Serpentin sväng?

Im-2-fast-4-u

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Nacka
Hoj
Suzuki GSX-R
Tackar för era svar :) jag tror feler ligger vid svängen längst bort gjorde den väldigt stor... men jag har hört enligt rykten att man måste klara det mellan 18-20 sekunder inte före eller efter det...e det rätt
 
Last edited:

Mang0

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2004
Ort
Sthlm
Hoj
-
Im-2-fast-4-u skrev:
Danke jag klara det på 22 sekunder som bäst... vad ere för fel? för många konor?

Använd sökfunktionen så kommer du att kunna läsa om ämnet hela natten lång.
 

Aee

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2003
Ort
Upplands Väsby / Stockholm
Hoj
Letar sf-projekt eller motard
Jag vet ej hur många konor det ska vara, men det kanske någon annan kan svara på?
Du kanske kör försakta när du svänger, det felet gjorde jag ibörjan. Sen så kanske då tar ut svängen för mycket när du svänger tillbaka, om du fattar vad jag menare.
 

Im-2-fast-4-u

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Nacka
Hoj
Suzuki GSX-R
HanneZ skrev:
Antagligen svänger du fel längst bort!

Tackar för era svar :) jag tror feler ligger vid svängen längst bort gjorde den väldigt stor... men jag har hört enligt rykten att man måste klara det mellan 18-20 sekunder inte före eller efter det...e det rätt
 

Im-2-fast-4-u

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Nacka
Hoj
Suzuki GSX-R
Im-2-fast-4-u skrev:
Tackar för era svar :) jag tror feler ligger vid svängen längst bort gjorde den väldigt stor... men jag har hört enligt rykten att man måste klara det mellan 18-20 sekunder inte före eller efter det...e det rätt

Helluu någon?
 

Banshee

Nu med körkort!
Gick med
5 Aug 2003
Ort
JKPG
Hoj
Yamaha TT600R -98
Låg på runt 22 sek när jag testade första gången.
Slipade tiden till runt 19 sekunder efter några försök.
Jobba på vändningen längst bort, verkar som det är där det finns tid att hämta (gjorde det för mig).
Testade mig fram till att det (med min hoj) var smart att växla ner från 3:an till 2:an och motorbromsa den försiktigt ca 2 koner innan svängen, sen bromsa försiktigt (inte i svängen!) och ta ut svängen rejält så man kommer nära ytterkonen där man ska göra svängen.
Sen är det bara att lungt komma upp till inte mer än 50km/h köra in mellan konerna, bromsa, släppa bromsen och rulla förbi (hela tiden med blicken dit du är påväg, inte ner i asfalten).
 

PenDragon

En räv på hög nivå
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Tokyo
Hoj
Yamaha YZF600R Thundercat -97 (såld)
Kan ju säga direkt att det är obeskrivligt mkt lättare med en off-roadare.
Körde första gången med en Kawasaki Zephyr 550, kom förvisso ner under 20s relativt snabbt... men när jag prövade en annan gång med en Suzuki DR650 så var jag nere på 19 blankt på första försöket. Tänk på att du tar ut svängen så pass mycket att du kan accelerera i svängens andra del så att säga. Du ska alltså komma smått accelererande ut ur kurvan.
 

Blomquist

Kebab och gröt är hälsokost
Gick med
31 Aug 2003
Ort
Uppsala
Hoj
CBR900RR -96:a
Som sagt, vändningen och tempot i serpentinen är det avgörande. Slit med cykeln
i banan. Ger resultat. Att blåsa på efter vändningen ger bara problem, ingen tidsvinst
att tala om. Däremot en bromsning som heter duga! :D
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
När jag körde upp gick det bra att gasa på rejält på väg tillbaka, uppåt 70, och sen motorbromsa ner till kanske 55 vid själva bromsstrecket. På så sätt tjänades lite tid.
 
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

Top