Server problem fixat...

NO_FEAR

Skrapa skrapa lila lila
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1 fighter -05
om man drar till med en summa av 250pers så blir det ju inte mer än 27,60vardera. Och då kan man ju skippa att handla något annat som kostar 30kr och betala in en liten peng till Swedie istället... Swedie gör en lista i en annan tråd och se hur många som är intresserade. finns frågor ställs de till dig via pm så att inte tråden smutsas ner av massa skitsnack. antar att du har möjlighet att ta bort alla inlägg som inte ska va där.

SÄTT IGÅNG!!

Jobbar gärna en kvart extra på jobbet i sommar för att kunna surfa ÄNNU bättre på sporthoj. ;) För övrigt har jag inte några som helst problem med sporthoj. ang. cannot find server. mm. Bara när jag sitter på dålig uppkoppling och dålig data...

Hemma funkar det SUPERFINT!! :rock :tummenupp

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
jag lägger en hundring så nu e det bara 68st kvar!

John

:rofl
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
FZR 1000T -91
Den går bättre nu ärn för 7 minuter sedan, om det är det du menar. Men den krånglar ibland, ja..

McB, vi skapar en doneringstråd.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Här är det som Mr Eddie och jag hittat som kan funka... (generellt)

Scsi kort 68 pin kan vara 80 med spelar ingen roll bara disken är av samma slag.
Scsi disk storlek minst 10 gb
Intel P4 2.4 ghz.
1024 mb ram DDR
Moderkort med lan och grafik.

that's it..

Problemet med donering är att inte alla kommer göra det.. att tro 250st kommer skicka in är lite fel. förhoppningsvis kan iaf många.... skicka in.. frivillig summa.. "minst" 20kr..

Jag skapar en ny tråd om detta om det visar sig att det är Ok att jag frågar efter hjälp med pengar igen. Jag vet att detta är något som vissa inte gillar (förra gången fick jag skit, och har fortfarade idag fått skit från vissa).

MrGooFy

Tebax
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Is no more
Swedie skrev:

Scsi kort 68 pin kan vara 80 med spelar ingen roll bara disken är av samma slag.
Intel P4 2.4 ghz.
1024 mb ram DDR

that's it..

Problemet med donering är att inte alla kommer göra det.. att tro 250st kommer skicka in är lite fel. förhoppningsvis kan iaf många.... skicka in.. frivillig summa.. "minst" 20kr..

Jag skapar en ny tråd om detta om det visar sig att det är Ok att jag frågar efter hjälp med pengar igen. Jag vet att detta är något som vissa inte gillar (förra gången fick jag skit, och har fortfarade idag fått skit från vissa).

Skit i dom som snackar skit!
just nu funkar servern mycket bättre även om jag får uppdatera ibland så är det bättre nu.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
funkar galant för mig just nu. absolut noll problem.

Kommer bli så att jag ska försöka fixa ihop en server... John har skapat en tråd för detta. förhoppningsvis kan vi slippa ta bidrag för hela bunten. en del kanske har lösa delar.. så länge delarna funkar är det ju bra.

CPU, moderkort och nätverkskort behövs.. o minne då.. DDR, och helst scsi hdd'skar.

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
Swedie skrev:

Intel P4 2.4 ghz.
1024 mb ram DDR

that's it..

Dom som snackar skit, är vissa av dom "aktiva" eller är det bara "halvaktiva/lågaktiva" som skriver skit.

Kan man inte göra så här att man "stänger ner" SH & sen när man ska aktivera sig igen så är man tvungen att betala in en summa för att komma in på forumet "Medlemskaps kort"

Dom som är aktiva här tror jag är villig att slänga in mer än 25 Kr, jag skulle då kunna slänga in mer än så

Eller är jag helt ute & cyklar

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
R1 Uffe skrev:
Dom som snackar skit, är vissa av dom "aktiva" eller är det bara "halvaktiva/lågaktiva" som skriver skit.

Kan man inte göra så här att man "stänger ner" SH & sen när man ska aktivera sig igen så är man tvungen att betala in en summa för att komma in på forumet "Medlemskaps kort"

Dom som är aktiva här tror jag är villig att slänga in mer än 25 Kr, jag skulle då kunna slänga in mer än så

Eller är jag helt ute & cyklar

Lite svårt att värva nya medlemar då. Om ingen vet vad dom betalar för.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Serverproblem ?

Jag har ALDRIG haft några problem med den här servern. Tycker tom att den är riktigt snabb ! Faktiskt....... Lite märkligt......

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
jag kommer aldrig ta betalt för att se sporthoj.com. kanske för att få speciella funktioner.... men inte för att vara medlem.

Vissa säger att dem int ehar några problem alls.. så konstigt asså....

Detta i sig tror jag menar att Linan har problem oxå... att det blir för många som surfar och hela tiden försöker komma åt sporthoj.com. Kanske en limit på linan.. alltså att endast ett visst antal samtidigt kan komma åt sidan....
men så tror jag inte är fallet då vi haft mer personer på sidan än vad det är nu utan att ha problem.. hade ju 400 aktiva för ett tag sedan utan probelm.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Eeeeh

Ni som tycker det går segt kanske ska uppgradera från modem till bredband eller ADSL ? ;)

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
EBS skrev:
Lite svårt att värva nya medlemar då. Om ingen vet vad dom betalar för.

Det har du rätt i, jag var nog ute & cyklade ändå :D

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Swedie skrev:
jag kommer aldrig ta betalt för att se sporthoj.com. kanske för att få speciella funktioner.... men inte för att vara medlem.

Vissa säger att dem int ehar några problem alls.. så konstigt asså....

Detta i sig tror jag menar att Linan har problem oxå... att det blir för många som surfar och hela tiden försöker komma åt sporthoj.com. Kanske en limit på linan.. alltså att endast ett visst antal samtidigt kan komma åt sidan....
men så tror jag inte är fallet då vi haft mer personer på sidan än vad det är nu utan att ha problem.. hade ju 400 aktiva för ett tag sedan utan probelm.

Men va det 400 aktiva på just den här linan? Har du kontaktat Song Networks (för det är väl dom som sitter på linan) och hört med dom?

EDIT: För det verkar ju precis som du säger att när det är över ett visst antal paket som skickas så faller resterande bort.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Har ändrat tillbaka inställningarna nu.. så kanske kommer sidan att börja kajka igenom om ett par minuter.

Vi försöker även att hitta en ny lina att lägga sporthoj.com på. Behöver ändå en ny server för detta syfte.

Mr. President

Luspank
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
En 86:a GSX-r 750, en ProStreet Gsx-r1100 Turbo, en ProStreet Hayabusa och har blivit med Honda oxå
Re: Eeeeh

Starstriker skrev:
Ni som tycker det går segt kanske ska uppgradera från modem till bredband eller ADSL ? ;)
Och du tror inte att jag vill det då. Men jag bor i en byhåla där jag inte ens kan få ISDN :mad:
Självklart är jag med och pröjsar några tior till en egen server, det här är ju bästa siten på nätet. :tummenupp

Last edited:

Freddo

Såldes för att betala studier på Hawaii
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
Såldes för att betala studier på Hawaii
Delar till en ny server

Har en polare som sålde av delar till sin g:a server. Vet inte om han blivit av med allt då det var ett tag sedan och ganska attraktiva grejor men ska höra med honom så återkommer jag om han har kvar delarna.

//Fredrik

Rymding

grön på mc.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2002 Kawasaki ZR-7S + 1991 Honda Dominator NX-250 + 2002 Kawasaki ZX-6R 636
Re: Eeeeh

Starstriker skrev:

På jobbet har jag fiber rätt in i routern,,,,,,,

Sillen

.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 990 smr -11
De fukar bra här nu.
O när de gäller pengar till en ny server så e jag självklart oxå med o betalar, jag e oxå beroende!!!
100spänn lätt

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Ktm-Mange skrev:
De fukar bra här nu.
O när de gäller pengar till en ny server så e jag självklart oxå med o betalar, jag e oxå beroende!!!
100spänn lätt

:D

Här funkar det nåforlunda bättre nu :) men man ska väl inte ropa..............

750RR

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...