SE UPP!!! Får betala trafikförsäkringen för tiden då hojen varit avställd!

jamjam

Devil
Gick med
21 Aug 2005
Hoj
Bolt
Jag skulle besiktiga hojen under april och innan det ringde jag runt och kollade på försäkringar, trygghansas passade mig bra och jag tecknade trafikförsäkringen. Nu blev det så att dagarna gick och jag orkade inte ställa på hojen och besiktiga den. 18 dagar efter att jag tecknade försäkringen ställde jag på hojen och besiktigade den och 8 dagar efter besiktingen sålde jag hojen.
Då fick jag ett inbetalningskort i brevlådan att jag skulle betala trafikförsäkringen för ett år. Jag ringde upp och sa att den var ju såld, de ba "aha, ok du får en ny inbetalning av oss och bortse från den här". Sålde hojen den 12 maj och NU fick jag inbetalningskort på trafikförsäkringen för tiden då jag ringde upp TRYGGHANSA tills jag sålde den = 26 dagar (+ påminelseavgift)!!!

SE UPP! Deras inkompetenta säljare frågar eller kollar inte upp om hojen är avställd (de kolla däremot upp ursprungseffekten) när du tecknar försäkring, DU måste själv se till att hålla idioterna informerad om att den är avställd eller påställd när du tecknar försäkring, fastän de har direktlänk till bilregistret.

Man kan ju teckna försäkring på avställd hoj tydligen, undrar om man får något då om man krockar med den då? I sånt fall är det lagligt! Ska skita i och ställa på skiten nästa gång!

En av försäkringsbolagets alla konster att suga ut pengar...

Bjässen

Medlem
Gick med
4 Oct 2005
Hoj
Suzuki RMZ 250 och Yamaha YZF 426:a
tråkigt o höra, jag har haft trygghansa på alla mina hojjar o de har aldrig varit nå problem..allt har gått som de ska både med försäljning o nyköp

Eddi

Sporthojsnörd
Gick med
16 Nov 2005
Hoj
BMW s1000rr 2012
tycker det finns måånga trådar om hur jävla hemskt dåliga Trygghansa är på denna sidan.. vågar själv inte ha dom. Gör inte så mycket för dom är sjukt mycket dyrare än alla andra försäkrings bolag.. på min hoj och mig då

T509

Spondon rider!!!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Spondonbygge, vikt: 168kg tankad o klar! GSXR 750 -03
tycker det finns måånga trådar om hur jävla hemskt dåliga Trygghansa är på denna sidan.. vågar själv inte ha dom. Gör inte så mycket för dom är sjukt mycket dyrare än alla andra försäkrings bolag.. på min hoj och mig då

Dom är mycket billigare än alla andra på mig, exempel är GSXR1000 trafik hel/hel 4200kr

Fösäkringsbingo heter det :tummenupp

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Jag tror att många här har haft problem med Trög-Hansa, själv slutar jag hellre köra hoj än försäkrar där igen.:näsblod

Henning!

Hör av dig till en gammal släkting! NU!
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
Byter hela tiden. Köper och köper.
Fick du någon ersättning sen? Hur mkt fick du? För jag har ju också min blade försäkrad hos de...

Jag fick 24 000 minus 6 000 självrisk på stölden och 6 000 självrisk på skadan. Sen låg premien på 5500.
Jag gav trettio för hojen.
Dagen före stölden har jag bytt däck bak och ett par veckor före framdäcket.

/H

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Enligt vad jag läst på Trygg-Hansas hemsida så är deras försäkring en årsförsäkring, dvs du betalar full premie vare sig hojen är på- eller avställd.

Eddi

Sporthojsnörd
Gick med
16 Nov 2005
Hoj
BMW s1000rr 2012
Dom är mycket billigare än alla andra på mig, exempel är GSXR1000 trafik hel/hel 4200kr

Fösäkringsbingo heter det :tummenupp

hehe.... ja det är skumt!

Jag fick 1200:- hal/hel på mig på folksam.... efter 1 månad gick den ner till 6300 halv/hel av sig själv.. haha =) jag blev glad

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
råkade ut för precis samma sak och blev tokförbannad. Ringde upp dem och snackade med deras avdelningschef som envist sa att sånt får man fixa och hålla reda på själv, SJUKT dåligt.

Jag skulle besiktiga hojen under april och innan det ringde jag runt och kollade på försäkringar, trygghansas passade mig bra och jag tecknade trafikförsäkringen. Nu blev det så att dagarna gick och jag orkade inte ställa på hojen och besiktiga den. 18 dagar efter att jag tecknade försäkringen ställde jag på hojen och besiktigade den och 8 dagar efter besiktingen sålde jag hojen.
Då fick jag ett inbetalningskort i brevlådan att jag skulle betala trafikförsäkringen för ett år. Jag ringde upp och sa att den var ju såld, de ba "aha, ok du får en ny inbetalning av oss och bortse från den här". Sålde hojen den 12 maj och NU fick jag inbetalningskort på trafikförsäkringen för tiden då jag ringde upp TRYGGHANSA tills jag sålde den = 26 dagar (+ påminelseavgift)!!!

SE UPP! Deras inkompetenta säljare frågar eller kollar inte upp om hojen är avställd (de kolla däremot upp ursprungseffekten) när du tecknar försäkring, DU måste själv se till att hålla idioterna informerad om att den är avställd eller påställd när du tecknar försäkring, fastän de har direktlänk till bilregistret.

Man kan ju teckna försäkring på avställd hoj tydligen, undrar om man får något då om man krockar med den då? I sånt fall är det lagligt! Ska skita i och ställa på skiten nästa gång!

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Jag förstår inte riktigt vad ni är så upprörda över, det är en årsförsäkring vilket betyder att du betalar samma premie oavsett om du har hojen av- eller påställd. Kollar ni inte det innan ni tecknar försäkringen? Låter dyrt att inte kolla det eftersom det betyder att ni inte kan ställa av hojen under vinterhalvåret och bara betala garageförsäkring när hojen inte används.

T509

Spondon rider!!!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Spondonbygge, vikt: 168kg tankad o klar! GSXR 750 -03
Jag tycker attdet är verkligen konsigt, patar vi om trygg-hansa???

Jag har 3 motorcyklar försäkrade hos dom

ducati 900 ssie -01 - avställd garageförsäkrad- 1800 kr/år
Honda 900 RR - 95 - helförsäkrad - 4000 kr/år (kan ställa av om jag vill och få garageförsäkring)
Suzuki GSXR 1000 -02- trafikförsäkrad - 4200 kr/år (kan ställa av och få den garageförsäkrad)

Hag haft med dom att göra i skadeärande och kan inte säga något ont om dom, tvärtom snabb hantering, rättvis behandling, bra betalt ....

Nej jag jobbar inte där...

Last edited:

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös

Trygg Hansa har ju årsförsäkring vilket innebär att den kostar även om den är avställd. Jag håller med om att Trygg Hansa är dryga men i det här fallet är det faktiskt du som har gjort fel så ta det lugnt med beskyllningarna. :tummenupp

jamjam

Devil
Gick med
21 Aug 2005
Hoj
Bolt
Trygg Hansa har ju årsförsäkring vilket innebär att den kostar även om den är avställd. Jag håller med om att Trygg Hansa är dryga men i det här fallet är det faktiskt du som har gjort fel så ta det lugnt med beskyllningarna. :tummenupp

Du har faktiskt fel där! Jag har även min CBR900 hos de som jag ställer av och på när jag vill och när jag ställer av den så betalar jag endast garageförsäkringen!:fakta

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Du har faktiskt fel där! Jag har även min CBR900 hos de som jag ställer av och på när jag vill och när jag ställer av den så betalar jag endast garageförsäkringen!:fakta

De har väl både varianterna, precis som de andra bolagen har. Den offerten man får på hemsidan är i alla fall en åretruntförsäkring.

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös

Säger du inte specifikt att du vill kunna ställa av hojen så får du en årsförsäkring. Jag har haft Trygg Hansa och jag har bråkat om just det här. Det ska inte gå att teckna annat än årsförsäkring egentligen men har du en hoj som du haft försäkrad där sen ett par år tillbaka så har de inte ändrat villkoren där.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024