flugan
Vem vet
På klassikt manér får jag säga att jag inte orkade läsa igenom tråden men vad har detta med CO2-pistolen att göra?
RF_Racing skrev:Det är ju det jag säger.. De är ju dumma i huvet!
Oddjob skrev:SVARA PÅ DEN HÄR RF_Racing!!
Om en buss åker framåt i t ex 50km/h
och en vattendroppe droppar/släpps från taket.
landar den längre bak i bussen, eller lodrätt neråt?
Bra! Det är det jag har sagt hela tiden... Men de segär att det inte är så! Utan att motorcykeln väger mindre då! Tycker du att jag är korkad som FÖRSTÅR att det är såhär?flugan skrev:Nä, klart den inte gör.
GuW skrev:Jag har en kompis som ska åka jorden runt genom at hoppa upp i luften och låta jorden rotera under honom, jag ringer när han kommer tillbaka.
(fast vi som är smarta fattar ju att han bara kommer till kusten och en bit ut i vattnet, för sen blir det ju så jävla svårt att hoppa)
Soulflylost skrev:svara på denna fråga.. varför stiger en ballong fylld med hellium?
RF_Racing skrev:Bra! Det är det jag har sagt hela tiden... Men de segär att det inte är så! Utan att motorcykeln väger mindre då! Tycker du att jag är korkad som FÖRSTÅR att det är såhär?
RF_Racing skrev:Bra! Det är det jag har sagt hela tiden... Men de segär att det inte är så! Utan att motorcykeln väger mindre då! Tycker du att jag är korkad som FÖRSTÅR att det är såhär?
Soulflylost skrev:svara på denna fråga.. varför stiger en ballong fylld med hellium?
Läs om läs rätt. DET har vi aldrig sagt!RF_Racing skrev:Bra! Det är det jag har sagt hela tiden... Men de segär att det inte är så! l
flugan skrev:Blir det så på månen oxå?
Soulflylost skrev:lägg märke till föregånde inlägg... med texten ''alla rätta mej om jag har fel.. detta är dock vilda spekulationer''
RF_Racing skrev:Jo du har fel... Och jag har rätt...
RF_Racing skrev:Du fattar ju inte endå... För att helium har anti massa.. den påverkas anti mot gravitationen... och när heliumen är i ballongen så påverkas inte ballongen av gravitation heller
ELLER så är det för att helium är lättare än luft och därför "bär" upp ballongen... Precis som luftbubblor...
:kocko
seyou skrev:Men gasens benägenhet att lägga sig ovanför luften gör att det kommer en kraft uppåt i tanken som gör att kraften nedåt inte blir lika påtaglig.
Soulflylost skrev:beror på om du har luft
ok ok jag erkänner att jag förlorade mot professor flugan
flugan har rättRF_Racing skrev:Jo du har fel... Och jag har rätt...
EDIT det skulle vara precis som luftbubblor i vatten...prulle skrev:Jaha så luft bubblor är lätare än vad? luft?
Eller så är det som jag sa förut..
Soulflylost skrev:flugan har rätt
tyvärr så fattade jag inte så mycke av det du skrev
RF_Racing skrev:Så då "bär" gasen upp hojjen? Så om jag bär upp den lika mycket som gasen lyfter den så väger den mindre också?
Hjälp till att få de andra och fatta nu tack
Vi säger såhär: Vilken tror du är lättast att lyfta? En hoj med helium i tanken eller en hoj med luft i tanken.RF_Racing skrev:Så då "bär" gasen upp hojjen? Så om jag bär upp den lika mycket som gasen lyfter den så väger den mindre också?
Hjälp till att få de andra och fatta nu tack
seyou skrev:Ja, därför att din kraft som är riktad uppåt gör så att dragningskraften blir mindre påtaglig, MEN den är lika stor.
Biifer skrev:Vi säger såhär: Vilken tror du är lättast att lyfta? En hoj med helium i tanken eller en hoj med luft i tanken.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|