Serverat på silverfat

Monster tjejen

Monster tjejen No:1
Gick med
30 May 2005
Hoj
Crescent
Står just nu i ett svårt beslut..

Det är så att jag har gått hemma några månader utan jobb.. :mad:

Idag så ringde dom ifrån Proffice och hade ett jobb till mig
det är en telefonist/växel tjänst och det är ett sommarjobb under veckorna 29 30 31 32.
Toppen :banana

Men nu kommer problemet. (menar inte att min dotter e problemet)

Jag har en dotter på 3år jag bor inte ihop med hennes far.

Vi planerad så inför sommaren eftersom han hade jobb och jag inte, att jag skulle ha semester med henne V 27 28 29 31 och han V 30 32 33 34.

Saken e den att jag kan få dagis för henne dom veckorna.

Men jag missar ju all semester med henne , jag och min nuvaranda sambo (Yamaha farfar)har planerat in några saker att göra med henne.

Alla säger ju att tacka aldrig nej till ett jobb, men jag vill ju inte missa min dotter.

(vi kan klara oss sommaren igenom utan att jag ett jobb)

Va tvungen att skriva av mig lite då jag står och :huvet

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Om det BARA gäller de veckorna och du inte är i desperat behov av pengar skulle jag tacka nej till jobbet, familjen är viktigare. Om det däremot kan leda vidare till fortsatt anställning så är ju frågan svårare.

Som sagt, är du inte i desperat behov av pengar så gör de där sakerna som ni planerat med dottern, det är det värt. :tummenupp

Monster tjejen

Gick med
30 May 2005
Hoj
Crescent
imaster skrev:
2299371 Om det BARA gäller de veckorna och du inte är i desperat behov av pengar skulle jag tacka nej till jobbet, familjen är viktigare. Om det däremot kan leda vidare till fortsatt anställning så är ju frågan svårare.

Som sagt, är du inte i desperat behov av pengar så gör de där sakerna som ni planerat med dottern, det är det värt. :tummenupp

Hon på proffice att det va ett "sommarjobb" men man kan ju aldrig veta om det leder till vidare anställning... kan ju hända att dom tycker om mig så mycket att dom vill ha kvar mig.. :banana

Dark_Messenger

Guest
Ta jobbet! Semester kan ni ha när ni blir gamla och trötta. Dessutom har ni då mer pengar att lägga på semestern. :tummenupp

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Näe, för sjutton. Prioritera inte bort dotterns semester med mamma. Framförallt inte om hon är så gammal att hon börjat se fram mot den. Förklara läget för den som erbjöd jobbet så ser det inte illa ut att du tackar nej. Kanske har de vikariebehov även andra tider? Lämna ditt kort.

Barn ÄR faktiskt viktigare än jobb, pengar och det mesta annat.

Mvh,
/Fredrik

Valen

Pull Me Under
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hayabusa K4
Monster tjejen skrev:
2299343 Det är så att jag har gått hemma några månader utan jobb.. :mad:

Är det jag som missar något här men om du har gått hemma ett par månader utan jobb har du väl haft mer tid för din unge? Att tacka nej till jobb & nyttja systemet är för mig detsamma som smitare. Nyttjar du inte systemet (d.v.s. A-kassa eller soc.bidrag) står det dig fritt att göra vad du vill.

Monster tjejen

Gick med
30 May 2005
Hoj
Crescent
Valen skrev:
2299483 Är det jag som missar något här men om du har gått hemma ett par månader utan jobb har du väl haft mer tid för din unge? Att tacka nej till jobb & nyttja systemet är för mig detsamma som smitare. Nyttjar du inte systemet (d.v.s. A-kassa eller soc.bidrag) står det dig fritt att göra vad du vill.

Jag utnyttjar inget system .. bara så att ni vet...!!

Sen så är det så att visst jag har gått hemma men det har ju inte varit någon semester.

Det jag menar med semester är att åka iväg hela familjen (jag min dotter och min sambo) hitta på något tillsammans, upptäcka något, ha kul.

Valen

Pull Me Under
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hayabusa K4
Monster tjejen skrev:
2299520 Jag utnyttjar inget system .. bara så att ni vet...!!

Då är det väl helt ok - såvida du inte behöver stålars. Vet inte hur gammal/ung du är men det dröjde många år innan en annan kunde få vettiga semestrar. Innan man hade etablerat sig på arbetsmarknaden var det mest kaos runt semestertiderna.

Hasselito

www.litosmc.se
Gick med
21 Sep 2005
Hoj
Honda fireblade
Är proffice ett uthyrningsföretag ala manpower? I så fall satsa på kvalitetstid med din dotter. De är bara små en gång! :)

Jussi

Nu med mindre hår
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Gixxer 750, Husqvarna TE510
Ta jobbet, det kommer aldrig att vara läge, och man hittar alltid nya ursäkter varför man skall skjuta upp, att komma tillbaka till arbetsmarknaden

Monster tjejen

Gick med
30 May 2005
Hoj
Crescent
Hasselito skrev:
2299686 Är proffice ett uthyrningsföretag ala manpower? I så fall satsa på kvalitetstid med din dotter. De är bara små en gång! :)

Det va så jag tänkte...

För vi kan ju facktist leva ändå....

Jussi skrev:
2299804 Ta jobbet, det kommer aldrig att vara läge, och man hittar alltid nya ursäkter varför man skall skjuta upp, att komma tillbaka till arbetsmarknaden

Jag skulle aldrig hitta på en URSÄKT för att inte komma in på arbetsmarknaden!!!!
:mad:
Det va nog det sämsta jag hört.... skulle det vara så, så skulle jag inte skriva in här .. då hade jag ju tackat nej direkt... men jag avaktade för att se om någon kunde komma med några kloka råd....

Skrutten

Gudomlig sporthojare
Gick med
9 Jul 2004
Hoj
Ducati Monster 696
Lite av en rävsax det där att bli erbjuden ett "uppdrag" från en uthyrningsfirma och tacka nej. Kommer du in nånstans och gör ett bra jobb så kommer det bli större chans att din ansvariga på Proffice hittar nya bra grejer till dig framöver.

Förstår dock din tvekan när sommaren redan är planerad, men om man vänder på det så kanske ett jobb nu kan göra så att det blir en slant över att hitta på nåt senare för.

Men vi kan väl snacka om det där över en kaffe ikväll...

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Personligen hade jag skitit i jobbet och varit med dottern. Visst, pengar är nice men dottern kommer inte vara tre år för evigt, lika bra att passa på innan det är för sent.

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Ibland kan man faktisk tacka nej till jobb. Man ska följa sitt hjärta. Du vill ha semester med din sambo och din dotter och ni kan klara er igenom sommaren ändå, som du själv skriver.

Monster tjejen skrev:
2299343
Alla säger ju att tacka aldrig nej till ett jobb, men jag vill ju inte missa min dotter.
(vi kan klara oss sommaren igenom utan att jag ett jobb)
Va tvungen att skriva av mig lite då jag står och :huvet

Blå R1

Hoppsan, blev visst 1000cc igen
Gick med
26 Jul 2004
Hoj
ZX 10R -05 och PitPro
Om nu inte pengarna spelar ngn roll så strunta i det, men kom ihåg att det jobbet kanske hade kunnat hjälpa dig till ett annat eller så kanske det hade kunnat bli ett fast jobb...

Det kommer bli fler semestrar, ungen glömmer och det är trevligt att arbeta!!

Kanske du o pappan kunde flytta runt schemat lite?

sweborn

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2004
Hoj
Fido/Bulle
Vill du ha ett bra jobb på sikt eller inte? Vill man ha ett trevligt jobb, så prioriterar man arbetsmeriter före privatliv. De trevliga jobben går ofta till de personer som kan påvisa sådana ställningstaganden.

Edit: inte för att det alltid är så, men man påverkar ju oddsen helt på egen hand.

Last edited:

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
sweborn skrev:
2300296 Vill du ha ett bra jobb på sikt eller inte? Vill man ha ett trevligt jobb, så prioriterar man arbetsmeriter före privatliv. De trevliga jobben går ofta till de personer som kan påvisa sådana ställningstaganden.

Amen, brother! It sucks, but it's life.

Själv blir det ingen semester i sommar, eftersom mina fjuttiga dagar ska räcka till en hemresa vid jul och några bandagar under sommaren. Det förutsätter också att jag håller mig frisk och inte måste använda semesterdagar som sjukdagar... :gnissla

Monster Tjejen:
Ta jobbet! Du har ju ändå vecka 27 och 28 med henne. Två veckor måste väl ändå räcka till en hyffsad semester. Personligen tycker jag också att det känns bättre att spendera pengar när man har en inkomst...

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha