christerbo
Ny medlem
- Gick med
- 10 May 2022
- Hoj
- KTM 790 Duke
Är det rimligt att en service ska kosta 6000 kr hojen har gått 600 mil ?
Har du något protokoll på vad som är gjort?Är det rimligt att en service ska kosta 6000 kr hojen har gått 600 mil ?
Nej inte om det inte är ventilkollen och den ska göras vid 1000 mil. 3 200 kr tar Dinmc för en 100 mila servie/årsservice när jag frågade nyss på min 690 smcr. Du ska bara behöva byta olja/filter vid 600 vad jag vet. Om den inte är gammal så de vill byta kylvätska/ bromsvätska också?Är det rimligt att en service ska kosta 6000 kr hojen har gått 600 mil ?
Dom skulle byta kylväska och bromsolja + vanlig service.Har du något protokoll på vad som är gjort?
Men nej jag tycker det låter orimligt.
Det kanske är dags att hojtidningarna gör som biltidningarna och räknar ut en servicekostnad dom 10 tusen första milen
Hyundai/Kia ändrade sig väl på bytet av kylvätska i elbilarna efter att biltidningarna avslöjade att det var där dom hade tänkt att mjölka kunderna på pengar.
Men man betalar fortfarande bortemot 50 spänn per liter svagt blandad spolarvätska när man servar bilen om man glömmer att fylla på själv innan man ska in.
Dom sa att det skulle ta 5 timmar att göra servicen. North Bike UmeåHar du något protokoll på vad som är gjort?
Men nej jag tycker det låter orimligt.
Det kanske är dags att hojtidningarna gör som biltidningarna och räknar ut en servicekostnad dom 10 tusen första milen
Hyundai/Kia ändrade sig väl på bytet av kylvätska i elbilarna efter att biltidningarna avslöjade att det var där dom hade tänkt att mjölka kunderna på pengar.
Men man betalar fortfarande bortemot 50 spänn per liter svagt blandad spolarvätska när man servar bilen om man glömmer att fylla på själv innan man ska in.
En 790 Duke är ju några år så det är väl årsservice som de menar? Är det ens garanti på den? Är det inte det så gör man ju jobbet själv eller anlitar någon annan än märkesverkstad. Är bara servicen fackmannamässigt utförd så är det ok att skriva det i boken.Varför byter man kylvätska/bromsvätska vid 600mil?
Hur ofta byter ni kylvätska och bromsvätska på bilen och varför?
Hur ofta justerar ni ventilerna på bilen?
Okej, en MC motor är en högtrimmad motor, och bromsarna får jobba lite hårdare än på Agdas Kia Picanto, men det är ju rent löjliga intervaller
Agreed, fan vad löjligt.Varför byter man kylvätska/bromsvätska vid 600mil?
Hur ofta byter ni kylvätska och bromsvätska på bilen och varför?
Hur ofta justerar ni ventilerna på bilen?
Okej, en MC motor är en högtrimmad motor, och bromsarna får jobba lite hårdare än på Agdas Kia Picanto, men det är ju rent löjliga intervaller
Ja, olja och filter är jag med på, det ska bytas varje år oavsett mil, men hur har glykolen blivit förstörd på 600mil? Bromsvätskan?En 790 Duke är ju några år så det är väl årsservice som de menar? Är det ens garanti på den? Är det inte det så gör man ju jobbet själv eller anlitar någon annan än märkesverkstad. Är bara servicen fackmannamässigt utförd så är det ok att skriva det i boken.
det är en -19 uttagen -20Nej inte om det inte är ventilkollen och den ska göras vid 1000 mil. 3 200 kr tar Dinmc för en 100 mila servie/årsservice när jag frågade nyss på min 690 smcr. Du ska bara behöva byta olja/filter vid 600 vad jag vet. Om den inte är gammal så de vill byta kylvätska/ bromsvätska också?
-19 uttagen -20Ja som sagt då kan jag tänka mig det priset faktiskt tyvärr (även fast det lät i dyraste laget. Hur gammal är hojen?
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|