovar er att den sista dödsolyckan har inte hänt ännu denna sommar. Jag vill råda er å de bestämdaste att skaffa så mycket kunskap ni bara kan ang olyckor ... eftersom just du kan vara först på plats.

Men !! hur mycket man än läser så är det bara en enda sak som kommer att rädda er från att avlida .... det är SÄNKT hastighet.... farten dödar !! oavsett ryggskydd... målvaktskydd... eller vad ni nu har på er.
Jag får oerhört många pm ang vad man ska ha på sig, eller om man får lägga ut mina rekomendationer på andra forum ..... allt e ok så länge det kopieras rakt av inklusive mitt namn, Eftersom det är medicinska saker det handlar om så måste nån vara ansvarig = jag !! men det gör jag gärna så länge det hela skrivs av så som det är i sin helhet, inlkusive mitt namn.

återigen... läs på nu !! en dag kommer du att rädda ett liv med vad jag har skrivit !

till er tjänst ..... /Ambulans/Anders.

I GBG har vi kört första hjälpen utbildning ( i samarbete med Röda korset)under vinter där din tråd har varit hemläxa.
Det är plannerat en repetion den 9 juni.

Tack Hassethehen för kursen.

fireblade

Mitt tjänstefordon är större än ditt...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR954RR -02, Qingqi 125cc scooter -06
Får jag låna din tisdmaskin? (så skall jag säga till mig själv att ta det lugnt på söndag eftermiddag)

ambulans

Ambulans
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen för tillfället
Långa farbron skrev:
I GBG har vi kört första hjälpen utbildning ( i samarbete med Röda korset)under vinter där din tråd har varit hemläxa.
Det är plannerat en repetion den 9 juni.

Tack Hassethehen för kursen.

ja men de är ju helt lysande :tummenupp

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
mchåkan skrev:
Snacka om att marknadsföra sina egna inlägg ! Man väljer väl själv vad man vill läsa .

Det här handlar inte om marknadsföring av Ambulans egna trådar, utan om att kunna rädda livet på varandra. Rätt var det är så kanske just du klotar, och då kunde det ju vara förbannat trevligt om någon av dina polare har läst Ambulans tråd, eller lärt sig första hjälpen någon annanstans. Den absolut viktigaste personen är den som är på plats först.
Ambulans, ta inte åt dig, ditt inlägg är klockrent! :Bugar Jag har skrivit ut det så att jag kan läsa det hur ofta som helst, även när jag inte sitter vid datorn! :)

St.Anger

Lite bättre än andra
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
Honda cbr 954, Triumph Bonneville, Yamaha yzf250, Ural
Jag har sagt det förut och jag säger det igen....:
Det är inte farten som dödar...det är de hastiga stoppen.

Vapor

Hojgalen
Gick med
23 Jun 2003
Hoj
R1 -06, KTM525sx-03, Yamaha XS400se -82
Kanske är dags att läsa ambulans tråd nu igen så man kan den till säsongen startar. :confused:

carleson

Gillar kurvor
Gick med
7 Mar 2006
Hoj
Fazer 1000, R1 ?
Ambulans. du e så bäst, vilken fantastisk tråd du skrivit och denna sen! Jag ska genast skriva ut den och kopiera i många ex o klistra upp i taket över min säng, på frukostflingpaketet, på toan, på insidan kylen, över rutan på tv:n och även på insidan av kåpan så jag kan läsa texten medan jag kör i sommar o ta fram ifall jag ser en olycka. Tack ambulans, vad vore detta forum utan dig...

Zalfus

Medlem
Gick med
27 Feb 2006
Hoj
S1000RR -12 racehoj
carleson skrev:
Ambulans. du e så bäst, vilken fantastisk tråd du skrivit och denna sen! Jag ska genast skriva ut den och kopiera i många ex o klistra upp i taket över min säng, på frukostflingpaketet, på toan, på insidan kylen, över rutan på tv:n och även på insidan av kåpan så jag kan läsa texten medan jag kör i sommar o ta fram ifall jag ser en olycka. Tack ambulans, vad vore detta forum utan dig...

försök hålla ögonen lite på vägen me :hihi
annars kanske det får lite bakvänd effekt :tummenupp

Nallen

Medlem
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
FZR1000 -89
St.Anger skrev:
Jag har sagt det förut och jag säger det igen....:
Det är inte farten som dödar...det är de hastiga stoppen.

:rofl det har du så rätt i så

Tack till mchåkan förresten, om han inte uppdaterat denna tråd skulle jag nog inte tänkt på att läsa ambulanstråden :gnissla

Last edited:

Argyle

ingen
Gick med
18 Nov 2005
Hoj
ingen, helt jävla värdelöst
Själv är man Undersköterska med 400h Akutsjukvårds utb. Så jag kör alltid med huvudet =)

Är även HLR instruktör, 2blås 15tryck

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
ambulans skrev:
har airbagen löst ut redan så räkna med att patienten inte hör och ser så bra, trumhinnorna går ofta sönder av smällen, samt att airbagen är täckt med ett pulver som patienten får i ögonen. Underarmarna kan ha brännskador

en fundering som jag fick efter att ha läst din text som för övrigt är mycket läsvärt:tummenupp

Trumhinnorna brukar dom gå sönder?

Nyheter
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...