FreddaAbborre
Fina fisken
- Gick med
- 29 Aug 2004
- Ort
- Lund
- Hoj
- Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Har haft problem med XR en tid nu. Lyckats spåra det till att det bör vara svag gnista (provat samma stift först i XRen sedan i WRen, tyckte den va lite svagare i XRen).
Håller nu på och kollar så att alla motstånd är som det ska vara. Allt verkar som det ska med tändspolen. Däremot stämmer inte motståndet på spolen vi svänghjulet. Det ska ligga mellan ca 260-330 ohm, men är på straxt över 80. Samtidigt står det att det endast är standard värden (260-330) i manualen medans på de andra värdena så är det "gilltiga" värden. '
Först och främst, någon som har en aning om vad det kan vara som gör att motståndet är lägre än standard.
Sedan så undrar jag vad det kan vara mer för fel som orsakar den svaga gnistan.
Tack på förhand
Håller nu på och kollar så att alla motstånd är som det ska vara. Allt verkar som det ska med tändspolen. Däremot stämmer inte motståndet på spolen vi svänghjulet. Det ska ligga mellan ca 260-330 ohm, men är på straxt över 80. Samtidigt står det att det endast är standard värden (260-330) i manualen medans på de andra värdena så är det "gilltiga" värden. '
Först och främst, någon som har en aning om vad det kan vara som gör att motståndet är lägre än standard.
Sedan så undrar jag vad det kan vara mer för fel som orsakar den svaga gnistan.
Tack på förhand