Senaste nytt om Viking Motor Park (Enköping)

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
Anmäl ditt intresse på www.vikingmotorpark.com om du inte redan gjort detta, du visar ditt stöd, intresset ökar sponsorernas vilja att fortsätta sina investeringar...

Jag har anmält mitt intresse och får således mail om utvecklingen, här är innehållet i det senaste utskicket:

Bäste Viking Motor Park vän.

Det var ett tag sen du hörde från oss men trots tystnaden så går arbetet idogt vidare.

Under våren har vi bland annat träffat näringsminister Tomas Östros. Han tog med stort intresse del av Viking Motor Park-presentation han fick av oss på Mälarlaser. Efter presentationen, press och radio så besökte Tomas Östros området för Viking Motor Park.

Utredningsarbetet har också fortsatt med en fördjupad fågelinventering samt detaljerna kring tillfartsvägarna och huvudinfartens utformning, för att nämna något. Innan miljökonsekvensbeskrivningen kan lämnas in den 1 september kommer också ytterligare en ekologisk fördjupning av kalkbarrskog att utföras. Efter det tror vi att vi är i mål med alla utredningar.

Som du kan läsa i bifogad annons har vi ytterligare ett möte i Enköping den 17 maj kl. 18.00, mötet hålls i Enköpings Kommunhus, Fullmäktigesalen. Mötet, samråd, är en del i miljöprövningen. Vi ser gärna att du kommer och deltar och framför dina synpunkter och frågeställningar. Bäst är om du kommer i god tid, för som tidigare blir det nog fullt hus.

Vi skulle uppskatta ditt deltagande!

Med vänliga hälsningar,

Bo Fallbrink, Nils Lidbaum och Christer Axelsson

Tipsa en vän om intresseanmälan.

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
ReDan skrev:
2154711 kom igen, hoppas banan blir till under min livstid! Då blir jag stammis : )
Var inte så säker på det du. Den ekologiska fördjupningen av kalkbarrskog samt inventeringen av kottar samt barr tar sin lilla tid skall du veta...

Vaf, det är väl ett gammalt militärt område de skall bygga på? Hur mycket brydde sig militären om flora och fauna när de höll på där?! :huvet

TM

Bluegrass n' shit
Gick med
19 Feb 2005
Hoj
Trampcyklar
30 min från sthlm... :kär
Klart man skriver upp sig!

Pertan

ESTJ
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Aprilia Mille 2K
Jag förstår inte problemet, är det så jä.la svårt att göra skäl för lönen som politiker och stå för att det ska bli en bana av världsklass i Enköping, något mer känd än pepparroten och vad är man rädd för? har nu nån kotte överlevt granater och larvfötter så överlever man nog detta också.

Det är några muppiga tomtar som försöker förpassa oss tillbaka till 1800-talet genom att stånka :fatta! blir så less på kräk.

Dr.Bike

Guest
Ja åk till mötet ALLA som kan.
Vis av erfarenhet från Hallstahammar (där banan skulle legat först) så var det bara NEJ-sägande bonnläppar som gick på mötena...
Och som sagt. Det blev inget...
(Trots att bönderna fick åka på mutresa till Silverstone där det gjorts omfattande bullerdämpande åtgärder osv och man kunde BEVISA att en råmande långtradare på E18, där banan skulle ligga, faktiskt hördes mer och längre...så vägrade bönderna inse fakta. Det var så in i helvete frustrerande de diskussioner jag hade med en del barndomsvänner där...när de bara tjurade som en liten 5-åring!!!)

Så gott folk - vänta inte på en färdig bana!
GÅ om ni vill HA en!

Upp till kamp! :lol

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...