Semestern börjar inget bra...krasch

Status
Ej öppen för fler svar.

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Visst borde man väl kunna få en rullstol direkt nästan? Man ska väl inte behöva vänta två veckor? Ska ringa till arbetsterapeuterna som jag arbetar med och se om dom kan hitta någon.

Ejes är riktigt lömsk. Ska köra på Gelleråsen den 16 juli och ser inte fram emot den kurvan. Den har tagit mig en gång redan.
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Det är en pisskurva, har bara vurpat där en gång, men inga värre skador dock.
Skulle nog rösta fram den som tråkigaste kurvan på svensk bana tidigare, men falkenbergs nya chican är nog nära att ta tronen från ejes.
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Det är en pisskurva, har bara vurpat där en gång, men inga värre skador dock.
Skulle nog rösta fram den som tråkigaste kurvan på svensk bana tidigare, men falkenbergs nya chican är nog nära att ta tronen från ejes.

Jag tycker nog F-bergs chican är snäppet mer upphetsande än Ejes som jag bara vill köra igenom med stängda ögon.
 

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Jag tycker nog F-bergs chican är snäppet mer upphetsande än Ejes som jag bara vill köra igenom med stängda ögon.

Ejes e la fin? Gillar övergången från höger till vänster ner i svackan.

Eländes med Swedie dock :( Hälsa honom så gott och önska krya på sig...
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Piller är bra... :ätapiller

Det har var nog bland den läskigare vurpan då det gick så jäkla fort från att köra hoj i nerlägg till att vara en vante upp och ner och fortfarande hålla i styret med en arm som gått ur led och någon millisekund att tänka "det här kan inte gå bra" då jag som sagt var upp och ner samt flög baklänges med ryggen i färdriktningen.

Skinnstället i sig är bara att kassera. Det revs hål rakt igenom och ner till arslet. Så det gick ju rätt hårt i backen.

Får ont i typ hela bäckenet/ryggslutet när jag sitter upp för länge.
Rätt osäker på om det här kommer vara "läkt" inom 2 veckor då det är tävling på gelleråsen. Om jag kör kommer det bara vara för att ta poäng om det går.

Nä nu gör det ont... :näsblod
 

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Får ont i typ hela bäckenet/ryggslutet när jag sitter upp för länge.
Rätt osäker på om det här kommer vara "läkt" inom 2 veckor då det är tävling på gelleråsen. Om jag kör kommer det bara vara för att ta poäng om det går.

Nä nu gör det ont... :näsblod

Äh, lappa ihop kropps-aset nu o se till o kom i form! Annars vet du att jag är där och plockar massa poäng från dig!

Hm... Ligger 23 poäng efter.. En vinst är 25... hmmm ;) :tungan


Hoppas att det inte är så allvarligt som det känns och att du snart är bra igen!
 

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Ort
vägen89
Hoj
jo
Jag fick med mig rullstolen hem samma dag, fick bara ett nr som jag skulle ringa när jag var klar med den så skulle de hämta den Kryckor fick jag dock köpa med mig.
Men alla landsting är väl olika.
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
I Östergötland får man då låna allt vad jag vet. Otroligt snikigt att sälja kryckor. :mad:

Krya på dig Swedie. :tummenupp
 

Lord Melchet

Same Same but Different
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
Ett antal med och utan motor
Otroligt snikigt att sälja kryckor. :mad:

Det kan tyckas småaktigt , men i vårt landsting gjordes en undersökning som visade att mindre än 40% av de kryckor som lånades ut lämnades tillbaka.
Det finns hos många svenskar en inställning att det går bra att ta saker från kommuner och landsting, vilket tyvärr har gett detta resultat.
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Det kan tyckas småaktigt , men i vårt landsting gjordes en undersökning som visade att mindre än 40% av de kryckor som lånades ut lämnades tillbaka.
Det finns hos många svenskar en inställning att det går bra att ta saker från kommuner och landsting, vilket tyvärr har gett detta resultat.

Men de är ju bra på att skicka räkningar på allt annat som läkarbesök och vårdplats m m så varför inte bara skicka en räkning på kryckorna till de som inte lämnar tillbaka dem?

Måste kolla om Blocket är fullt av kryckor. :D
 

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Thruxton, röd!
Det kan tyckas småaktigt , men i vårt landsting gjordes en undersökning som visade att mindre än 40% av de kryckor som lånades ut lämnades tillbaka.
Det finns hos många svenskar en inställning att det går bra att ta saker från kommuner och landsting, vilket tyvärr har gett detta resultat.

Efter det att jag försetts med kryckor efter en vurpa för dryga 2 år sedan, så försökte jag lämna tillbaks dem då jag var tillbaks på Lunds lasarett för kontroll.
Jag blev runtskickad till 4-5 olika avdelningar och receptioner, alla VÄGRADE ta tillbaks kryckorna utan jag blev så illa tvungen att behålla dem. Så nu ligger de och skräpar på vinden.
Jag har lite svårt att se något positivt i den lösningen...
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Efter det att jag försetts med kryckor efter en vurpa för dryga 2 år sedan, så försökte jag lämna tillbaks dem då jag var tillbaks på Lunds lasarett för kontroll.
Jag blev runtskickad till 4-5 olika avdelningar och receptioner, alla VÄGRADE ta tillbaks kryckorna utan jag blev så illa tvungen att behålla dem. Så nu ligger de och skräpar på vinden.
Jag har lite svårt att se något positivt i den lösningen...
Ofantliga sektorn i ett nötskal.
 

Dr.Bike

Guest
Det kan tyckas småaktigt , men i vårt landsting gjordes en undersökning som visade att mindre än 40% av de kryckor som lånades ut lämnades tillbaka.
Det finns hos många svenskar en inställning att det går bra att ta saker från kommuner och landsting, vilket tyvärr har gett detta resultat.

Ja det är ju våra saker!
Så mycket man betalar i skatt så...

Självkalrt ska man inte stjäla, men just hjälpmedel till patienter är en sån "förbrukningsvara" tycker jag.
Iaf upp t.o.m kryckor.
Det ska man som skattebetalare kunna kräva.
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Ja det är ju våra saker!
Så mycket man betalar i skatt så...

Självkalrt ska man inte stjäla, men just hjälpmedel till patienter är en sån "förbrukningsvara" tycker jag.
Iaf upp t.o.m kryckor.
Det ska man som skattebetalare kunna kräva.

Det är ett konstigt resonemang. Skatten lär inte bli lägre om allt fler tycker att de har rätt att behålla saker de "får". Jämför med hotellrum där folk tar allt som sitter löst. Beror det verkligen på att rummen är så dyra eller bara att det går? Vilket fall som helst så är det inte så mycket löst i hotellrummen längre (tvål t ex) och den utvecklingen går tydligen landstingen mot också.

Får man fråga vad du ska med kryckorna till när du är kurerad?
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Okej, lagom är bra.

Ska titta på hojen och beställa delar så åtminstone den är "läkt" i tid.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top