Se upp vem ni säljer till, en varning till alla.

Jeppe^

Ny medlem
Gick med
8 May 2006
Hoj
såld, tyvärr
Jag sålde min aprilia rs 125 för cirka 1 månad sedan efter 1 och ett halv år av härligt körande och meckande. Jag saknade min 2 hjulade älskling men såg även fram emot vad man kunde köpa när man blev 18on. Men inget anade jag vad som väntade. Jag sålde aprilian i obesiktigat skick och med vissa saker som behövdes fixas för att den skulle gå igenom besiktningen och jag visade självklart upp dessa saker och upplyste köparen. Där av satte jag ett lågt pris för min fina rs.

Det drödje ett tag men till slut blev den såld för lite mindre än vad jag ville ha men jag vart nöjd ändå och tänkte på framtiden. kvitto skrevs och alla var glada. Men efter några veckor började jag få arga samtal där köparen klagade på saker som jag aldrig hört om. Han hade tydligen lämnat in den på verkstad för att byta ut sakerna som jag nämnt till honom för att den skulle gå igenom besiktningen. Och nu påstod tydligen verkstaden att min älskade rs var helt slut i hela motorn? konstigt tyckte jag för att jag bytt kolv för 50 mil sedan och då gått igenom nästan hela motorn och inte var där något fel på varken cylinder, vev lr något annat i motorn för den delen.

Men detta var självklart inte det enda, naturligtvis hittades flera fel som jag aldrig haft, sätt eller erfarit på min rs...Det läckte tydligen olja och avgasröret satt inte på ordentligt? gängorna var slut vid avgasporten? .Jag började nu bli smått irriterade på att bli kallad en oärlig människa, luredrejare och en rutten människa...

Sedan kom ju hotet via telefon till min far som löd: om vi inte betalade honom skulle han stämma oss och gå upp i rättegång. Nu började man bli förbannad och kontaktade diverse bekanta inom rättsväsendet...Mina känslor va att han kunde säga vad fan han vill för ja vet att jag har rätt men farsan ville inte blåsa upp det här ännu mer än det redan var. Så nu tänker han betala så att vi får det här överstökat, trots att kvitto finns där det står att den såldes i förevisat skick.... men men...

Köparen förblir anonym än så länge.

En varning till alla, se upp vilka ni säljer till. Känns det inte rätt så låt bli att sälja, det kommer fler köpare.

simonnr22

Guest
Vrf ska ni betala det? Såld är såld och kvitto finns ju. Vad skulle han kunna göra? Finns inte mkt som han kan göra och som polisen inte ens orkar bry sig om..

Drysen

Sporthoj® Gold™ account holder
Gick med
4 Dec 2006
Hoj
FoxP2
Men va fan! Betala inte den jävlen ett öre! Du har ju kvitto, har du det svart på vit borde det inte vara några problem. Du upplyste köparen om felen du kände till.

m1cke

Medlem
Gick med
17 Jun 2007
Hoj
YZF R1
begagnade saker säljs i befintligt skick.. eftersom du skrivit det på kvittot så är de bara att be köparen dra åt h*****e:näsblod

yamaha_nisse

Juden i ditt hem
Gick med
2 Mar 2007
Hoj
Yamaha DT125X
Så jävla tråkigt när sådant här händer, men säg åt honom att ta ner hojen till en verkstad nära dig som du "känner" och så går ni igenom hojen.

WerPa

Cool?
Gick med
17 Sep 2004
Hoj
Gas Gas
Betala inte ett Öre.
Han får la skylla sig själv efter som han köpte begagnat, Vinst eller förlust varje gång.:gnissla
Och att du påpekade div fel så har du inte gjort dig skylldig tillnågot eller? och
dom felen som han berättar om kunnde ju du inte vete om, dolda fel.
Sammt att du har kvittor...:huvet

Rätta mig om jag har fel?:confused:

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
Idag finns det inget som heter "Säljes i befintligt skick" men eftersom du har informerat köparen om de saker du visste var fel så kan han inte på något rimligt skäl anmäla dig för att ha ljugit för honom vid köpet. Påpeka detta för honom nästa gång han ringer och säg att ringer han och stör en gång till så anmäler du honom för trakasserier.

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Ska man inte skriva såhär nuförtiden? "Säljes i, av köparen, godkänt skick"

Jeppe^

Ny medlem
Gick med
8 May 2006
Hoj
såld, tyvärr
ja håller med er allihop, jag tycker inte de ska få ett öre vilket även alla mina polare instämmer med, men det är farsan som vill få det överstökat, summan dem begär är runt 3k kronor så det är ingen enorm summa men det är fortfarande för jävligt.

Solid snake

Guest
Ha, betala inte tillbaka, han har ju haft den i ett tag och han har haft bra tid på sig att göra de där felen verkstaden säger att den har.

Jag hade bett honom att slicka sig själv i röven. :tummenupp

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
men herre jävlar. att ni ens funderar på att betala. står det på kvittot och du har upplyst om vissa saker så äre synd för honom...

fan ska jag ringa å lipa för verenda jängpajj jag hittat på min hoj??? nä inte fan gör man det. be dom dra åt helvete och gör som bäret säger om dom fortsätter.

rune gris

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2007
Hoj
fighter
jösses i havet altså!

vilken rolig historia.. :D haha, vilken kille... Han verkar ha rätt långt mellan målstolparna iaf... eller är det måhända så att killen ifråga inte är så jätte överdrivet duktig mekaniker:va ... eh... jamenar... det var ju inte direkt några småfel du räknade upp.. märkte han isf inte det vid köpet?

du.. be din farsa att inte ge den snubben ett enda kopek!

Jeppe^

Ny medlem
Gick med
8 May 2006
Hoj
såld, tyvärr
Nej killen och hans farsa kan inte meka över huvudtaget utan dom har gjort allt på verkstad, vilket får mig att ifrågasätta hur mycket dom tänker. Vem köper en aprilia rs som inte kan mecka ? och inte konstigt att de kostar mkt för dem att fixa saker om dem lämnar in allt till verkstad....

Hamrin

Bleeaah
Gick med
28 Jan 2007
Hoj
Aprilia Tuono Factory
Ge han inga pengar!! du har juh kvitto på att han har köpt den i befintligt skick. plus att du har informerat han om dom 'skadorna' som fanns eller som behövdes åtgärdas. han får leva med att han har gjort ett dåligt köp enligt hansjälv.

eXter

2 Takter Är Rätta Takter
Gick med
16 Jul 2006
Hoj
Yz250
Betala int ett piss... Sen kan du lappa till fanskapet också:D

kleinealf

Ny medlem
Gick med
10 Dec 2005
Hoj
cr 125 -93 och Apollo 128cc modell 82 -57
Haha, vilken idiot du sålde hojen till:D

Som alla andra säger: Betala inte. Ska du även betala skadorna om han skulle krocka med den eller?

Förövrigt låta det ganska överdrivet från verkstaden som bedömde den.

edit: vad ska man skriva dit på kvittot för att slippa sådana idioter? Kan man inte skriva "säljes i befintligt skick"?

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast

edit: vad ska man skriva dit på kvittot för att slippa sådana idioter? Kan man inte skriva "säljes i befintligt skick"?

Är dock osäker om denna text befintligt skick fortfarande gäller rent juridiskt då köparen har en viss skyldighet att informera om något är av allvarligare slag men även säljaren har en undersökningsplikt!

Mussebj

Motard Musse
Gick med
28 Oct 2006
Hoj
Ten7 -06
Jeppe^ är min bror och jag var med när vi sålde hojen, vi gick igenom allt på hojen innan han köpte den, lampor, dämpare,ramen, bromsar, att alla kåpor satt fast ordentligt osv. från början ville han ge 3k mindre för den eftersom den var obes och sen 3k till, men det gick vi inte med på så sen verkade det som om han redan hade bestämt sig för att få ett lägre pris, som jeppe^ skrev ovan så har vi gått igenom motorn och jag har själv mycket erfarenhet av 2 takts motorer, både praktiskt och teoretiskt och jag hittade inga fel på motorn alls, och det är jag som har gjort större delen av skruvandet på hojen.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring