seg NSR

TaGGeN

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2003
Hoj
inväntar R1
tjenare rå...

är så att min NSR-98 är helt otsrtpt såvit jag vet.. men varför i helvete får jag bara upp den i 120..
den årkar inte varva ur någonting als på 6:an då den bara går ner i varv istället... drevningen är 14-35.. de ska den vel årka på..

har hört flera ostrypta NSR:en som gör 160

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
kasst kolv, fel bestyckning, sotigt avgassystem, tjuvluft, dåligt stift, ja.. hur ska vi kunna veta.

!ante

Ny medlem
Gick med
23 May 2005
Hoj
Honda Nsr -98
TaGGeN skrev:
tjenare rå...

är så att min NSR-98 är helt otsrtpt såvit jag vet.. men varför i helvete får jag bara upp den i 120..
den årkar inte varva ur någonting als på 6:an då den bara går ner i varv istället... drevningen är 14-35.. de ska den vel årka på..

min går i 140... :arsele Fast jag tror min e strypt elektroniskt :död

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
TaGGeN skrev:
tjenare rå...

Du har alså öppnat avgasröret och bankat ut strpyningen som sitter andra svetsningen från cylinder sett? Skulle inte tro din hoj är helt ostrypt.

:tummenupp

AndersJohansson

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Letar ratbike
Padde skrev:
Du har alså öppnat avgasröret och bankat ut strpyningen som sitter andra svetsningen från cylinder sett? Skulle inte tro din hoj är helt ostrypt.

:tummenupp

Du har väl en länk där dom vissar en strypning mitt emellan myningen som sitter mot cylinder och expansionskammaren...

AndersJohansson

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Letar ratbike
TaGGeN skrev:
tjenare rå...

Kolla så att avgasportarna fungerar som dom ska och att avgasröret verkligen är plugg fritt. Kan sitta mitt i expansionskammaren också...

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
AndersJohansson skrev:
Du har väl en länk där dom vissar en strypning mitt emellan myningen som sitter mot cylinder och expansionskammaren...

Jag hade en massa bilder innan jag formatera. För att ostrypa NSR helt är det bara att öppna systemet och banka ut brickan som sitter 2a svetsen från cylinden så sett. Sen insuget då så klart. Annan CDI osv är för mycket pengar för (för) lite effekt. Skaffa trimrör/bestycka om/ta bort strypningen i insug = Klart.

TaGGeN

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2003
Hoj
inväntar R1
ja jag är säker på att insuget är rent och kröken är ett efektrör så de borde juh inte göra några stopp

TaGGeN

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2003
Hoj
inväntar R1
mrn däremot har jag inte kolat att avgasportarna gå som dom ska.. och ska ajg vara helt ärlig så har jag inte den blikaste aning om hur man kollar de heller :confused: ..

någon som har en bra beskrivning på hur man gör detta

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Hoj
Dunderkatt & eN gamal sLiten Enessärr
TaGGeN skrev:
mrn däremot har jag inte kolat att avgasportarna gå som dom ska.. och ska ajg vara helt ärlig så har jag inte den blikaste aning om hur man kollar de heller :confused: ..

någon som har en bra beskrivning på hur man gör detta

Ta bort kröken, ta på dig öronproppar. Be någon gasa medans du tittar in mot avgasporten vid cylindern med ficklampa. Den ska gå fullt upp.

Magz

Realist, javisst!
Gick med
13 Feb 2005
Hoj
snart =)
Pr0bz skrev:
Ta bort kröken, ta på dig öronproppar. Be någon gasa medans du tittar in mot avgasporten vid cylindern med ficklampa. Den ska gå fullt upp.

man får ju en massa skit i ögonen :gnissla

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...