Seriös fråga ang CO2 pistol!

Status
Ej öppen för fler svar.

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
-
På klassikt manér får jag säga att jag inte orkade läsa igenom tråden men vad har detta med CO2-pistolen att göra?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Oddjob skrev:
SVARA PÅ DEN HÄR RF_Racing!!

Om en buss åker framåt i t ex 50km/h

och en vattendroppe droppar/släpps från taket.

landar den längre bak i bussen, eller lodrätt neråt?

Jag har en kompis som ska åka jorden runt genom at hoppa upp i luften och låta jorden rotera under honom, jag ringer när han kommer tillbaka.
(fast vi som är smarta fattar ju att han bara kommer till kusten och en bit ut i vattnet, för sen blir det ju så jävla svårt att hoppa)

RF_Racing

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Crossare
flugan skrev:
Nä, klart den inte gör.
Bra! Det är det jag har sagt hela tiden... Men de segär att det inte är så! Utan att motorcykeln väger mindre då! Tycker du att jag är korkad som FÖRSTÅR att det är såhär?

GuW skrev:
Jag har en kompis som ska åka jorden runt genom at hoppa upp i luften och låta jorden rotera under honom, jag ringer när han kommer tillbaka.
(fast vi som är smarta fattar ju att han bara kommer till kusten och en bit ut i vattnet, för sen blir det ju så jävla svårt att hoppa)

:rofl

Soulflylost

My homiez call me Mr. Oizo..
Gick med
15 Aug 2005
Hoj
Cagiva Planet -01
lägg märke till föregånde inlägg... med texten ''alla rätta mej om jag har fel.. detta är dock vilda spekulationer''

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
RF_Racing skrev:
Bra! Det är det jag har sagt hela tiden... Men de segär att det inte är så! Utan att motorcykeln väger mindre då! Tycker du att jag är korkad som FÖRSTÅR att det är såhär?

:rofl

Men gasens benägenhet att lägga sig ovanför luften gör att det kommer en kraft uppåt i tanken som gör att kraften nedåt inte blir lika påtaglig.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
RF_Racing skrev:

Idiot motorcykelns vikt innefattar även vikten av luften i ramen.

RF_Racing

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Crossare
Soulflylost skrev:
svara på denna fråga.. varför stiger en ballong fylld med hellium?

Du fattar ju inte endå... För att helium har anti massa.. den påverkas anti mot gravitationen... och när heliumen är i ballongen så påverkas inte ballongen av gravitation heller :rofl

ELLER så är det för att helium är lättare än luft och därför "bär" upp ballongen... Precis som luftbubblor...

:fatta! :kocko

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
RF_Racing skrev:
Du fattar ju inte endå... För att helium har anti massa.. den påverkas anti mot gravitationen... och när heliumen är i ballongen så påverkas inte ballongen av gravitation heller :rofl

ELLER så är det för att helium är lättare än luft och därför "bär" upp ballongen... Precis som luftbubblor...

:fatta! :kocko

Jaha så luft bubblor är lätare än vad? luft? :tummenupp

Eller så är det som jag sa förut..

RF_Racing

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Crossare
seyou skrev:
Men gasens benägenhet att lägga sig ovanför luften gör att det kommer en kraft uppåt i tanken som gör att kraften nedåt inte blir lika påtaglig.

Så då "bär" gasen upp hojjen? Så om jag bär upp den lika mycket som gasen lyfter den så väger den mindre också?

Soulflylost skrev:
:lol beror på om du har luft :rofl

ok ok jag erkänner att jag förlorade mot professor flugan

Hjälp till att få de andra och fatta nu tack :tummenupp

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
RF_Racing skrev:
Så då "bär" gasen upp hojjen? Så om jag bär upp den lika mycket som gasen lyfter den så väger den mindre också?

Ja, därför att din kraft som är riktad uppåt gör så att dragningskraften blir mindre påtaglig, MEN den är lika stor.

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000R
RF_Racing skrev:

Vi säger såhär: Vilken tror du är lättast att lyfta? En hoj med helium i tanken eller en hoj med luft i tanken.

RF_Racing

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Crossare
seyou skrev:
Ja, därför att din kraft som är riktad uppåt gör så att dragningskraften blir mindre påtaglig, MEN den är lika stor.

Så att om jag bär min hoj så väger den inget längre?

Biifer skrev:
Vi säger såhär: Vilken tror du är lättast att lyfta? En hoj med helium i tanken eller en hoj med luft i tanken.

Men detta visar ju med hur korkar du är... En hoj med helium i tanken... Men vad är lättast! Att bära en hoj om man är en eller om man är 2? :fatta! :kocko

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras