Service Audi A4 1,8t -06

smorgos

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2006
Hoj
Z750 -04
Har planer på att köpa en begagnad A4. Vid vilka miltal skall den servas? Är det någon stor service runt 7000-10000 mil som är kostsam?

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Är väll samma motor som i -97an va? isf är det kamrem vid 12 mer vet jag inte, min stå hos fb så jag kan inte kolla åt dig tyvär.

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Kamrem vid 18k på 163hästarn aningen större service vid 9k med tändstiftsbyte och luftfilterbyte för första gången men är lite osäker då det beror på exakt vilken motor det är i den....

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Kamrem vid 18k på 163hästarn aningen större service vid 9k med tändstiftsbyte och luftfilterbyte för första gången men är lite osäker då det beror på exakt vilken motor det är i den....

Så man ska inte byta luftfilter eller tändstift förrens man kört 9tusen mil?

Kör du efter den principen kan du kasta Audin i restavfallet vid 5tusen mil.

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Vadå kör efter den principen? Jag jobbar som teknikermekaniker på vag och jag berättade om serviceintervallen på audi vid dom lite större servicarna Olja byts ju vid dom vanliga servicarna eller tror du jag satt och hittade på nått med min egen åsikt??????

Horm

Meldem
Gick med
26 Jun 2007
Hoj
WR450
Hur ser inte ett luftfilter ut efter 2000mil? Mina brukar då vara full i damm, mygg, pollen och annat skräp. Att köra 9000mil är ju vansinne, vad nu än Vag och audi säger, Vet att skoda också kör på 9000mil på många modeller.

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Det finns andra intervaller vid "ökenkörning alt dammigavägar osv" Vid normalkörning tycker jag inte att det är så farligt skitiga filter som jag byter vid 6 eller 9tusen mil... Givetvis finns det undantag...

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Är väll samma motor som i -97an va? isf är det kamrem vid 12 mer vet jag inte, min stå hos fb så jag kan inte kolla åt dig tyvär.

Så de har kört exakct samma spis i 10 (!) år??

Kamrem dessutom. Det är så jävla Ford.

Hur ser inte ett luftfilter ut efter 2000mil? Mina brukar då vara full i damm, mygg, pollen och annat skräp.

:skrämd

:rolleyes:

Last edited:

Jippo

Ditt jävla jippo!
Gick med
3 Mar 2008
Hoj
Yamaha R1 -05 & KTM 525 EXC Factory SM
Hur ser inte ett luftfilter ut efter 2000mil? Mina brukar då vara full i damm, mygg, pollen och annat skräp. Att köra 9000mil är ju vansinne, vad nu än Vag och audi säger, Vet att skoda också kör på 9000mil på många modeller.

inte för att jag kan just audi, men ofta så ingår en rengöring utav luftfilter på varje/varannan service. alltså man blåser rent filtret två gånger innan man byter det.

/J

smorgos

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2006
Hoj
Z750 -04
Oki, om jag fattat det rätt så är det alltså service vid var 3000 mil ca, varav den vid 9000 är lite större och därmed lite dyrare. Kamrem först vid 18000.
Korrekt uppfattat?

Nyheter
Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...

Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...