Innan säsongen rullar igång, vad går ni igenom på hojen? Däcktryck, olja, oljefilter etc? Lämnar ni in den på service eller pillar på egen hand?
Visste att den skulle komma men den börjar bli lite gammal...Byter till vårluft i däcken.
Visste att den skulle komma men den börjar bli lite gammal...
På en -96 hade jag utom vad som namnts ovan också bytt kylarvätska.
Om kylarvätskan i expansionkärlet är brun, tyder på rost och att korrosionsinhibitorerna är förbrukade.
Vid påfyllning av ny kylarvätska på min Sprint RS (går i efter avtappning ca 1,8liter) så är det som en evighet av att fylla på, luta hojen så mycket jag vågar åt sidan så påfyllninghålet kommer överst, gunga lite för att få ut luft och så fylla på lite till igen.
Brukar bli ca 50 (femtio) små påfyllningar på det här sättet med lutning och gungning innan det inte går i mera.
Sedan kan det bli att fylla på mera i expansionskärlet efter de 1 a turerna när ännu mer luft gått ut när motorn blir varm och när motorn sedan svalnar sugs kylarvätska in i motorn från expansionskärlet.
Men detta varierar mellan hojar. En baggis får ut luften ur kylsystemet på GSX1300R
vid påfyllning jämfört med Sprint RS.
Kanske 10 påfyllningar med lutning och gungning.
Kylarvätska:
https://www.biltema.se/bilvard/tillsatsmedel/glykol/glykol-fardigblandad-2000038523
Om du inte har det skaffa en servicemanual till din hoj. Tex Ladda hem och skriv ut.
http://www.google.se/url?sa=t&rct=j...al_(eng).pdf&usg=AOvVaw2OIIumMPbfPfPIaRwPvToV
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |