senaste windows update :(

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
känner av om man har äkta eller inte, även om man har kör "Windows.Genuine.Advantage.Validation"

satans skit, nytt sätt att fixa detta på?

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
piece skrev:
2516851 Smaska i det och jag lovar att du slipper se WGA grejen mer
så länge det finns installerat :tummenupp :D
tack men jag är nöjd med windows.

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
929, svart/silver
R2 skrev:
2516799 känner av om man har äkta eller inte, även om man har kör "Windows.Genuine.Advantage.Validation"

satans skit, nytt sätt att fixa detta på?

Skippa automatiska uppdateringar. Jag kör fortfarande med SP1, och uppdaterar inte windows.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skalman skrev:
2517804 Skippa automatiska uppdateringar. Jag kör fortfarande med SP1, och uppdaterar inte windows.

så att säga lite sent för det nu, har kört update länge med validerings-fix, men den uppdatering som kom ut igår kringgår den.

jayjay

Jappsen jr
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Honda CB750 -94, CBR600F -96
Hm... jag har inte fått något sådant, och jag har automatiska uppdateringar.

men hör rykten som säger att:

Windows.Genuine.Advantage.Validation.v1.5.708.0.CRACKED-ETH0

Är senaste lösningen på senaste påhittet. Låter det vara osagt om det fungerar eller inte.

Gumpa

Take me to bed or lose me forever
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1-03 & Suzuki Ts250x
Den som jayjay rekomenderade funkar bra,
Dock har jag 2 polare på jobbet som har fått upp skylten "piratkopia bla bla" & dom blir inte av med den, dom har provat wga remover.exe fast den funkar inte ändå!
Så det blir nog en formatering för dom...

MDM

Livet är hårt.
Gick med
19 Oct 2005
Hoj
cbr -00
Microsofts senaste genuine validator var inte riktigt fungerande. Även om du har en riktig licens kan du få upp meddelandet.
Senaste pathen for geniune validator fungerar till 100% får du den inte att funka så ta bort genuines .dat fil och kör igen.
Idg.se har en beskrivning på vad du kan göra åt saken.

TurboBuser

NR Racing
Gick med
11 Jun 2006
Hoj
Buse-07 Fullvuxen med 313 rwhp!
lånar lite:

hämtade lite uppdateringar från windows och nu spelar han inte upp youtubefilmer längre p.g.a "Hello, you either have JavaScript turned off or an old version of Macromedia's Flash Player. Click here to get the latest flash player."

har hämtat flashplayern men det hjälpe inte.

nån som har nån idé?

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
jayjay skrev:
2518174 Hm... jag har inte fått något sådant, och jag har automatiska uppdateringar.

men hör rykten som säger att:

Windows.Genuine.Advantage.Validation.v1.5.708.0.CRACKED-ETH0

Är senaste lösningen på senaste påhittet. Låter det vara osagt om det fungerar eller inte.

Den funkar utmärkt för dom som får upp meddelande om pirat-windows, körde själv den förra veckan :tummenupp

bara ladda ner, installera och starta om datorn. vips "snöflingan" e borta :D

AdamGS500

Ny medlem
Gick med
5 May 2006
Hoj
Suzza
eller så kan man ju köpa en egen licens och slippa problem..
det är tydligen helt Ok att sno ett program, men det är inte OK att sno era hjälmar eller mc maskin

/adam

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Nästa gång nån åker på nåt sånt här så kan ta systemåterställning. Går man tillbaka till föregående dag och sen bockar av just den update:n så är saken biff.

Ouro

Sporthojsnörd
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
gsx1kr k2
Mark skrev:
2544445 Nästa gång nån åker på nåt sånt här så kan ta systemåterställning. Går man tillbaka till föregående dag och sen bockar av just den update:n så är saken biff.

funkar ickeh, fick skiten fast jag hade automatiska uppdateringar inställda på "Meddela mig men hämta ingenting och installera ingenting automatiskt".
Bara ploppade upp att jag hade en ny uppdatering och att jag skulle starta om datorn.

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Ouro skrev:
2545511 funkar ickeh, fick skiten fast jag hade automatiska uppdateringar inställda på "Meddela mig men hämta ingenting och installera ingenting automatiskt".
Bara ploppade upp att jag hade en ny uppdatering och att jag skulle starta om datorn.

Ja, men SEN, när du märker att din snodda nyckel inte fungerar kan man återställa till dagen innan. Då hinner du även ändra inställningarna för hur din dator ska uppdateras.

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
AdamGS500 skrev:
2544384 eller så kan man ju köpa en egen licens och slippa problem..
det är tydligen helt Ok att sno ett program, men det är inte OK att sno era hjälmar eller mc maskin

/adam

bra jämförelse :rolleyes: , för det är ju tur att vissa inte laddar ner musik/film/spel eller crackar några program :tummenupp

...för det antar jag att du inte gör :va

Mark skrev:
2545598 Ja, men SEN, när du märker att din snodda nyckel inte fungerar kan man återställa till dagen innan. Då hinner du även ändra inställningarna för hur din dator ska uppdateras.

Okej, men hur blir det med uppdateringarna då? Är väl kanske inte så bra att skita i alla uppdateringar som kommer???....eller?

Last edited:
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...