Separat tråd om medlemsantalet i SSEmse

Tsunami

Radical Riders
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
WS 1600 GSXR 600
Så hur många medlemmar är vi nu i föreningen då? :va

Förhoppningsvis exakt så många som vi måste vara för att det ska fungera problemfritt.

Annars sitter vi i skiten nästa år:gnissla

För inte kan man gärna säga till 300st att solly men ni får lämna föreningen.

Nu är det en gissning att det är 300nya medlemmar vi fått, dvs totalt 500st

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Förhoppningsvis exakt så många som vi måste vara för att det ska fungera problemfritt.

Annars sitter vi i skiten nästa år:gnissla

För inte kan man gärna säga till 300st att solly men ni får lämna föreningen.

Nu är det en gissning att det är 300nya medlemmar vi fått, dvs totalt 500st
Jag hoppas verkligen inte vi fått in 300 nya medlemmar :eek:
380 + 300 = 680 st :brinnerup

Hunt

Nu ännu långsammare...
Gick med
21 Nov 2005
Hoj
frugans gula VTR om jag frågar snällt
Jag hoppas verkligen inte vi fått in 300 nya medlemmar :eek:
380 + 300 = 680 st :brinnerup

Nä Maverick, det blev inte 680 st.
Idag är vi 481 medlemmar, 25 % fler än 2009. Antalet platser på körningarna 2010 har ökat med 30 %, så jag tror nog inte det blir för trångt i bokningen i år.

Maverick_ou812

Gick med
30 Sep 2004
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Nä Maverick, det blev inte 680 st.
Idag är vi 481 medlemmar, 25 % fler än 2009. Antalet platser på körningarna 2010 har ökat med 30 %, så jag tror nog inte det blir för trångt i bokningen i år.
Vi hoppas väl på det men jag får definitivt inte ihop matten?
Har vi fler platser per körning i år? Det är ju det som avgör trängseln? :va

Om vi nu ponerar att vi fortfarande har 75 platser till SRW och 100 till Knudan så kan vi skapa nåt som vi kan kalla "bokningstryck".

Detta "tryck" var 2009:

380/75 = 5,07 på SRW
380/100 = 3,8 på Knudan

Genom statistiken så vet vi att 50% av våra medlemmar körde 2009 så:

190/75 = 2,53 på SRW
190/100 = 1,90 på Knudan

Med samma resonemang i år så har vi motsvarande "tryck" till:

480/75 = 6,40 på SRW, en ökning av trycket med 26%
480/100 = 4,80 på Knudan, en ökning av trycket med 26%

Ponera att vi även i år har 50% medlemmar som kör. Jag tror dock inte på detta själv, vi har 210 helt nya körsugna medlemmar (110 som fyllde upp till 380 + ytterligare 100), samt ett helt annat ekonomiskt läge i år.
Finanskrisen börjar ebba ut, räntorna är rekordlåga, så gott som alla har fått sänkt skatt. Folk har alltså generellt sett mer i plånboken. Detta ger utrymme för dyra fritidsnöjen såsom bankörning med MC.

Vid 50% som är aktiva och vill komma åt en plats
240/75 = 3,20 på SRW en ökning av trycket med 26%
240/100 = 2,40 på Knudan en ökning av trycket med 26%

Vid 60% som är aktiva och vill komma åt en plats
288/75= 3,84 på SRW en ökning av trycket med 52%
288/100= 2,88 på Knudan en ökning av trycket med 52%

Vid 70% som är aktiva och vill komma åt en plats
336/75= 4,48 på SRW en ökning av trycket med 77%
336/100= 3,36 på Knudan en ökning av trycket med 77%

Jag var en av de som höjde min röst på årsmötet och föreslog att vi skulle avvakta och se utvecklingen 2010 men detta var styrelsen tydligen inte intresserad av även om en majoritet biföll mitt förslag (ja, jag kan också läsa protokoll och jag vet att vi gav styrelsen den friheten).

Jag hoppas innerligt att jag har helt fel i mina analyser för i annat fall så har vi en jäkla hope mycket missnöjda medlemmar på nästa årsmöte.

Nu är situationen som den är och jag ser fram emot en jäkla go SSEmse säsong!

Last edited:

Hunt

Nu ännu långsammare...
Gick med
21 Nov 2005
Hoj
frugans gula VTR om jag frågar snällt
Jaja, vi är i alla fall många som ser fram emot säsongen 2010 :tummenupp

Duck

SDK Socio #714
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S4 FOGGY
En liten undran
Vi var 380 medlemmar ifjor och nu är vi 481
Av dom som stått i kö så vet vi att en som hade köplats 329 är medlem
Om vi då antar att alla 329 från kön har tackat ja till plats
Då har alltså 228 medlemmar lämnat föreningen , vad kan detta bero på?

Kan det vara för att alla dagar släptes på en gång och dessa f.d. medlemmar inte kunde boka upp sig så långt i förväg eller hann dom inte med?

Har styrelsen gjort ngn uppföljning?
Om inte så är det nog en ide eftersom det i så fall är anmärkningsvärt många som lämnat föreningen

Jag själv han inte med att boka ngn av dom dagar som jag själv visste att jag kunde köra ifjor, ja jag kunde gått in senare o kollat om där blev avbokningar så det behöver ingen påpeka

Stone Cold

Been there destroyed that
Gick med
2 Feb 2009
Hoj
Honda X11 Screaming Death edition Kawasaki GPZ-900 -86, Suzuki SV650 -01 Honda CBR1000RR -04 Repsol Dark Edition
En liten undran
Vi var 380 medlemmar ifjor och nu är vi 481
Av dom som stått i kö så vet vi att en som hade köplats 329 är medlem
Om vi då antar att alla 329 från kön har tackat ja till plats
Då har alltså 228 medlemmar lämnat föreningen , vad kan detta bero på?

Kan det vara för att alla dagar släptes på en gång och dessa f.d. medlemmar inte kunde boka upp sig så långt i förväg eller hann dom inte med?

Har styrelsen gjort ngn uppföljning?
Om inte så är det nog en ide eftersom det i så fall är anmärkningsvärt många som lämnat föreningen

Jag själv han inte med att boka ngn av dom dagar som jag själv visste att jag kunde köra ifjor, ja jag kunde gått in senare o kollat om där blev avbokningar så det behöver ingen påpeka

så som jag har fattat det så blev aldrig dom i kölistan frågade först. Dom släppte alla platser direkt på hemsidan!!! först till kvarn.:D

sen vet jag inte om det var tidigare i denna tråden eller granntråden, men det var 110 medlemmar som valde att inte betala tydligen...:tummenupp

Last edited:

Duck

SDK Socio #714
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S4 FOGGY
så som jag har fattat det så blev aldrig dom i kölistan frågade först. Dom släppte alla platser direkt på hemsidan!!! först till kvarn.:D

sen vet jag inte om det var tidigare i denna tråden eller granntråden, men det var 110 medlemmar som valde att inte betala tydligen...:tummenupp

Ok då har jag fått en ny siffra 110 som ej betalade, men det är fortfarande en väldigt stort antal som lämnade föreningen
28,9% medlemmar valde av ngn orsak att lämna föreningen

Maverick_ou812

Gick med
30 Sep 2004
Hoj
Ok då har jag fått en ny siffra 110 som ej betalade, men det är fortfarande en väldigt stort antal som lämnade föreningen
28,9% medlemmar valde av ngn orsak att lämna föreningen
Om jag förstått det hela rätt (nån i styrelsen får gärna rätta mig om jag har fel) så baserades beslutet att höja taket från 380 till nästan 500 på statistiken att bara 50% av de 380 faktiskt körde 2009. Trenden med 50% var nog densamma 2008.

Vet dock inte om någon frågat dessa 50% varför de inte bokade sig vilket är en väldigt relevant fråga.

Oavsett så är diskussionen helt irrelevant att ha nu.
"Det är sent att pissa till kväll när halva natten är gången."
Beslutet är taget och genomfört, vi får se hur det blir. Jag hoppas inte mina farhågor besannas för då får vi en bunke väldigt missnöjda medlemmar vilket är skit.

Bokningen öppnar imorgon och det gäller att ha studerat och planerat kalendern samt att ha laddat kontokortet med deg.

Det där är nog helt fel då det togs ett beslut hur allt skulle gå till på det extra årsmötet 2009-04-25.

11. Kölistans vara eller inte vara
Förslag från Percy Nilsson är att släppa lediga medlemsplatser som körningar på hemsidan istället för att ha kölista. Dessa platser ska släppas under 2-3 olika tillfälle (olika dagar och olika tider) under januari – februari. Kölistan försvinner och det blir först till kvarn istället.
Detta premierar aktiva medlemmar.
Alexander Nilsson föreslår att nuvarande kölista stängs för fler anmälningar och att de som står på denna lista först ska få chansen att bli medlemmar som tidigare. När listan är tom kan man börja med att lägga ut lediga medlemsplatser på hemsidan.

Röstning sker med majoritet på detta förslag.
Beslut tages på att nuvarande kölista stängs och när denna är tömd kommer lediga medlemsplatser att läggas ut på hemsidan enligt förslag ovan.

Last edited:

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Bokningen öppnar imorgon och det gäller att ha studerat och planerat kalendern samt att ha laddat kontokortet med deg.

Och klickar man idag på kalendern på hemsidan så möts man av texten "Kalendern är ännu inte uppdaterad med kommande arrangemang.". Ja jag vet att något har mailats ut eller postats någonstans, får leta upp var, men om någon orkar så kan dom väl även lägga ut infon på den länken...

Och fan, nu ser jag att jag bara har 150 poäng, någon som vill sälja fler till vanliga taxan? :tungan

Maverick_ou812

Gick med
30 Sep 2004
Hoj
Och klickar man idag på kalendern på hemsidan så möts man av texten "Kalendern är ännu inte uppdaterad med kommande arrangemang.". Ja jag vet att något har mailats ut eller postats någonstans, får leta upp var, men om någon orkar så kan dom väl även lägga ut infon på den länken...
Only for you my friend:

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=218356

April:

Lördagen den 24 april Ring Knutstorp 09:00 – 16:00
söndagen den 25 april Ring Knutstorp 09:00 – 16:00

Maj:
Söndagen den 2 maj Sturup Raceway 13:00 – 17:00
Söndagen den 9 maj Sturup Raceway 13:00 – 17:00
Söndagen den 16 maj Sturup Raceway 13:00 – 17:00
Söndagen den 23 maj Sturup Raceway 13:00 – 17:00
Fredagen den 28 maj Ring Knutstorp 09:00 – 16:00

Juni:
Fredagen den 11 juni Ring Knutstorp 09:00 – 16:00
Söndagen den 13 juni Sturup Raceway 13:00 – 17:00

Juli:
Söndagen den 4 juli Sturup Raceway 12:00 – 16:00
Söndagen den 11 juli Sturup Raceway 12:00 – 16:00
Söndagen den 18 juli Sturup Raceway 12:00 – 16:00
Söndagen den 25 juli Sturup Raceway 12:00 – 16:00
Fredagen den 30 juli Ring Knutstorp 09:00 – 16:00
Lördagen den 31 juli Ring Knutstorp 09:00 – 16:00

Augusti:
Söndagen den 1 augusti Ring Knutstorp 09:00 – 16:00
Söndagen den 22 augusti Sturup Raceway 13:00 – 17:00
Torsdagen den 26 augusti Ring Knutstorp 09:00 – 16:00
Söndagen den 22 augusti Sturup Raceway 13:00 – 17:00

September:
Söndagen den 5 September Sturup Raceway 13:00 – 17:00
Fredagen den 10 September Ring Knutstorp 09:00 – 16:00
Söndagen den 19 September Sturup Raceway 13:00 – 17:00
Söndagen den 26 September Sturup Raceway 13:00 – 17:00
Onsdagen den 29 September Ring Knutstorp 09:00 – 16:00
Torsdagen den 30 September Ring Knutstorp 09:00 – 16:00

gamle

http://www.sydskanesemse.nu/
Gick med
3 Jul 2003
Hoj
Triumph Sprint St -05 Gixxer 1000 K6

Och fan, nu ser jag att jag bara har 150 poäng, någon som vill sälja fler till vanliga taxan? :tungan

KALENDERN ÄR NU UPPDATERAD :banana

Maverick_ou812

Gick med
30 Sep 2004
Hoj
Med de nya priserna så lär vi iallafall få fullt vad det gäller funkisar :)

Priser 2010 för medlemmar
SRW 4-tim 500 SEK
Avbokningsavgift 50 SEK/poäng

Priser 2010 för icke medlemmar
SRW 4-tim 600 SEK
Avbokningsavgift 50 SEK/poäng

Maverick_ou812

Gick med
30 Sep 2004
Hoj
Då har vi i allafall ett officiellt svar från styrelsen även om svaret inte kom här i Sydskanes Emses diskussionsforum. Det kanske är så att man från styrelsens (eller kanske CorbenDallas själv) hellre vill raljera på en plats där man kan få stå oemotsagd?
Jag tycker det är väldigt fult att tala i så nedvärderande termer om någon / några som har andra åsikter (se kursiv text) och jag hoppas detta är Thomas egen åsikt för om styrelsen står bakom denna typ av uttalanden så har iallafall jag svårt att se hur jag skall kunna samarbeta med den framöver.

Tråkigt som fan :(

Svaret finns på bloggen http://blogg.sydskanesemse.nu/
och jag tar mig friheten att klippa o klistra:

"Medlemsantalet
Medlemstaket har onekligen varit en het potatis den senaste tiden. Många långa inlägg har skrivits i vårt forum på Sporthoj.com och fantasifull matematik har presenterats :)
Givetvis har alla rätt till sin åsikt, inget tal om det.
Men ibland får man tänka längre än näsan räcker.

Jag hoppas att vi i styrelsen är invalda för att ni medlemmar tycker vi har vettiga åsikter och gör ett bra jobb, inte bara för att vi är dom enda som tar oss på jobbet att driva föreningen.
Medlemstaket har diskuterats länge och väl inom styrelsen och vi har tidvis varit allt annat än överens. Det handlar också om att ha förmågan att vända och vrida på saker, att se saker från mer än ett håll. Jag har vid flera tillfällen funnit mig själv argumenterandes både för och emot båda sidor av myntet…
På årsmötet tog jag t.ex. ställning emot medlemstaket bara för att även den sidan skulle lyftas fram och ventileras. Trots att jag egentligen inte alls är emot ett medlemstak.

För oss i styrelsen är föreningen nummer ett!
Vi vill att den ska utvecklas och leva vidare. Med fokus på det sista, leva vidare. I en ideel förening är därför nya medlemmar ett måste. Det måste hela tiden in ”nytt blod” som kan hjälpa till att dra lasset.

Trenden är ju tydlig att vi får fler och fler körningar. Vi har ökat antalet körningar med mer än 30% från förra året. Vi tycker det här är roligt och vi har också fått möjligheter att kunna boka en dubbeldag och en trippeldag på Knutstorp.

Vi tog därför beslutet att alla som stod på väntelistan skulle få chansen att bli medlem. Under det extra styrelsemötet 2009 bestämdes att väntelistan skulle stängas. Efter mötet började vi titta på detta men insåg att det var inget vi kunde lösa själva och hade därför teknisk hjälp. Det här gjorde att det hela drog ut på tiden och listan hann växa sig större.
Vi ansåg det inte mer än rättvist att p.g.a. detta låta hela listan få chansen att bli medlemmar.

Vi är nu 481 medlemmar i föreningen. Det är en kraftig ökning, absolut.
Vi kan gissa och vi kan försöka dra slutsatser av följande år, ta hänsyn till ekonomisk välfärd, om vinden blåser från söder och lukten av mammas köttbullar. Men vi kan ändå aldrig veta säkert förrän efteråt.
Bokningen har varit öppen i ett par dagar nu och domedagsprofetiorna om rusning till bokningen kom väl av sig en aning. Visst, vi vet fortfarande inte vad som händer ju mer vi närmar oss datum för att köra, men som medlem har man redan nu chansen att boka sig och ha sin plats säkrad.

Jag vill också påminna om hur beroende Sydskanes Emse är av att få in betalningar i ett så tidigt skede som möjligt. Banor som bokas betalas delvis i förhand och det är stora summor vi pratar om. Väldigt stora summor. Det ligger alltså inte direkt i föreningens intresse att medlemmarna bokar och betalar sin körning i absolut sista stund.

Vi i styrelsen vill passa på att önska alla nya medlemmar välkomna till Sydskanes Emse och vad vi hoppas på ska bli den bästa säsongen någonsin. Ja, tills det är dags för 2011 då så klart ;) "

Rhaggren

Ny medlem
Gick med
25 May 2009
Hoj
Kawasaki ZX10
Då har vi i allafall ett officiellt svar från styrelsen även om svaret inte kom här i Sydskanes Emses diskussionsforum. Det kanske är så att man från styrelsens (eller kanske CorbenDallas själv) hellre vill raljera på en plats där man kan få stå oemotsagd?
Jag tycker det är väldigt fult att tala i så nedvärderande termer om någon / några som har andra åsikter (se kursiv text) och jag hoppas detta är Thomas egen åsikt för om styrelsen står bakom denna typ av uttalanden så har iallafall jag svårt att se hur jag skall kunna samarbeta med den framöver.

Svaret finns på bloggen http://blogg.sydskanesemse.nu/
och jag tar mig friheten att klippa o klistra:

"Medlemsantalet
Medlemstaket har onekligen varit en het potatis den senaste tiden. Många långa inlägg har skrivits i vårt forum på Sporthoj.com och fantasifull matematik har presenterats :)
Givetvis har alla rätt till sin åsikt, inget tal om det.
Men ibland får man tänka längre än näsan räcker.

Jag hoppas att vi i styrelsen är invalda för att ni medlemmar tycker vi har vettiga åsikter och gör ett bra jobb, inte bara för att vi är dom enda som tar oss på jobbet att driva föreningen.
Medlemstaket har diskuterats länge och väl inom styrelsen och vi har tidvis varit allt annat än överens. Det handlar också om att ha förmågan att vända och vrida på saker, att se saker från mer än ett håll. Jag har vid flera tillfällen funnit mig själv argumenterandes både för och emot båda sidor av myntet…
På årsmötet tog jag t.ex. ställning emot medlemstaket bara för att även den sidan skulle lyftas fram och ventileras. Trots att jag egentligen inte alls är emot ett medlemstak.

För oss i styrelsen är föreningen nummer ett!
Vi vill att den ska utvecklas och leva vidare. Med fokus på det sista, leva vidare. I en ideel förening är därför nya medlemmar ett måste. Det måste hela tiden in ”nytt blod” som kan hjälpa till att dra lasset.

Trenden är ju tydlig att vi får fler och fler körningar. Vi har ökat antalet körningar med mer än 30% från förra året. Vi tycker det här är roligt och vi har också fått möjligheter att kunna boka en dubbeldag och en trippeldag på Knutstorp.

Vi tog därför beslutet att alla som stod på väntelistan skulle få chansen att bli medlem. Under det extra styrelsemötet 2009 bestämdes att väntelistan skulle stängas. Efter mötet började vi titta på detta men insåg att det var inget vi kunde lösa själva och hade därför teknisk hjälp. Det här gjorde att det hela drog ut på tiden och listan hann växa sig större.
Vi ansåg det inte mer än rättvist att p.g.a. detta låta hela listan få chansen att bli medlemmar.

Vi är nu 481 medlemmar i föreningen. Det är en kraftig ökning, absolut.
Vi kan gissa och vi kan försöka dra slutsatser av följande år, ta hänsyn till ekonomisk välfärd, om vinden blåser från söder och lukten av mammas köttbullar. Men vi kan ändå aldrig veta säkert förrän efteråt.
Bokningen har varit öppen i ett par dagar nu och domedagsprofetiorna om rusning till bokningen kom väl av sig en aning. Visst, vi vet fortfarande inte vad som händer ju mer vi närmar oss datum för att köra, men som medlem har man redan nu chansen att boka sig och ha sin plats säkrad.

Jag vill också påminna om hur beroende Sydskanes Emse är av att få in betalningar i ett så tidigt skede som möjligt. Banor som bokas betalas delvis i förhand och det är stora summor vi pratar om. Väldigt stora summor. Det ligger alltså inte direkt i föreningens intresse att medlemmarna bokar och betalar sin körning i absolut sista stund.

Vi i styrelsen vill passa på att önska alla nya medlemmar välkomna till Sydskanes Emse och vad vi hoppas på ska bli den bästa säsongen någonsin. Ja, tills det är dags för 2011 då så klart ;) "

Hej,

Jag ska börja med att nämna att jag är en av de nya till min stora glädje!

Som ny medlem förundras man lite över den "pajkastning" som föregår. Jag har full förståelse för att man kan känna en viss oro över det ökade medlemsantalet och risken att missa körningar mm. Dock så har jag följt det både innan bokningen öppnades och efter. Det som slår mej är att det verkar inte ha funnits någon anledning till oro med facit i hand. I alla fall inte såhär långt.

Jag tycker också att raljerandet har kommit från alla håll så att bara "hoppa" på ett svar i en blogg från en person känns inte motiverat. Jag kan dock vara helt överens om att det inklippta svaret kanske borde ha skrivits i denna tråd från början.

När nu ni "gamla" medlemmar har valt en styrelse så måste de ju också få spelrum att utföra sitt arbete på det sätt de anser bäst.

Just my two cents!

Rickard

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RSV4 Factory
Hej,

Som ny medlem förundras man lite över den "pajkastning" som föregår. Jag har full förståelse för att man kan känna en viss oro över det ökade medlemsantalet och risken att missa körningar mm. Dock så har jag följt det både innan bokningen öppnades och efter. Det som slår mej är att det verkar inte ha funnits någon anledning till oro med facit i hand. I alla fall inte såhär långt.

Jag tycker också att raljerandet har kommit från alla håll så att bara "hoppa" på ett svar i en blogg från en person känns inte motiverat. Jag kan dock vara helt överens om att det inklippta svaret kanske borde ha skrivits i denna tråd från början.

När nu ni "gamla" medlemmar har valt en styrelse så måste de ju också få spelrum att utföra sitt arbete på det sätt de anser bäst.

Just my two cents!

Rickard

Vi får se vad tiden utvisar, det är enkelt senare med facit i hand, vem som hade rätt eller fel. Men faktum är det varit väldigt svårt att boka plats under många år då det varit stort tryck. Det lär inte bli mindre nu, med så många medlemmar. Förvisso har det inte blivit något tryck på körningarna under 2010, men det är för tidigt att utvisa.

Styrelsen har å andra sidan tagit sitt beslut, och det är helt riktigt av dig, det är bara och acceptera. Men, jag är också övertygad att dom flesta gamla medlemmar är för ett meddlemstak - och då har Styrelsen gått emot medlemmarna, vilket heller inte är rätt.

Inget att gnata och tjata om, nu ser vi alla frammåt med härliga körningar under 2010.

Kör hårt, kör rakt // Douglas

Maverick_ou812

Gick med
30 Sep 2004
Hoj
Hej,

Just my two cents!

Rickard
Du har rätt men då du just nu blivit medlem så kunde du av naturliga skäl inte vara med på årsmötet. På detta förordade majoriteten att medlemstaket skulle vara kvar och man gav styrelsen friheten att titta på hur många medlemmar som kunde rymmas under taket.
Det som dock inte framgår av protokollet är att de flesta ville att det skulle ligga kvar på 380 och att vi efter säsongen 2010 skulle utvärdera. (Vilket jag få ta på mig då jag satt som mötesordförande)

Jag är glad att du är glad för att du blivit medlem men är du lika glad när (jag tillägger om) du inte får plats på de körningar du vill köra på?
Det du säger stämmer ej, vi har inte facit i hand, det kan vi inte ha förrän säsongen är över.

Kan du reda nu planera och betala för alla körningar du vill vara med på under 2010 så grattis! Det kan de flesta ej.

Jag har accepterat att styrelsen tar sitt beslut och inte följer rekommendationen från årsmötet, det jag reagerar starkt på är att man inte bemöter kritik och tankar här på forumet, det enda ställe där vi kan ha en offentlig debatt, och att man väljer att i nedlåtande ordalag kommentera vad som sägs i denna tråd i sitt eget "privata" forum på vår hemsida.

Rhaggren

Ny medlem
Gick med
25 May 2009
Hoj
Kawasaki ZX10
Du har rätt men då du just nu blivit medlem så kunde du av naturliga skäl inte vara med på årsmötet. På detta förordade majoriteten att medlemstaket skulle vara kvar och man gav styrelsen friheten att titta på hur många medlemmar som kunde rymmas under taket.
Det som dock inte framgår av protokollet är att de flesta ville att det skulle ligga kvar på 380 och att vi efter säsongen 2010 skulle utvärdera. (Vilket jag få ta på mig då jag satt som mötesordförande)

Jag är glad att du är glad för att du blivit medlem men är du lika glad när (jag tillägger om) du inte får plats på de körningar du vill köra på?
Det du säger stämmer ej, vi har inte facit i hand, det kan vi inte ha förrän säsongen är över.

Kan du reda nu planera och betala för alla körningar du vill vara med på under 2010 så grattis! Det kan de flesta ej.

Jag har accepterat att styrelsen tar sitt beslut och inte följer rekommendationen från årsmötet, det jag reagerar starkt på är att man inte bemöter kritik och tankar här på forumet, det enda ställe där vi kan ha en offentlig debatt, och att man väljer att i nedlåtande ordalag kommentera vad som sägs i denna tråd i sitt eget "privata" forum på vår hemsida.

Hej igen,

Bara ett par småkommentarer.

- Du har helt rätt, facit kommer inte förrän vi kan utvärdera. Som jag skrev, iallafall så här långt.

- Återigen så är jag också helt överens om att "luftningen" av åsikter borde skett på forumet från början.

Rickard

Vi får se vad tiden utvisar, det är enkelt senare med facit i hand, vem som hade rätt eller fel. Men faktum är det varit väldigt svårt att boka plats under många år då det varit stort tryck. Det lär inte bli mindre nu, med så många medlemmar. Förvisso har det inte blivit något tryck på körningarna under 2010, men det är för tidigt att utvisa.

Styrelsen har å andra sidan tagit sitt beslut, och det är helt riktigt av dig, det är bara och acceptera. Men, jag är också övertygad att dom flesta gamla medlemmar är för ett meddlemstak - och då har Styrelsen gått emot medlemmarna, vilket heller inte är rätt.

Inget att gnata och tjata om, nu ser vi alla frammåt med härliga körningar under 2010.

Kör hårt, kör rakt // Douglas

Hej,

Självklart kan man alltid ha den diskussionen att styrelsen har gått emot sina medlemmar. I detta fallet är det kanske så vilket ni som har varit med länge vet bra mycket mer om än mej. Jag antog bara att ni som är medlemmar sen innan och då har valt er styrelse och får ge dem cred att göra sitt arbete eller eventuellt byta ut dem. Naturligtvis har jag ingen kännedom om styrelsens arbete i detta fall och utger mej inte heller för att veta. Tycker bara att diskussionen är intressant och försöker sätta mej in i hur SSEMSE fungerar.

Är absolut inte intresserad av annat än att stilla min nyfikenhet.

Som sagt! Hör hårt :tummenupp

Rickard

Last edited:

Duck

SDK Socio #714
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S4 FOGGY

:tummenupp Håller helt med dig , fick samma olustiga känsla av bloggen

Jag har inget emot styrelsens beslut att ta in alla från väntelistan, utan önskar alla nya medlemmar hjärtligt välkomna i gemenskapen
Men styrelsen kunde ha informerat direkt efter sitt besluta via mailutskick, så hade denna diskusion och spekulationer troligen aldrig kommit upp

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0