Garantier verkar hyfsat uppenbart i grund och botten vara en metod för tillverkare att tjäna pengar, hade de inte fått in mer på servicarna än på garantijobben hade de väl troligen inte erbjudit tjänsten?
Frågan är väl ifall det är något kunderna egentligen frågar efter eller om det i grund och botten handlar om FUD?
Jag kan tycka det är lite sorgligt när någon har en korvkiosk-sportis med tidy-tail, nyvaxad Öhlinsfjäder och fullstämplad servicebok men aldrig rastar sin fina maskin någonstans där den får sträcka ut medans andra river isär sina nya hojar och trycker dit PC5, Bazzazboxar, Öhlinare, quickshifters och 520-paket och verkligen låter dem gå så hårt det går utefter sina förmågor där den kategori som är MEST orolig för haverier de första 3-5 åren är den som knappt drar till rödmarkeringen.
Innan jag hamnade i banträsket blev det bara lite MX och mig veterligen har inga rättigheter funnits för de YTTERST få stackare som haft ras på i princip nya maskiner och där har ingen klagat.
På något sätt är det roligare när pengarna läggs på eftermarknadsprodukter och ständiga förbättringar istället för stämplar i serviceböcker av tveksamt reellt värde.
Frågan är väl ifall det är något kunderna egentligen frågar efter eller om det i grund och botten handlar om FUD?
Jag kan tycka det är lite sorgligt när någon har en korvkiosk-sportis med tidy-tail, nyvaxad Öhlinsfjäder och fullstämplad servicebok men aldrig rastar sin fina maskin någonstans där den får sträcka ut medans andra river isär sina nya hojar och trycker dit PC5, Bazzazboxar, Öhlinare, quickshifters och 520-paket och verkligen låter dem gå så hårt det går utefter sina förmågor där den kategori som är MEST orolig för haverier de första 3-5 åren är den som knappt drar till rödmarkeringen.
Innan jag hamnade i banträsket blev det bara lite MX och mig veterligen har inga rättigheter funnits för de YTTERST få stackare som haft ras på i princip nya maskiner och där har ingen klagat.
På något sätt är det roligare när pengarna läggs på eftermarknadsprodukter och ständiga förbättringar istället för stämplar i serviceböcker av tveksamt reellt värde.