Serviceintervaller på Aprilia RS 125

Aidejonas

Ny medlem
Gick med
11 Nov 2013
Hoj
Snart 125cc Sporthoj!
Tja!

Vet att detta ämne varit uppe många gånger dock undrar jag mer specifikt angående saker som vevstake, ramlager, vevstakslager. Efter hur många mil bör man byta dessa slitagedelar?

Jag undrar även vad man bör tänka på när man köper en 10 år gammal Aprilia RS 125 eller Mito som gått 3000 mil, är det snart dags för en totalrenovering eller klarar den några tusen mil till?

Kimban

Babados Endurance Racing Team
Gick med
11 Oct 2010
Hoj
Italienskor och Tüsk
Jag tror det beror på lite när man måste renovera den, de flesta Mitos och Rs 125 går ju ofta på höga varv och det sliter ju.
Men min Mito som jag den hade gått typ 3800mil då var mitt vevlager slut och den hade gått hårt. Jag vet inte om lagret hade blivit bytt innan. :confused:
Delarna tror jag behövs bytas vid 3-3500mil om man vill vara på den säkra sidan, fast det kostar ju inte speciellt mycket en renovering om motorn inte har skurit, delarna kostar typ 3000kr sen gör man de mesta själv så blir kostnaden inte så stor. :tummenupp

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...