Segt att spela youtube-video. Flashproblem?

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000R
Har problem med att spela videos från t.ex. youtube. Tar cirka 30s innan filmerna börjar spela. Samma problem i olika webbläsare. Har försökt att ominstallera flashplayer men det hjälper inte. Har även ominstallerat chrome och firefox som jag har problemen med. Dock utan resultat.
Datorn kör Windows 7 64bit och är klockad från 2.4GHz till 3.0. Kan det vara problemet? Det har fungerat fint förut ska tilläggas.

Testade på en bärbar dator. Där startar filmerna direkt. Kanske 1s delay. (macbook med safari)

HILFE BITTE!

MikkE

Guest
Snor tråden då jag har samma problem.

För en vecka sedan kunde jag ha flertalet YouTube-klipp i olika flikar utan att det laggade. Jag tittar nästan bara på videos i HD också.
Nu helt plötsligt så har datorn segat ner sig. Ska jag se på YouTube tar det tid att ladda, det laggar och hänger sig gärna. HD-läge kan jag glömma. Har jag fullscreen tar det evighetar innan den går tillbaka till vanligt läge. Asirriterande!

Har testat med både senaste Safari och IE, båda med samma sajter i olika flikar.

Varför har det hänt såhär?

Last edited:

Ringo

-
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
-
Lånar också tråden :p Jag har på senaste tid fått en del actionscript errors (pop-up fönster). Det kan hända på vilken sida som helst med flash. Har ingen aning om varför det händer för jag har inte installerat något eller ändrat något på min dator. Det gör ingenting förutom att det är lite störigt, allt går att spela ändå. Hur kan jag fixa det?

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
tycker också att tuben vart seg de senaste veckorna, spolar man fram så hänger det sig.

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000R
Sitter inte med min windows-dator just nu men jag har delvist löst mitt problem. Leta rätt på mappen där flashplayer installeras, redera sedan mappen, starta om datorn och installera flashplayer igen. Det fanns även några .exe filer i mappen som jag testade köra, osäker på vad de gör men det står att någonting har uppdaterats.

Mitt problem är i alla fall löst efter detta. Såklart är några filmer på youtube sega men det beror nog på hemsidan och inte på fashplayern.

Mitt problem gällde ju som sagt inte bara på youtube utan alla flashfilmer.

Vågar inte experimentera mer med min dator för då går det säkert åt pipan, men om någon hittar en "riktig" lösning så skriv i tråden!

MikkE

Guest
Ååå. Blir så förbannad på att det laggar, jag kan inte se i HD, har jag fullscreen tar det 10 minuter innan skiten går tillbaka i vanligt läge. Ska jag se klipp på t.ex. www.ufc.com så laggar det balle.

MikkE

Guest
Ååå. Blir så förbannad på att det laggar, jag kan inte se i HD, har jag fullscreen tar det 10 minuter innan skiten går tillbaka i vanligt läge. Ska jag se klipp på t.ex. www.ufc.com så laggar det balle.
FÖr 1½ vecka sedan försvann det här problemet för mig. Allting flöt på bra och var frid och fröjd. Nu igår så har samma jävla lagg kommit tillbaka. Att ladda ett YouTubeklipp tar evigheter, när jag ser på klipp laggar det, typ 7-10bilder/s och kör jag i fullskärm har jag bara lust att slå sönder datorn.
Någon som vet vad problemet kan vara?

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...