Servicekostnad Ducati ?

Challe

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2012
Ort
Lidköping
Hoj
Inte just nu...
Som jag skrev tidigare..
Om det sitter en Testastretta 11° L-Twin motor på den du vill köpa är det följande som gäller :

Remmar bytas var 5:e år eller 2400mil intervall,vid 2400mil (4800mil osv) gör man då även en ventiljustering. Allt därimellan är en "vanlig" service.

Att det var 5 års intervall på just den motorn missade jag helt, därav frågan:) Tidigare har det väl alltid vart 2 år om jag minns rätt?
 
Last edited:

SinneD

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2012
Ort
-
Hoj
2013 Ducati Streetfighter 848 och 1987 Yamaha FZR1000
Jag får höra varje gång att remmar bytes vartannat år. Har själv en sf 848. Går hos IBC, litar på dem. =)
 

R-1000

Live for nothing or die for something
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Stockholm och Dalarna
Hoj
Ducati Monster 1200 -15
På min modell (Monster1200 -15) är ventiljustering var 3000:e mil :)
årsservice går på 2450:-, alltså samma pris som jag gav för 100 mila. Desmocenter Upplands Väsby :tummenupp
 
Last edited:

xedexx

Sporthojsnörd
Gick med
14 Dec 2013
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati Multistrada V2 - 2022
Är ganska säker på att det står 2 år i min instruktionsbok (1098).

" The 848 Streetfighter is, in fact, a completely fresh design. Not only is the engine a new variation of the 848’s, but the frame, steering geometry, swingarm and ergonomics are specific to this model.

The Streetfighter 848 is the third machine in Ducati’s lineup to feature an engine with short, 11-degree valve overlap, joining the torquey liter-plus Multistrada and Diavel.

Du har INTE den motorn på din 1098.
 
Last edited:

xedexx

Sporthojsnörd
Gick med
14 Dec 2013
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati Multistrada V2 - 2022
På min modell (Monster1200 -15) är ventiljustering var 3000:e mil :)
årsservice går på 2450:-, alltså samma pris som jag gav för 100 mila. Desmocenter Upplands Väsby :tummenupp

Kan det visst göra..men det betyder inte att Ducati inte kan ändra på sina specifikationer efter det att din bok är tryckt och du köpt din hoj.
 
Gick med
3 Apr 2011
Ort
Skåne
Hoj
Skrot
" The 848 Streetfighter is, in fact, a completely fresh design. Not only is the engine a new variation of the 848’s, but the frame, steering geometry, swingarm and ergonomics are specific to this model.

The Streetfighter 848 is the third machine in Ducati’s lineup to feature an engine with short, 11-degree valve overlap, joining the torquey liter-plus Multistrada and Diavel.

Du har INTE den motorn på din 1098.

"Tidigare har det väl alltid vart 2 år om jag minns rätt?"

Detta svarade jag på.
 

moddlaren

Guest
Nä dom kanske inte ville ha dom drygt 100K pengarna som jag hade kontant med mej inte vet jag.. Blev dock erbjuden att testa den i lätt snöglop i februari om jag inte mins rätt.. Avböjde dock testkörningen av förklarliga skäl..

Vad jag tror går inte Bike så jättebra många av dom gamla erfarna killarna på reservdelar o verkstad har slutat o börjat på andra firmor..
 
Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

 Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Top