Server problem fixat...

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Hej alla glada :)

Har fixat server problemet. Var nån som ändrat lite "Performance" inställningar i Win2k IIS MSC kontrolprog. Nu ändrade jag tillbaka till mer normala värden och genast så funkar allt mycket bättre!

Ska försöka skramla ihop så att Sporthoj.com kan få en egen server. Är det något som ni vore intressanta att medverka i? Det skulle behöva doneras iaf 20kr+ per person så en server kostar flera tusen. När vi väl har våran egen server kommer sajten gå grymt mycket fortfare!

:rock

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
Swedie skrev:
Hej alla glada :)

Har fixat server problemet. Var nån som ändrat lite "Performance" inställningar i Win2k IIS MSC kontrolprog. Nu ändrade jag tillbaka till mer normala värden och genast så funkar allt mycket bättre!

Ska försöka skramla ihop så att Sporthoj.com kan få en egen server. Är det något som ni vore intressanta att medverka i? Det skulle behöva doneras iaf 20kr+ per person så en server kostar flera tusen. När vi väl har våran egen server kommer sajten gå grymt mycket fortfare!

:rock

Nog skulle jag kunna pytsa in ett par tior åt en server.....

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Visst kan man tänka sig att bidraga med lite pengar för att verkligen garantera stabilitet, men då måste det verkligen garanteras.

Borde det inte gå att fixa sponsorer till en såhärpass stor site så att den kan leva på sig själv?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
McB skrev:
Visst kan man tänka sig att bidraga med lite pengar för att verkligen garantera stabilitet, men då måste det verkligen garanteras.

Borde det inte gå att fixa sponsorer till en såhärpass stor site så att den kan leva på sig själv?

Nepp! Sponsorera betalar inte tillräckligt. Iaf inte det jag har. Jag är för snäll för att begära 10.000kr per år.. (vilket var vad jag fick på R1-Forum för varje sponsor). Om så vore fallet så skulle jag inte nämna att det kanske vore najs om medlemmar hjälpte till i att köpa en server.

Vi kan ju göra som förra gången där varje medlem som donerar svarar i tråden med hur mycket.. till slut vet vi exakt hur mycket som finns på kontot.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Mcb igen...
det går ej att GARANTERA... men som du märkte nu när jag ändrade lite inställningar så blev allt genast mycket bättre. Det ligger 7st sajter på denna server. Sporthoj.com är störst... men drar inte mest resurser.

Om sporthoj.com ligger på egen server kommer allt med säkerhet vara mycket snabbare och stabilare.

Senare, ifall sporthoj.com åter igen behöver byta ISP (lina) så är det bara att flytta hela server till det nya stället och allt är som det var innan.

Henken

Guest
Har 23 kr

på kontot så viss kan jag ge bort 20 av dem (seriöst).
Vad ska jag annars göra med dem? Se till att det funkar bara...

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
verkar som det fortfarande är en del "Cannot find Server" problem ibland. Men det är iaf mycket bättre än tidigare.

Att ha sporthoj.com på en helt egen server kommer hjälpa. Servern kommer även vara Linux... Windows 2000 och IIS suger.

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
jag har åxå problem......Cannot find Server...
är vanligt.....

sidan gillar INTE att man hoppar tibax !!!!

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
MrGooFy skrev:
Jag har fortfarande RUSKIGA problem, sidan är nästan helt oanvändbar.

Samma här..... och jag är beroende får jag väl tillägga, så det e värre för mig :mad:

Rymding

grön på mc.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2002 Kawasaki ZR-7S + 1991 Honda Dominator NX-250 + 2002 Kawasaki ZX-6R 636
MrGooFy skrev:
Jag har fortfarande RUSKIGA problem, sidan är nästan helt oanvändbar.

Samma här det här är inte användbart! :fakta

pini

full fart spar tid
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1 me lite godis
blir man av med problemet servern hittades inte så ställer jag upp med pengar lite iallafall Studiebidrag vad ska man ha de till
blir de varje år eller bara en gång?

pini

full fart spar tid
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1 me lite godis
blir man av med problemt server hittas inte så ställer ja gupp med en del lessnat på de nämnligen
blir de en engångskostnad eller?

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
En (mer ekonomisk) idé än att slanta vore ju att fråga medlemmar om de har överblivna datorkomponenter att donera. Borde finnas en hel del moderkort/hårddiskar/minnen och annat smått och gott som folk inte använder.

NO_FEAR

Skrapa skrapa lila lila
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1 fighter -05
6900kr. kan ju inte va sååå svårt att skramla ihop. kom igen nu gubbar. hur många här är RIKTIGT aktiva??

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Detta är ett temporärt test.. jag har stängd av (efter godkännande från server admin) alla andra sajter på servern förutom sporthoj.com

går server bättre nu? Har ni problem med sajten fortfarande?

jag har inga problem just nu. allt funkar. Även bildarkivet....

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024