Då har vi i allafall ett officiellt svar från styrelsen även om svaret inte kom här i Sydskanes Emses
diskussionsforum. Det kanske är så att man från styrelsens (eller kanske CorbenDallas själv) hellre vill raljera på en plats där man kan få stå oemotsagd?
Jag tycker det är väldigt fult att tala i så nedvärderande termer om någon / några som har andra åsikter (se kursiv text) och jag hoppas detta är Thomas egen åsikt för om styrelsen står bakom denna typ av uttalanden så har iallafall jag svårt att se hur jag skall kunna samarbeta med den framöver.
Tråkigt som fan
Svaret finns på bloggen
http://blogg.sydskanesemse.nu/
och jag tar mig friheten att klippa o klistra:
"Medlemsantalet
Medlemstaket har onekligen varit en het potatis den senaste tiden. Många långa inlägg har skrivits i vårt forum på Sporthoj.com och
fantasifull matematik har presenterats
Givetvis har alla rätt till sin åsikt, inget tal om det.
Men ibland får man tänka längre än näsan räcker.
Jag hoppas att vi i styrelsen är invalda för att ni medlemmar tycker vi har vettiga åsikter och gör ett bra jobb, inte bara för att vi är dom enda som tar oss på jobbet att driva föreningen.
Medlemstaket har diskuterats länge och väl inom styrelsen och vi har tidvis varit allt annat än överens. Det handlar också om att ha förmågan att vända och vrida på saker, att se saker från mer än ett håll. Jag har vid flera tillfällen funnit mig själv argumenterandes både för och emot båda sidor av myntet…
På årsmötet tog jag t.ex. ställning emot medlemstaket bara för att även den sidan skulle lyftas fram och ventileras. Trots att jag egentligen inte alls är emot ett medlemstak.
För oss i styrelsen är föreningen nummer ett!
Vi vill att den ska utvecklas och leva vidare. Med fokus på det sista, leva vidare. I en ideel förening är därför nya medlemmar ett måste. Det måste hela tiden in ”nytt blod” som kan hjälpa till att dra lasset.
Trenden är ju tydlig att vi får fler och fler körningar. Vi har ökat antalet körningar med mer än 30% från förra året. Vi tycker det här är roligt och vi har också fått möjligheter att kunna boka en dubbeldag och en trippeldag på Knutstorp.
Vi tog därför beslutet att alla som stod på väntelistan skulle få chansen att bli medlem. Under det extra styrelsemötet 2009 bestämdes att väntelistan skulle stängas. Efter mötet började vi titta på detta men insåg att det var inget vi kunde lösa själva och hade därför teknisk hjälp. Det här gjorde att det hela drog ut på tiden och listan hann växa sig större.
Vi ansåg det inte mer än rättvist att p.g.a. detta låta hela listan få chansen att bli medlemmar.
Vi är nu 481 medlemmar i föreningen. Det är en kraftig ökning, absolut.
Vi kan gissa och vi kan försöka dra slutsatser av följande år, ta hänsyn till ekonomisk välfärd, om vinden blåser från söder och lukten av mammas köttbullar. Men vi kan ändå aldrig veta säkert förrän efteråt.
Bokningen har varit öppen i ett par dagar nu och
domedagsprofetiorna om rusning till bokningen kom väl av sig en aning. Visst, vi vet fortfarande inte vad som händer ju mer vi närmar oss datum för att köra, men som medlem har man redan nu chansen att boka sig och ha sin plats säkrad.
Jag vill också påminna om hur beroende Sydskanes Emse är av att få in betalningar i ett så tidigt skede som möjligt. Banor som bokas betalas delvis i förhand och det är stora summor vi pratar om. Väldigt stora summor. Det ligger alltså inte direkt i föreningens intresse att medlemmarna bokar och betalar sin körning i absolut sista stund.
Vi i styrelsen vill passa på att önska alla nya medlemmar välkomna till Sydskanes Emse och vad vi hoppas på ska bli den bästa säsongen någonsin. Ja, tills det är dags för 2011 då så klart
"