SE P1i köpa eller inte?

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Enligt en väl insatt källa hos Sonyericsson tillverkades P1 utan inbyggd gps för att batteritiden skulle bli väldigt kort när gpsen används samt att mottagningen blev så mycket sämre.
Var ett tag inne på att byta P990 mot en N95 men som tur var för mig iallafall:D hann två polare skaffa N95an och då bådas telefoner har slutat fungera och blivit utbytta mot nya inte mindre en två ggr var valet ganska lätt när P1 lanserades.

Mhm. Var själv sugen på N95:an men den känns mer som en leksak för ljud/bild. P1:an lockar pga det bättre tangentbordet etc etc. Den känns lite mer business. Vi köpte likadana till alla på kontoret av praktiska skäl. SKa alla hålla på och välja blir det en jäkla röra. Lättare om alla har samma.

Nicotin

Guest
testade P1 idag, har haft vad man kan kalla " föregångaren "..

Nice lur men samma sunkiga tangentbord, två tecken per knapp..
dom kunde har gjort ngt åt den i alla fall..

Det är ju förvisso ingen sms maskin men va faan...:va :confused:

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Ok. NU har jag fått min P1i.

Var laddar jag ner alla coola program, teman, spel etc?

Gratis är gott.

Harvest

Utbränd byrådirektör med väggkänning
Gick med
21 Aug 2006
Hoj
Fabrikare
Ok. NU har jag fått min P1i.

Var laddar jag ner alla coola program, teman, spel etc?

Gratis är gott.

Som du sa själv detta är en business telefon ingen leksak:rolleyes: men tippsa gärna mig om du hittar någon bra sida själv har jag fortfarande lite
P990 frossa:D vågar inte riktigt tro att P1 pallar med mer program men den börjar avta så sakteliga:tummenupp

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Som du sa själv detta är en business telefon ingen leksak:rolleyes: men tippsa gärna mig om du hittar någon bra sida själv har jag fortfarande lite
P990 frossa:D vågar inte riktigt tro att P1 pallar med mer program men den börjar avta så sakteliga:tummenupp

Jag hittade nån cool sajt tidigare idag, men nu kan jag inte hitta den igen.....
Ska leta lite.

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Sök på "uiq3" på en viss piratbukt så hittar du lite skoj programpaket. :tummenupp

Aaaah. Tackarrr. Nu börjar det likna nåt.
Återkommer med länken till sitenjag hittade tidigare idag. Den ligger på jobbet av nån anledning :confused:

husabergrobin

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Hoj
speed triple 955,minicross 4hjuling can am outlander 800 r xtp ,minmoto
har en se p990 i och den funkar bra nu när jag uppdaterat den innan var den ganska seg,mycket funktioner som egentligen är onödiga för min del men...p1 ska ju vara tio gånger bättre så den är nog inte helt fel,vet ju inte med p1 men min är lite stor om jag ska komma på nån nackdel ,bara att handla:tummenupp

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
har en se p990 i och den funkar bra nu när jag uppdaterat den innan var den ganska seg,mycket funktioner som egentligen är onödiga för min del men...p1 ska ju vara tio gånger bättre så den är nog inte helt fel,vet ju inte med p1 men min är lite stor om jag ska komma på nån nackdel ,bara att handla:tummenupp

Jo. P1:an är lite stor. Hade en "liten" telefon innan, så P1 känns i svulstigaste laget. Den är liksom bred. Känns som en kortlek typ. Men stor skärm, "fullt" tangentbord och litet format går tyvärr inte ihop.

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
Jag har en och kan inte direkt påstå att jag skulle rekommendera den.
Hade en M600i innan och en Nokia E65 mellan dessa.
Jag bytte ut M600in mot Nokian för jag tröttnade på M600ns sega interface och ständiga kraschande (efter otalet uppdateringar och byten av telefon under garanti).
Sen fick jag höra från bekatna och kollegor att P1i var som natt och dag mot M600i.

Det kan jag inte alls hålla med om. Visst, den är mariginellt snabbare i menyerna och kraschar inte dagligen, men i grunden är det samma feldesignade produkt med ett dåligt och långsamt interface.

Nu hoppas jag bara Apple ska ta sig samman och släppa ett riktigt SDK till iPhone så att den kan bli riktigt användbar...

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Fring funkar kanon! Grymt. Lite dåligt ljud när man kör wlan och skype (voice) dock, men vaffan.

En annan fråga. Finns det nån app där man kan köra videotelefoni (via WLAN) telefon-dator? Antar att svaret är nej, men visst vore det coolt?

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Jag är ruskigt missnöjd med min P1, går inte att skicka sms när man kör, dålig mott där jag bor, långsam och omständig i menyerna, den driver mig faktiskt vansinnig. Att jag satt i HF i bilen för 4000,- + moms gör det inte direkt lättare att ångra sig.

Jag fattade nog helt enkelt inte vad jag köpte, provade den inte innan.

Fast det kanske blir roligare med lite program i den.

Förresten, GPSen fungerar ju riktigt bra, förrutom att man måste släpa med sig en liten klump för att det ska funka. Eller som säljaren sa: -Man kan ju ha den i en rem runt halsen? Jo tjena, finns ju gränser.

Den klumpen kommer GARANTERAT inte vara med, eller laddad, när jag VERKLIGEN behöver GPS:D

tigrro

O rly?
Gick med
8 Oct 2005
Hoj
Supermotarrrrd
Tidigare idag vart jag helt inne på en P1i. Efter att ha läst i denna tråden har suget avtagit ga mycket.
Som jag förstår den är det mer en handdator än en mobiltelefon egentligen? Långsam och tråkig om man inte laddar ner en massa program till den?:(
Vad ska man köpa för mobil om man vill ha lite olika kul saker och en flashig telefon? Är inne på Nokia 5310 Xpressmusic sedan tidigare men den känns riktigt tunn jämfört med en P1i.

Vad finns det för mellanting liksom? Någon telefon som är mer telefon än P1i och mer avancerat än 5310 Xpressmusic?

Eller funkar P1i även för någon som är van vid vanliga mobiler men egentligen bara vill ha något flashigt? Många på jobb har N95 så jag vill också ha en flashig telefon!:)

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
jag är helnöjd med min, snabbarbetad, många bra funktioner och så vidare...:) möjligen lite seg att starta upp, fler än jag som upplever detta?:va
kameran tar bra bilder men är lite seg den också... men videokamerafunktionen är grymt bra:) helt klart en grym nalle:tummenupp

tigrro

O rly?
Gick med
8 Oct 2005
Hoj
Supermotarrrrd
Okej. Har läst lite nu och SE P1i verkar ga okej ändå. Även om den är lite slö jämfört med en vanlig mobiltelefon. Rivalen just nu är den snabbare och mer lättanvända(?) Nokia N95. Då spelar priset in tycker jag.

N95 = 5 435:-
P1i = 4 190:-

Är en N95 värd 1 245 kronor mer? Eller är det pengar som gör mer nytta på banken?:)

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept