Service Ducati Monster 900

darkducce

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2011
Hoj
Yamaha FZ1 n
Hej..
Har kollat lite ang. stor service på min ducati..
Visste innan att de skulle var dyrt men inte så..
Beviks skulle ha runt 8000:-
Motorbolaget 7000-7500:-

Är det någon som vet nån verksatd som har bättre priser?
Allternativt, hur svårt är det att göra det sj?

Tacksam för svar.

Sjukt mycket vårkänslor nu...

Glennswe

Medlem
Gick med
4 Jun 2009
Hoj
BMW och Ducati
Skulle kolla med Italiabikecenter först och främst, inga som slår dom vare sig på service eller kundbemötande när det gäller ducati.

farmerlip

F.d Hybridpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2 röda och en gul
Stora servicen innehåller väl en massa byten av vätskor och andra "allmänna" punkter. Nöj dig med rembyte och ventiljustering och fixa resten själv.

SSDD

Same Shit Diffrent Day
Gick med
14 Mar 2003
Hoj
Alla är gamla:Laverda, Kawa,Honda, Ducati, HD,
ÄR Du inte meck ,ska du nog inte gå på en service själv utan ring runt till dem som gör service ( med garanti )
och ta hålet i plånboken som en man ,, ( det kostar å ligga på topp ;) ) :fakta

,smäller det pga en felställd kam/ventil så blir det inte bara "service DYRT" ,, = det blir förbannat dyrt + vem vill stå å laga när det är som finast och åka? :crash

Code

Medlem
Gick med
8 Jul 2008
Hoj
KTM
Förstår inte att det kan vara så dyrt med service på hoj vs. bil. Visst, det är säsongsberoende inkomstkälla men samtidigt tycker man att det inte borde vara sååååå förbaskat kostsamt.
Finns det inte nån "MC Mekonomen-liknande" kedja som utför service på alla märken? Kan inte vilken duktig MC mekaniker som helst meka de flesta märken eller skiljer det sig väldigt mycket från märke till märke?
Vad vet jag.. bara undrar.:banana

dominator91

Sporthojsnörd
Gick med
19 Feb 2009
Hoj
GSX 1100 F 92, BMW F650GS Dakar, Vespa GTS300Ie
Vet en bekant som skulle serva en sportpeugeot för några år sedan. 16.000SEK:confused: Inte enbart vissa hojar som kostar...

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Kan inte vilken duktig MC mekaniker som helst meka de flesta märken eller skiljer det sig väldigt mycket från märke till märke?
Vad vet jag.. bara undrar.:banana

När det gäller enklare grundservice skiljer det sig inte särskilt mycket mellan olika hojar. Men jag kan tänka mig att det kan vara bra att ha tillgång till lite specialverktyg och instrument när det kommer till lite mer omfattande service. En verktygshandbok är nog inte så dumt att ha. Tiden springer iväg fort även för en erfaren mekaniker som ska sätta sig in i en för dem okänd modell. Timpengen är ju det som kostar. För egen del anser jag att det viktigaste är att mekanikern går att lita på. Det vill säga att han inte slarvar med t ex ventilspelet och byter det som behöver bytas så att man slipper kostsamma överraskningar vid kommande service.

jonaska91

Medlem
Gick med
10 Apr 2012
Hoj
Ducati Monster 620s -03
Jag stod inför samma dilemma och gjorde som du och hörde av mig till diverse verkstäder. Sen kom jag förbi Italia bike center och dom gav mig ett pris på 5000-5500kr för 1000-mila service + att dom hämtar hojen om man bor runt Mälaren, kan inte bli bättre!

Jag har inte servat hojen men nu vet jag var jag ska göra det!

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin