Serviceintervall R6 supersport

IGNJATOVIC

Guest
Har köpt en banhoj eftersom jag vill börja tävla på sikt. Det är en fullständigt supersporttrimmad R6:a med alla Yamahas kitt delar (132 pollar på bakhjulet enligt säljaren).

Nu undrar jag bara vad det ska vara för serviceintervall på en sådan hoj? Och vad är det som ska göras på servicen?:confused:

Tack!
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Oljebyte var 10:e timma, kolla ventilspelen var 20:e timma, hålla koll på kamkedjans skick, vara noga med varmkörning och inte belasta motorn när den är kall. Överhuvudtaget vara rädd om grejorna:tummenupp
 

IGNJATOVIC

Guest
Oljebyte var 10:e timma, kolla ventilspelen var 20:e timma, hålla koll på kamkedjans skick, vara noga med varmkörning och inte belasta motorn när den är kall. Överhuvudtaget vara rädd om grejorna:tummenupp


Fan, jag är utbildad gymnasieekonom med inriktning på företagsekonomi, inte mc-mekaniker:huvet

Oljebyte vart 10:e timma kan jag nog fixa, men gäller det också om man kör lugnt på stan eller? Glömde säga att det är en ban+gathoj.

Hur många Celcius ska det vara på instrumentpanelsgrejen innan det är dags att köra iväg? 60 grader? Vilken olja är bäst? Castrol 4-takt?

Tack för infon :tummenupp
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
En sån motor är öht inte lämplig att köra gata med. Motortempen ska ligga på ca 75 grader, under 60 ska du inte köra alls. Gatåka med en sån motor är som att använda en ferrari att dra plogen med.
 

IGNJATOVIC

Guest
En sån motor är öht inte lämplig att köra gata med. Motortempen ska ligga på ca 75 grader, under 60 ska du inte köra alls. Gatåka med en sån motor är som att använda en ferrari att dra plogen med.

Hur tänker du då?:confused: Man behöver ju inte ligga på fullgas på stan? Klart att den här hojen tål lite lugnare tempo också.