Chrille skrev:
Jag gnäller inte på honom personligen utan på hans idrott som jag anser vara lika nördig som Fröken Sverige. Hans eld för idrotten känns som ett slöseri i sammanhanget för VAD GOTT MEDFÖR BODYBUILDING? Svara gärna på det...
Tänk vad såna killar kan göra nytta inom andra idrotter istället. Gillar han gymet kunde han ju ha kört kraftsporter istället?
Jag respekterar inte heller toppskiktet inom vissa vansinniga kampsporter, jag avskyr skönhetstävlingar för barn osv osv...
Bara för att du inte kan sätta dig in i hur det är att vara intresserad i att forma sin kropp betyder inte att det är ett slöseri.
Gym + annan fysisk aktivitet är väl viktigare än någonsin i dagens samhälle när folk i västvärlden bara blir fetare o fetare.
Bodybuilding medför mycket gott; Man lär sig äta sunt, man förhindrar för tidigt åldrande, man får en bätttre hållning, man kontrollerar sin vikt listan kan göras hur lång som helst.
Du får gärna ha en åsikt dock ska man inte dra väldigt många utövare över en kant när man inte överhuvudtaget är insatt.
Tänkte bolla tillbaka din fråga ang vad gott bodyb. gör.
Vad har vi för nytta utav F1, Motogp, cykling, simning, simhopp, gocart, rally, volleyboll????