Husaberg testkörde väl en 570 på bana konstant (eller ja,
de vilade väl lite granna också) i 300 timmar utan
något värre slitage kunde märkas.
(Har jag hört, ingen säker källa)
Jag har sett några ras, flest hos ökencyklar där lådor och kolvringar inte riktigt pallar trycket men även i motardapplikation så rasar det ibland. (Vill man åka rasfritt rekommenderas otrimmad XR600.) Den är dock betydligt bättre än gamla motorn som tog många år innan den blev tillförlitlig, nya är även lite mindre anorektisk och håller därför bättre.
Man skall dock vara jäkligt medveten om att det är en racecykel och väljer man att köra den på gata är serviceintervallerna täta likt alla andra racemotarder folk får för sig att köra på gata ex Aprilia 450/550 KTM 530 osv....
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |