Service av Husaberg 650 LE? -01

Hammarslag

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Husaberg 650cc
Lyckats kicka av axeln och ventil justering bör göras + en bult bytas, en med fasat spår i som är fjäder belastad (satte dit en vanlig temporärt för det inte skulle spruta olja ur hålet.

Nu till frågan.

Är det någon som vill tjäna en semesterslant på en dags arbete? att hjälpa en kille med tummen mitt i handen och fixa detta ASAP. Då alla större MC firmor har lång kö och ja vill ut och åka innan den första (om gud förbjude snön faller)

Det är mest småskit, men är en inavlad datornörd i grund o botten och meka är jag bra på OM jag lär mig det, och vill inte skada pärlan...
Nån som känner sig manad och bor i östergötland (jag står givetvis för frakt med vagn till dig som är duktig mek.
Hör av dig !

PS. Skicka helst SMS så ringer jag upp, inte alltid jag hör telefonen med den fantastiska högtalaren.
Jobbet kangöras utan kvitto ;) tjänster mot gentjänster så att säga, även om gentjänsterna är pappers sedlar med figurer på. :banana

Summa sumarium

Kickaxel
Batteribyte (startmotorn, bör väl funka av sig själv då då ja gissar på att en cell i batteriet gått)
Ventiljustering och fylla på lite hydral olja i fram och bakbromsen.
(hojen har stått i över 1år)

Byta ut till rätt bult med fasad skåra och fjäder i.

Samt olje o filter byte, vilket jag iofs kan göra själv men sitter du på grejerna så what the heck.

Önskvärt men inte ett måste, färddatorn/hastighetsmätaren funkar lyser och allt sånt, men registererar ingen hastighet/trip. (givaren på hjulet sitter väl snett lr nåt.

0739525462 / Mvh Chris.

Ps som sagt jag lev hojen till din dörr på kärra givetvis.

Last edited:
Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...