Servar ni era cyklar själv?

MickeK

mmmmduuuuuuuuu!
Gick med
20 Oct 2004
Hoj
Gixxer 600-07,ktm 525 -06
Halloj ganske ska inföskaffa en ktm 660 smc -04 som gått 700 mil.

Det jag är lite skeptisk emot är att förra ägaren har servat cykeln själv och inte på firma. (Första servicen är gjord på firma). Är detta vanligt ?Är det en nackdel? Hur gör ni? Tacksam för svar. Mvh

tyson

byter hoj oftare än kalsonger
Gick med
3 Jan 2005
Hoj
ZX10R -04 med skrubbsår
servar alltid själv! när det ändå är så lätt finns det ju bättre saker att lägga pengar på.
/mvh erik

Fist Woman

Guest
skärp dig!

MickeK skrev:

Det jag är lite skeptisk emot är att förra ägaren har servat cykeln själv och inte på firma. (Första servicen är gjord på firma). Är detta vanligt ?Är det en nackdel? Hur gör ni? Tacksam för svar. Mvh

Hur svårt är det att serva en KTM 660??
Mina fyraåriga dagispolare kan göra det.

Jag har aldrig lämnat in någon hoj och tänker aldrig göra det, den som inte kan skruva själv bör lära sig, det krävs inte ens normalbegåvning för att klara det.
Hmm, tautologi tror jag att det blev.

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Jag tror det vart en poll här på forumet om det. De flesta servar själva när det inte handlar om garanti-tid. :tummenupp

He je ba å köp!

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Olof Eriksson skrev:
Jag tror det vart en poll här på forumet om det. De flesta servar själva när det inte handlar om garanti-tid. :tummenupp

He je ba å köp!
exakt. Kom själv precis in från garaget. Bytt olja och filter samt ställt ventilerrna . Skulle aldrig ha råd att lämna in för service så ofta som hojen ska servas. Samt att det ändå är så barnsligt lätt.

Who'sYourDaddy

Prepare for awesomeness
Gick med
14 Apr 2004
Hoj
KTM 560 SMR-07
Olof Eriksson skrev:

He je ba å köp!

Precis, jag lämnade in min 660 på 100-mil-servicen för att behålla halvårsgarantin. Det är verkligen inga problem att ställa ventilerna själv, gjorde det inför avställningen senast i lördags. Det känns för övrigt bättre att serva hojen själv då man vet vad som blir gjort och inte.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Jag köper hellre en hoj av en som skruvar själv, har koll på grejerna och vårdar hojen ömt, än nån klåpare som inte skulle höra om toppen lossnade och bara litar på att verkstan tar hand om allt!

yates

Rackabajk Mc
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
CBR1000RR CBR929RR Fighter
Servar oxå hojen själv! Enda undantaget e väl sålänge man har garanti.
Givetvis så är det ju en förutsättning att man har koll på vad man gör. Men på en motard är servicen ganska enkel o fixa själv. :tummenupp

mille02

Ny medlem
Gick med
29 Oct 2004
Hoj
ktm 660smc 04
MickeK skrev:

Det jag är lite skeptisk emot är att förra ägaren har servat cykeln själv och inte på firma. (Första servicen är gjord på firma). Är detta vanligt ?Är det en nackdel? Hur gör ni? Tacksam för svar. Mvh[/QUOTE

Köpte en ny 660 i sommras och skulle aldrig i världen lämna
in den till en verkstad för att byta olja och ställa ventilerna.
Bättre att lägga dom pengarna på några extra oljebyten istället,
och som några andra säger här,bättre att göra det själv
så man vet att det blir riktigt gjort,så det är bara att handla :banana

Renga

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2004
Hoj
Hojlös...
Servar också själv, men lämnar in för större grejer. Det roliga är att alla som ringer på min annons e mest intresserad av serviceboken och hur den är ifylld!
Det verkar som om folk inte tror att en hoj kan vara väl servad utan boken...

Gurra

Jag rullar ...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW M3 -03
Varför göra det själv när det finns folk som lever på o meka, dom ska ju ha nåt o göra oxå ! Räcker ju att man måste köra skiten ...

:)

[PlastRaket]

född kaxi(g) - som finska tvillingar
Gick med
12 Oct 2004
Hoj
Suzuki SV1000 fajter, Honda CRF450R
Servar då alltid själv och lämnar aldrig in för några typer av haverier, tack vare detta förfarande har man lärt sig hur grejerna funkar, något som dagens ungdomar, hehe..., inte har tålamod till. Det fina är att man lär sig var gränsen går för vad grejerna tål, och på det sättet så är man lite mer rädd om sin hoj.

Hi-ho

Guest
Hej, jag har en 660 som jag kommer lämna in på service nu vid 100 mil.
Men sen så får vi se hur det blir, om folk väljer att lämna in sina cyklar på service så beror det ju inte på att de tycker det är svårt, utan att de kanske värderar en komplett ifylld bok, och jag tror inte att din cyckel skulle hamna i fel händer om du lämnar in den till en KTM verkstad! Lycka till med ditt köp :banana

legionRider

Nu med fetaste larmet installerat...
Gick med
25 May 2005
Hoj
ca 8
Jo det är väl bara att instämma !

Servar du själv vet du att allt blir gjort ordentligt !!
Kul att även lära sig om man tidigare inte vet så mycket om motorer, Serva är ju ganska basic ...

Sen blir det ju kul och man kan skryta här på forumet och som alla vi andra :hihi

vh
/M

+++++

+++++
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
ktm640
Who'sYourDaddy skrev:
Precis, jag lämnade in min 660 på 100-mil-servicen för att behålla halvårsgarantin. Det är verkligen inga problem att ställa ventilerna själv, gjorde det inför avställningen senast i lördags. Det känns för övrigt bättre att serva hojen själv då man vet vad som blir gjort och inte.
jag skulle gärna serva hojen själv men det e ventilerna jag faller på,finns det ingen sida där det står utförligt hur man skall göra gärna med bilder? har själv en 640 ska väl int va svårare på den en 660?

[PlastRaket]

född kaxi(g) - som finska tvillingar
Gick med
12 Oct 2004
Hoj
Suzuki SV1000 fajter, Honda CRF450R
+++++ skrev:
jag skulle gärna serva hojen själv men det e ventilerna jag faller på,finns det ingen sida där det står utförligt hur man skall göra gärna med bilder? har själv en 640 ska väl int va svårare på den en 660?

busenkelt , kolla HÄR

Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...