Teinvall skrev:Finns ett ställe i mölndal. Sök genom ducatis hemsida så hittar du. Jag fick ett pris på 4500 kr för 1000 mils service på min monster
_Gurra_ skrev:Det är bra pris. Det är just 1000 mila servicen som ska göras.
Har ett par polare som inte tyckte dom gjorde sitt arbete rätt så det är lite därför men i värsta fall får man åka dit . Har hört att dom har höga priser där också....
Zee skrev:Jag ska göra 2000-mila-service på min 2-ventilade SS i.e. och har kollat runt priser på olika ställen. Slutligen har jag bokat tid på Marcussen MC, som drivs av en dansk vid namn Peder Marcussen. Han ska vara en av de absolut bästa meckarna i halland o håller vad han lovar. T.o.m. besiktningsmannen i Halmstad rekommenderade Marcussen. Det är alltså en enmansverkstad och därför är det 3-4 veckors kö.
Men priset på en 2000-service med ventiljust, kamrem, stift, olja, bromsvätska, oljefilter, bränslefilter, synkronisering insprutning kostar det ~3500 kr. Dvs 1500-2000 kr billigare än hos Halmstad Gustav, Claessons Bromölla, Biscaya m.m.
Och jag litar fan så mycket mer på Marcussen än de auktoriserade verkstäderna! Många MC-dewz i Halmstad säger att Marcussen är the man. Och för min del så är hojen endå 5 år gammal så en auktoriserad stämpel eller ej är skitsamma. Huvudsaken att det blir ett bra jobb!
Jag fick ett pris på ca 5000-5500kr på 2000-mila-service INKL drivpaket (kedja o kuggar + montering).
Slå det!
Nummret till Marcussen MC är 035-46485, och det ligger 3-4 km utanför Halmstad.
Teinvall skrev:Otur att man inte bor i halmstad
Zee skrev:Det går inte o fixa på någe sätt då? Om du kör ner tidigt som fan så han kan serva den o att du kör hem sent på kvällen?
Det är ju rätt mycket stålar o spara på det..
Teinvall skrev:Hur lång tid tar servicen att göra? Har han öppet på helgen?
_Gurra_ skrev:Skulle vilja ha reda på bra service ställen inom Västra Götaland som servar ducati FÖRUTOM Biscaya. Vill ha reda på lite prisskillnader om någon har det med.
_Gurra_ skrev:Skulle vilja ha reda på bra service ställen inom Västra Götaland som servar ducati FÖRUTOM Biscaya. Vill ha reda på lite prisskillnader om någon har det med.
Zee skrev:Hur går det Teinvall? Bestämt dig för vart du ska serva den?
diesafe skrev:Kan ju alltid kolla med dessa:
http://www.motoveloce.com/veloce/index.htm
Mr San skrev:Gör inte Mc-kopmaniet det billigt o bra ??
Min va billig för Millen tyckte jag..
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |