Service KTM - GBG

EBMisDead

Ny medlem
Gick med
28 May 2009
Hoj
ZX-10R / Hypermotard 1100S
Undrar om någon vänlig själ har koll på om Johans MC är enda tänkbara alternativet till service av en KTM 950 (750mils servicen) här i stan?

Hyffsat nyinflyttad och har inga andra förslag själv så jag vänder mig till er som bott här ett tag. De ville ha 3500:- . Känns dyrt :S ? Eller är det bara nåt jag fått för mig. Kanske inte kommer undan billigare..

Tack på förhand

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
skulle undvika johans, riktigt synd att dem lyckades få KTM

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Hoj
Jorå
Om du kan ta dig till Bergmans Motor i Borås skulle jag rekomendera det framför Johans.
Annars är det väl Bike som gäller, men där brukar det oftast vara långa väntetider...

EBMisDead

Ny medlem
Gick med
28 May 2009
Hoj
Hade fått för mig att Johans är populärt bland alla er här i GBG? Uppenbarligen inte, hur kommer det sig om man får fråga?

Ska kolla närmre angående borås och bike. Inga jätteavstånd. Får se till att vara ute i god tid när det är dags helt enkelt.

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Hade fått för mig att Johans är populärt bland alla er här i GBG? Uppenbarligen inte, hur kommer det sig om man får fråga?

Ska kolla närmre angående borås och bike. Inga jätteavstånd. Får se till att vara ute i god tid när det är dags helt enkelt.

för min del är det mest attitydproblemen hos personalen. Har du kostym och portfölj e de framme direkt och vill hjälpa till, glider du in i sletna jeans och T-shirt med en fet sedelbunt i fickan (vilket de ju inte vet) och vill köpa hoj fnyser de åt dig och ber dig försvinna.

Sen fick jag nyligen höra av en arbetskolega, som var på MC live (jag jobbade då T_T) han hade provat en z750 för han va sugen på att skaffa sån, den hade haft väldigt stort spel på gashandtaget vilket han påpekade för personalen från johans som var där, som då hade förklarat för han att det ska vara så på dem, och även förklarat vilken idiot han var som trodde det va fel, och hur dålig mc förare han är..

Inte johans för min del iaf, de kanske fixar servicen skitbra vet jag inget om men jag tänker inte ha med dem att göra mer iaf, hoppas de kursar!

EBMisDead

Ny medlem
Gick med
28 May 2009
Hoj
för min del är det mest attitydproblemen hos personalen. Har du kostym och portfölj e de framme direkt och vill hjälpa till, glider du in i sletna jeans och T-shirt med en fet sedelbunt i fickan (vilket de ju inte vet) och vill köpa hoj fnyser de åt dig och ber dig försvinna.

Sen fick jag nyligen höra av en arbetskolega, som var på MC live (jag jobbade då T_T) han hade provat en z750 för han va sugen på att skaffa sån, den hade haft väldigt stort spel på gashandtaget vilket han påpekade för personalen från johans som var där, som då hade förklarat för han att det ska vara så på dem, och även förklarat vilken idiot han var som trodde det va fel, och hur dålig mc förare han är..

Inte johans för min del iaf, de kanske fixar servicen skitbra vet jag inget om men jag tänker inte ha med dem att göra mer iaf, hoppas de kursar!

Känt liknande vibbar de få ggr jag varit där. Inte ensam om känslan alltså. Trist att det är främst dom som har hand om KTM..

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Hoj
Jorå

Problemet för mig är dels attityden men också att dem har väldigt dåligt med prylar på hyllan och dåliga leveranstider (1vecka +).

Bergmans Motor i Borås har 2 leveranser/vecka från KTM, ubertrevlig personal och sen bra priser :tummenupp

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Johans MC har bara en bra snubbe som jobbar där, honom hade jag aldrig tvekat av att köpa hoj själv. Men resten har faktiskt attitydsproblem, är en i mängden som upplevt det.

Tivook

Ny medlem
Gick med
17 May 2009
Hoj
Svart FZ1-S

Om han nu visste att det var för stort spel på gashandtaget, varför stog han inte på sig o läxade upp dem?

Hade någon sagt sånt till mig så hade jag bara "öh, nä tyvärr så har du riktigt fel där kompis."

Tiv

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Om han nu visste att det var för stort spel på gashandtaget, varför stog han inte på sig o läxade upp dem?

Hade någon sagt sånt till mig så hade jag bara "öh, nä tyvärr så har du riktigt fel där kompis."

Tiv

Han är väl inte sådär supertekniskt insatt :), men som han förklara för mig fick man vrida gasen 1-2cm innan den börja gasa, vilket jag tycker låter tokigt.

Istället ångra han sig och vill inte längre köpa en z750 för de har så skummt gashandtag, johans sa ju att det ska vara så, men fick övertalat han att johans är idioter och det till 99.9% chans inte är så om han provkör en hos nån annan handlare.

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!