Se på SVT1 kl 22:15 29/7!!!!!

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Marals76 skrev:
Detta borde i så fall gälla alla sporter där pengar är inblandade. Ingen som står i finalen i VM eller OS på 100 m är ren.

Helt klart fler sporter som doping är en del i. Vissa är nog bara mer uppmärksammade.

Verkar ju vara en hel del som lägger av, dopar sig som fan och efter 2år kommer tillbaka och presterar makalösa resultat.

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Killen är nästan lika biffig som jag. Damn, I look goooood! :rolleyes:

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
Chrille skrev:
Pah! Hade det åtminstone EXISTERAT en dopingkontroll så hade man ju kanske respekterat deras "idrottsutövande". Förr fanns iaf ingen kontroll och VM i pillerknaprande imponerar föga.

Snälla Chrille som alltid får allt om bakfoten....... Sverige är ett utav de länder som har absolut hårdast kontroll efter otillåtna medel inom alla idrotter på elitnivå.
Annat är det i USA där de endast tester efter prep. som kan vara livshotatde t.ex vätskedrivande medel. Så i staterna är det fullt tillåtet att inta testosteron. Varför tror du att deras lag i t.ex friidrott är totalt dominanta?

Acrid

600
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kona CC 04
Chrille skrev:
Pah! Hade det åtminstone EXISTERAT en dopingkontroll så hade man ju kanske respekterat deras "idrottsutövande". Förr fanns iaf ingen kontroll och VM i pillerknaprande imponerar föga.

Dock imponerar engagemanget i det dem sysslar med. Timmar som läggs på träning, kost, vila etc. Om vi tar en hoj med det värsta godiset på marknaden...så kommer man inte långt om man som förare inte kan utnyttja det. Det är inte pillerna som gör musklerna, hårdheten lr volymen...det är träningen på gymet, kosthållningen, vilan m.m. Med detta är jag inte på ngt sätt positiv till pillerknaprande.

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
Marals76 skrev:
Övrigt kackel - offtopic, roliga historier och kul grejer :fakta

Kul grejer?: Jag fick en hjärt attack...kollegorna på jobbet asgarvade åt mig KRAVET INDIREKT UPPFYLLT

Roliga historier? bara bild ingen historia KRAVET EJ UPPFYLLT
Offtopic: båda offtopic och offclothes KRAVET UPPFYLLT
så ja den få va här men gör som alla andra varna innan du lägger upp sånt här :eek:

:p :p :p

kanske en gnutta ironi :fakta

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Marals76 skrev:
Snälla Chrille som alltid får allt om bakfoten....... Sverige är ett utav de länder som har absolut hårdast kontroll efter otillåtna medel inom alla idrotter på elitnivå.
...

Kul för svenskarna alltså. Lite som att skicka iväg mjölk-kon Rosa för att tävla mot Belgian Blue....

Jag tvivlar inte på vad du säger men efter att spenderat tid på gym som yngre så vet jag att elitens renlevnad inte smittar neråt i leden.

Kul för den svenska eliten - Tävla mot piller-broilers och se tillväxten utöras av spegelfixerade komplex-kollin.

Som så ofta i de här fallen är det en fråga om att det är omöjligt för mig att förstå. Jag kan inte respektera i att tävla i utseende på något sätt, det kan vi göra med våra husdjur på hundutställningar osv. Att reducera mänskliga individer till utseende är billigt och att reducera sig själv till utseende än värre.

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Chrille skrev:
Att reducera mänskliga individer till utseende är billigt och att reducera sig själv till utseende än värre.

AAAAA,,, MENN DE SÄJER DU BARFÖR DU INTE E SÅ JÄVVLA BILDSCHÖN SKÄLV!!! BARA OSEKRA JÄVVLAR KLAGAR PÅ SÅNNT HÄRA!!!!!!

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
Chrille skrev:
Kul för svenskarna alltså. Lite som att skicka iväg mjölk-kon Rosa för att tävla mot Belgian Blue....

Jag tvivlar inte på vad du säger men efter att spenderat tid på gym som yngre så vet jag att elitens renlevnad inte smittar neråt i leden.

Kul för den svenska eliten - Tävla mot piller-broilers och se tillväxten utöras av spegelfixerade komplex-kollin.

Som så ofta i de här fallen är det en fråga om att det är omöjligt för mig att förstå. Jag kan inte respektera i att tävla i utseende på något sätt, det kan vi göra med våra husdjur på hundutställningar osv. Att reducera mänskliga individer till utseende är billigt och att reducera sig själv till utseende än värre.

Men allvarligt talat chrille är du verkligen sån här jäkla gnällkärring? Låter precis som de blåsta feministtjejerna som står o demonstrerar utanför någon affär som råkar sälja dildos.
Ska man se fruktansvärt svart o vitt på allt så kan man ju lika väl skjuta sig.
* Varför ska Sverige ens blanda sig i världspolitiken det är ju ändå USA som bestämmer allt tillslut.
* Varför ska vi ställa upp i friidrott eftersom USA inte har några betänkligheter när det gäller att proppa sin atleter fulla.
* Varför ska vi ställa upp med ett landslag i skidåkning efter allt som varit inom den sporten?
Listan kan göras lång............ anledningen till att Anders gör detta är att han älskar sin sport och det ska ingen småfett svensson komma och kasta skit på honom för. Det yttersta toppskiktet inom varje idrott vad den än må vara ska bemötas med största respekt. :mattias

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
tackar så mycket. jag kommer att sitta klistrad framför tv'n ikväll.

jag tycker att det ser fruktansvärt bra ut och jag skulle väldigt gärna vara lika biffig och deffad som han är.

nu vet inte jag hur det är med anders men jag kan säga att det dopas nå rent fruktansvärt mycket.
jag känner en del personer som i sin tur känner personer som är i sverigeeliten i bodybuilding och jag kan säga att dom dopar groteska mängder hela tiden. när man tycker att någon kompis är helt tokig för att han tar dubbla roidkurer så tar många i sverigeeliter 15 dubbla. jag tycker att dom ska släppa dopingen fri i bodybuilding eftersom alla dopar satan i alla fall.
alla dopar bara året runt och sen håller dom upp kanske någon vecka innan tävling. många jag pratat med som tävlat i tex luciapokalen (nybörjartävling), har dopat som fan hela tiden innan och dopat ända fram till tävlingsdagen och står till och med fullproppade med steorider på scen.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Marals76 skrev:
...
Listan kan göras lång............ anledningen till att Anders gör detta är att han älskar sin sport och det ska ingen småfett svensson komma och kasta skit på honom för. Det yttersta toppskiktet inom varje idrott vad den än må vara ska bemötas med största respekt. :mattias

Jag gnäller inte på honom personligen utan på hans idrott som jag anser vara lika nördig som Fröken Sverige. Hans eld för idrotten känns som ett slöseri i sammanhanget för VAD GOTT MEDFÖR BODYBUILDING? Svara gärna på det...
Tänk vad såna killar kan göra nytta inom andra idrotter istället. Gillar han gymet kunde han ju ha kört kraftsporter istället?

Jag respekterar inte heller toppskiktet inom vissa vansinniga kampsporter, jag avskyr skönhetstävlingar för barn osv osv...

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
Chrille skrev:
Jag gnäller inte på honom personligen utan på hans idrott som jag anser vara lika nördig som Fröken Sverige. Hans eld för idrotten känns som ett slöseri i sammanhanget för VAD GOTT MEDFÖR BODYBUILDING? Svara gärna på det...
Tänk vad såna killar kan göra nytta inom andra idrotter istället. Gillar han gymet kunde han ju ha kört kraftsporter istället?

Jag respekterar inte heller toppskiktet inom vissa vansinniga kampsporter, jag avskyr skönhetstävlingar för barn osv osv...

Bara för att du inte kan sätta dig in i hur det är att vara intresserad i att forma sin kropp betyder inte att det är ett slöseri.
Gym + annan fysisk aktivitet är väl viktigare än någonsin i dagens samhälle när folk i västvärlden bara blir fetare o fetare.
Bodybuilding medför mycket gott; Man lär sig äta sunt, man förhindrar för tidigt åldrande, man får en bätttre hållning, man kontrollerar sin vikt listan kan göras hur lång som helst.
Du får gärna ha en åsikt dock ska man inte dra väldigt många utövare över en kant när man inte överhuvudtaget är insatt.
Tänkte bolla tillbaka din fråga ang vad gott bodyb. gör.
Vad har vi för nytta utav F1, Motogp, cykling, simning, simhopp, gocart, rally, volleyboll????

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Tyvärr, så är medlidande det enda jag kan se när jag tittar på en människa som honom. Bodybuilding förstör din kropp och det kan bara vara uttryck för ett sjukt sinne. En normal människa strävar efter att må bra. Att förstöra sin kropp frivilligt kan inte bedömas som annat än sjukt. Och med vilket mål? Var vill han komma med det? Vinna ett pris? Jag förstår inte att någon kan tycka att det är värt det.

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
Macho Woman skrev:
Tyvärr, så är medlidande det enda jag kan se när jag tittar på en människa som honom. Bodybuilding förstör din kropp och det kan bara vara uttryck för ett sjukt sinne. En normal människa strävar efter att må bra. Att förstöra sin kropp frivilligt kan inte bedömas som annat än sjukt. Och med vilket mål? Var vill han komma med det? Vinna ett pris? Jag förstår inte att någon kan tycka att det är värt det.

Ha, ha veckans mest dumma uttalande går till kvinnan vars största önskan är att bli en paraplyflicka på någon b-betonad tävling i Sverige :7peta

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Marals76 skrev:
Ha, ha veckans mest d :7peta uttalande går till kvinnan vars största önskan är att bli en paraplyflicka

Missade du hela paraplyflicketråden? Jag lade sådär 30 inlägg däri om hur synd jag tycker det är att folk frivilligt vill reducera sin plats i världen till att endast bygga på utseende.

Dessutom är det inte paraplyflicka jag vill bli. Jag vill vara depåkuttersmycke! :fakta :crash

Last edited:

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Man kan ju undra vad nyttan är med bodybuilding, som sagt. RR-förare på elitnivå tränar och äter rätt. De är dessutom grymma på att köra hoj. Mannen på bilden tränar och äter rätt. Han är dessutom grym på att... att... ööööööhhhm... nånting, säkert. Tränandet som nån sorts självändamål verkar vara en återvändsgränd. Hur mäter man förbättring när det är tyckande som styr? Det är, precis som Chrille säger, ungefär samma sak som fröken Sverige eller vilken skönhetstävling som helst. Lite gay, va? ;)

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Marals76 skrev:
....
Vad har vi för nytta utav F1, Motogp, cykling, simning, simhopp, gocart, rally, volleyboll????

Alla de idrotterna lä dig ju det jag puschar för - Det är vad du gör som räknas, inte hur du ser ut.

Sen hör jag sällan om folk som drunknar för att de inte simmar lika fort som Igelström, relativt länge sen någon dog för att de försökte köra lika fort som Stiggy

Dock vet jag folk som blivit råmobbade för sitt utseende för att korkade bimbos till föräldrar inte kan lära barnen vad som är viktig, brudar som svält sig halt till döds för att de inte heller fattat vad som verkligen räknas och kom ihåg alla psykoser, oxhjärtan och allmänt knäckta egon som kommer med kroppsfixeringen som kommerr hand i hand med BB.

Träna för att bli frisk??!?! Hur är det nu med alla byggare som vägrar jogga men kan tänka sig att promenera som gamla kärringar. Det känns friskt...

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning