Sena 10R intercom

flyers90

Medlem
Gick med
17 Apr 2008
Hoj
Triumph Tiger 900 Rally Pro -20

xedexx

Sporthojsnörd
Gick med
14 Dec 2013
Hoj
Ducati Multistrada V2 - 2022
Smxsports.se i Halmstad har..har köpt 2st av dom. Ring dom för den finns inte med på deras sida har jag för mig.

Arkstedt

Medlem
Gick med
3 Jan 2012
Hoj
Kawasaki ER6-N -07
Billigare + svensk återförsäljare brukar inte vara en ekvation som går ihop enligt min erfarenhet.

Det finns ett antal återförsäljare på Ebay som säljer den till lägre pris, bland annat här http://www.ebay.com/itm/SENA-SMH10R...ash=item2100b9b282:g:igUAAOSwuWVWFDdH&vxp=mtr

Jag kikade också på 10R till en början, innan jag såg deras 20S med universal intercom, vilket är förbaskat smidigt om man ska åka med någon som inte har Sena. Kanske finns i 10R nu också?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Billigare + svensk återförsäljare brukar inte vara en ekvation som går ihop enligt min erfarenhet.

Det finns ett antal återförsäljare på Ebay som säljer den till lägre pris, bland annat här http://www.ebay.com/itm/SENA-SMH10R...ash=item2100b9b282:g:igUAAOSwuWVWFDdH&vxp=mtr

Jag kikade också på 10R till en början, innan jag såg deras 20S med universal intercom, vilket är förbaskat smidigt om man ska åka med någon som inte har Sena. Kanske finns i 10R nu också?

SMH10R har Universal intercom med. Iaf enligt produktspecifikationen, och manualen.

flyers90

Medlem
Gick med
17 Apr 2008
Hoj

Nu tyckte jag att jag var ganska tydlig i mitt första inlägg att jag inte var intresserad av SMH10R modellen. Men inte tillräckligt tydlig tydligen =P
Ebay har jag kikat på redan, men hittade främst säljare från USA där, och då kommer dyr frakt och tull tillkomma.

Smxsports.se i Halmstad har..har köpt 2st av dom. Ring dom för den finns inte med på deras sida har jag för mig.

Tack för tipset! Ska kolla med dem!

xedexx

Sporthojsnörd
Gick med
14 Dec 2013
Hoj
Ducati Multistrada V2 - 2022
Sena 10R har inbyggd radio BT4.1 och något bättre standbay.
Om man INTE bryr sim om just radio tex och kan ha ca 2h kortare standbay och inte kommer att köpa deras kontroller till styret/handled tycker iaf jag att man kan köpa SMH10R istället och spara en del pengar.

Precis som du skriver är det ingen mening med att köpa på ebay..blir i princip samma pris och jävla strul om något inte funkar eller går sönder.

flyers90

Medlem
Gick med
17 Apr 2008
Hoj
Sena 10R har inbyggd radio BT4.1 och något bättre standbay.
Om man INTE bryr sim om just radio tex och kan ha ca 2h kortare standbay och inte kommer att köpa deras kontroller till styret/handled tycker iaf jag att man kan köpa SMH10R istället och spara en del pengar.

Precis som du skriver är det ingen mening med att köpa på ebay..blir i princip samma pris och jävla strul om något inte funkar eller går sönder.

Det är andra högtalare/hörlurar med till 10R jämför med SMH10R om jag fattat rätt. Läst att en del klagar på att det var lite brist på ljudkvaliten, framför allt basen, på föregångaren. Men att man nu till 10R ska ha samma hörlurar som är till 20S istället vilket ger mycket bättre ljud.
Så för den delen kan jag tycka att det är värt de där extra hundralapparna.

Ballistic

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Thrux R
Jätte tack för tipset! Där sparade man 500kr jämfört med de andra svenska sidorna! :yoparty :banana

Ska man tolka det som att Nilssons hade billigare ord. pris, eller att du lyckades få 15% på webben? För jag tänkte passa på att handla ett par grejor därifrån men det verkar som att rabatten bara gäller i den fysiska butiken. :va

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Om de är samma hörlurar som i Sena 20S så är de bra grejor, har kört min sena 20s sedan hösten 2014 och är mycket nöjd, har kört 50mila tur i ösregn med den utan vatten problem som vissa exemplar tydligen skall vara "belönade med från fabrik", och de kunderna tycker jag synd om för de har varit ett grymt intercom so far :)

flyers90

Medlem
Gick med
17 Apr 2008
Hoj
Ska man tolka det som att Nilssons hade billigare ord. pris, eller att du lyckades få 15% på webben? För jag tänkte passa på att handla ett par grejor därifrån men det verkar som att rabatten bara gäller i den fysiska butiken. :va

jag tog och ringde dem, för samma sak hände mej.
Jag fick då en rabattkod, mars16
då las det in 15% rabatt. Ta och ring dem om inte koden fungerar för dej!

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...