Semestern börjar inget bra...krasch

Status
Ej öppen för fler svar.

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Fick samtal från Swedie idag klockan 16.00. Ejes har slagit till igen.
Han fick en fet highside ut ur högern. En axel ur led och en ljumske/höft som gör ordentligt ont. Han satt just nu och väntade på resultaten från röngten. Nu kan han inte ens gå på benet. Plus en axel ur led. Kryckor är just nu inget alternativ.
Någon kanske vet om man får ta med sig en rullstol från ett sjukhus som är beläget i en annan stad som man själv bor i eller måste man hämta ut en på sitt egna sjukhus?

Förhoppningsvis så kommer han snart tillbaka upp på benen och hojen igen :)
 

Catman

Just for the fun of it.....
Gick med
8 Mar 2003
Ort
i Hus
Hoj
CBR600RR och VFR750F
Fick samtal från Swedie idag klockan 16.00. Ejes har slagit till igen.
Han fick en fet highside ut ur högern. En axel ur led och en ljumske/höft som gör ordentligt ont. Han satt just nu och väntade på resultaten från röngten. Nu kan han inte ens gå på benet. Plus en axel ur led. Kryckor är just nu inget alternativ.
Någon kanske vet om man får ta med sig en rullstol från ett sjukhus som är beläget i en annan stad som man själv bor i eller måste man hämta ut en på sitt egna sjukhus?

Förhoppningsvis så kommer han snart tillbaka upp på benen och hojen igen :)

Tror att han måste hämta riullstol på "sitt" sjukhus.....

Hör av er om han behöver hjälp med något.. j
0ag bor ju i stan inte långt från G-Åsen
Är han ensam eller får ni hem bussen/bilen/hojen?
 
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Gnosjö
Hoj
CBR 600 streetfighter + min första hoj: Yamaha TZR 125 -90
Tror oxå det är det "egna" sjukhuset som gäller.

Har annars ett tips:
Del 1
+
Del 2

Så han kan åka ståndaktigt. Krävs ju dock trefas på pensionärsskotern...
 
Last edited:

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Trelleborg
Hoj
Honda Pan European
Vet inte hur det är med rullstol. Men kryckor fick jag på lasarettet i Kristianstad efter en lite klantig landning med fallskärm (foten in i ett kaninhål :näsblod ).
Det var på den tiden Malmö och Kristianstad låg i två olika län (jag bor och bodde strax utanför Malmö).

Klart han ska ha en rullstol med sig!
 

taliz

Neighbourhood terrorist
Gick med
24 May 2006
Ort
Hemma
Hoj
Monstruös ER6
Kryckor måste man ju köpa nuförtiden. Rullstolar lämnar dom nog inte ut hursomhelst heller antar jag..
 

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Ort
nu med 4st tjejer
Hoj
HOT AND BLUE
ajajaj då.. slog min axel ur led den 1a maj i år och först nu börjar det funka skapligt. om det var första gången han gjorde det så har han många roliga pass med sjukgymnastig framför sig... krya på dig swejdi
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Vi får väl se vad som händer då. Har inte hört något om än hur det gick på röngten.
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
ajajaj då.. slog min axel ur led den 1a maj i år och först nu börjar det funka skapligt. om det var första gången han gjorde det så har han många roliga pass med sjukgymnastig framför sig... krya på dig swejdi

Nja inte riktigt första gången. Typ 7 gången nu eller något. Tappat räkningen.
Han förvirrade bort sig i Örebro när han skulle till Mcdonalds. Hoppas att han kommer hem nångång ikväll iallafall.

Men hur gick det med hojen?!

Jag vet faktiskt inte. Har inte varit med där uppe idag. Tyckte att han sa att det hade gått hyfsat med den. Får väl se när jag ska släpa den ur skåpbilen. Hur det nu ska gå till :va
 
Last edited:

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.

Jag vet faktiskt inte. Har inte varit med där uppe idag. Tyckte att han sa att det hade gått hyfsat med den. Får väl se när jag ska släpa den ur skåpbilen. Hur det nu ska gå till :va

bjuda grannen på en kopp kaffe?, jag kommer ner till s-tälje från n-tälje för en bulle å saft :)
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
bjuda grannen på en kopp kaffe?, jag kommer ner till s-tälje från n-tälje för en bulle å saft :)

Våra grannar är pensionärer så jag tror att dom redan har gått och lagt sig. Ser mörkt ut överallt. Tänkte faktiskt tanken att jag skulle springa över och fråga någon. Får säkert ner den men är mer orolig för att om jag tappar balansen så orkar jag inte hålla emot. Får se när han kommer hem hur den ser ut och så
 

Dr.Bike

Guest
Fick samtal från Swedie idag klockan 16.00. Ejes har slagit till igen.
Han fick en fet highside ut ur högern. En axel ur led och en ljumske/höft som gör ordentligt ont. Han satt just nu och väntade på resultaten från röngten. Nu kan han inte ens gå på benet. Plus en axel ur led. Kryckor är just nu inget alternativ.
Någon kanske vet om man får ta med sig en rullstol från ett sjukhus som är beläget i en annan stad som man själv bor i eller måste man hämta ut en på sitt egna sjukhus?

Förhoppningsvis så kommer han snart tillbaka upp på benen och hojen igen :)


Det var som faan.
Han och jag körde där timmen innan i samma grupp, och han hanterade kurvan som en gud. Det såg ut som ett möte när han drog ifrån! Den är f.ö nyasfalterad och inte förrän i vänstern upp mot hårnålen är det vågigt och slagigt. Om nån hade vurpat hade jag gissat på där, då jag själv inte har nån styrdämpare och det var lite halvspännande just där.
Du får dessvärre inte ta med nån rullstol... frågade om kryckor igår till min kompis som vurpade uppe i hårnålen i går i regnet. Nix sa de - de tillhör detta landsting. Jaha sa jag snopet: Får man bara skada sig i sin hemkommun då sa jag utan att vänta på svar...
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Våra grannar är pensionärer så jag tror att dom redan har gått och lagt sig. Ser mörkt ut överallt. Tänkte faktiskt tanken att jag skulle springa över och fråga någon. Får säkert ner den men är mer orolig för att om jag tappar balansen så orkar jag inte hålla emot. Får se när han kommer hem hur den ser ut och så

tveka inte å PMa
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
har han gjort det 7 gånger sedan ni blev ihop .. då måste du ha fått torka han sen första dejten:pannkyss

Han hade gjort en eller två gånger innan han träffade mig. Sen har det hänt ett flertal gånger. Haha, han har ju ändå två armar och tur i oturen så är det vänster som poppar jämt. Har fått hjälpa till att dra tillbaka den två gånger. Inget mysigt.

Det var som faan.
Han och jag körde där timmen innan i samma grupp, och han hanterade kurvan som en gud. Det såg ut som ett möte när han drog ifrån! Den är f.ö nyasfalterad och inte förrän i vänstern upp mot hårnålen är det vågigt och slagigt. Om nån hade vurpat hade jag gissat på där, då jag själv inte har nån styrdämpare och det var lite halvspännande just där.
Du får dessvärre inte ta med nån rullstol... frågade om kryckor igår till min kompis som vurpade uppe i hårnålen i går i regnet. Nix sa de - de tillhör detta landsting. Jaha sa jag snopet: Får man bara skada sig i sin hemkommun då sa jag utan att vänta på svar...

Vet inte riktigt vad som hände när det gick fel. Kryckor och mitella har vi som tur är hemma redan. Får köra runt han i kontorsstolen. Han får sitta bänkad på övervåningen några dagar framöver.
 
Last edited:

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Han hade gjort en eller två gånger innan han träffade mig. Sen har det hänt ett flertal gånger. Haha, han har ju ändå två armar och tur i oturen så är det vänster som poppar jämt. Har fått hjälpa till att dra tillbaka den två gånger. Inget mysigt.

Jag har ploppat tillbaka den en gång bara. Ändå har han och jag varit ihop sen 2001. Fast han är bra klen. Räka.
 

kiwimaddog

Är huvvet dumt får kroppen lida....
Gick med
22 Apr 2005
Ort
Villa Filip
Hoj
R6´99 R7ed.
Axelluxationer är irriterande...kanske dags att operera om det är hänt så många gånger, torde vara hyffsat med slitningar på ligament unt such... Krya på sig iaf
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top