Hos Solna Bilteknik kostar stor service på 1.8T 4150:- Har svårt att se att det skulle vara dyrare på din 1.6:a
Här står exakt vad som ingår i deras olika servicar och du kan som sagt jämföra själv om du ringer någon annan.
http://www.solnabilteknik.se/pdf/VW_rep.pdf
Servade min Octavia där och var väldigt nöjd. Fick ett bra bemötande, smidigt och snabbt en lånebil, "billig" service och sedan en ordentlig genomgång inklusive rekommendationer om vad som bör göras utan att de för den skull försökte sälja på mig ett återbesök.
Servade min Octavia där och var väldigt nöjd. Fick ett bra bemötande, smidigt och snabbt en lånebil, "billig" service och sedan en ordentlig genomgång inklusive rekommendationer om vad som bör göras utan att de för den skull försökte sälja på mig ett återbesök.
Det du inte vet är att de (antagligen) bara har utfört hälften av servicepunkterna.
Tack för svar!
Undviker solna bilteknik och prutar 5000 spänn på bilen
Men stopp ett tag.
Varför ska du köra en tio år gammal bil på en verkstad för? En 6000-milaservice innefattar säkert inget mer än olja, filter, luftfilter, kupéfilter och tändstift. Bromsvätskor och skit behöver man inte byta vartannat år i vanligt bruk.
Kostnaden för dessa delar är max 2000:- och alla kan byta de själva.
Sant iof. Skulle ju kunna boka gör det själv verkstan
De kommer att hävda att de kollar typ 30 övriga punkter såsom damaskernas skick, mönsterdjup på däck, lufttryck i reservhjulet etc, men det är i regel bara för att mjölka pengar!
Nu var du lite orättvis mot de verkstäder som faktiskt kollar de närmare 60 punkter som ingår i en sån service.
Möjligt. Men de punkterna kan inte ta så lång tid att kolla upp. Jag utgår från att ts har ett visst intresse av fordon i allmänhet. Då kollar han lufttrycket på våren, märker om torkarbladen är kassa eller att parkeringsbromsen tar lite högt upp.
Kolla vilken oljekvalitet du ska ha. Sen köper du OKQ8 egna olja med den spcifikationen, den brukar vara billig. Strunta i fräcka etiketter.
Delarna köper du på vag alt mekonomen. Vad som ska göras kan du få reda på hos vag med. De kommer att hävda att de kollar typ 30 övriga punkter såsom damaskernas skick, mönsterdjup på däck, lufttryck i reservhjulet etc, men det är i regel bara för att mjölka pengar!
GDS-hallen behöver du bara till oljebytet på sin höjd. Resten fixar du på gatan!
Kolla vad som ska bytas på servicen så kan vi kolla hur mycket du kan spara på att göra det själv.
Bra! Den är perfekt. Dock ännu bättre, som någon tidigare påpekade, att byta var 1500e mil med en vanlig syntetolja.Biltema har longlife för 99:-/liter
Eller så kan man nog byta Biltemas billiga longlife-olja var 1500e mil om man vill det också.Bra! Den är perfekt. Dock ännu bättre, som någon tidigare påpekade, att byta var 1500e mil med en vanlig syntetolja.
Eller så kan man nog byta Biltemas billiga longlife-olja var 1500e mil om man vill det också.
Över huvudtaget så är jag lite skeptisk till att gå 3000mil mellan oljebytena. Oavsett vilken olja man kör på.
Fördelen med att lämna in bilen på verkstad framför att göra det själv är att de nolla serviceintervallindikeringen så den inte kommer hoppandes varje gång man startar bilen.
Har nu suttit och läst runt om Solna Bilteknik eftersom jag blev en smula ställd när jag fick höra om allt elände de verkar ställa till med...
Jag tänker inte rekommendera någon att åka dit med tanke på att Swedac dragit tillbaka sin ackreditering.
Det som däremot slog mig var att samma inlägg och historier dök upp i samtliga forum. Det var bl.a. något om någon som fått kamremmen bytt men där det "uppstod missljud och flera bultar saknades o.s.v. o.s.v."..
Det är iofs inget konstigt att en missnöjd kund sprider detta på alla tänkbara platser men däremot blev det en smula komiskt när det visade sig att flera kritiska inlägg av olika användare kom från samma IP-adress när CINT's moderator dök upp.
Edit:
Nästan alla "skräckhistorier" är skrivna i augusti och september 2009 och är väldigt snarlika.
Huvuddelen av övriga inlägg är sådana som refererar till "hörsägen" beträffande just dessa.
Klas Lööv, Claes Loov, Klas Lövgren återkommer på forum efter forum. Han verkar jättearg. Men ändå värt att notera att det uppenbarligen rör sig om en och samma person och inte om tre olika.
Vore kul att lite IP-adresser från de olika forumen för att se om det handlar mer om en förtalskampanj än om att det faktiskt är precis så dåliga som trådarna försöker göra gällande.
Stora Motorcykelkatalogen 2025
Nu går vi in i slutfasen gä... |
|
Aprilia Tuono 457
Efter framgångarna med spor... |
|
Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo
År 1825 öppnades det välkur... |
|
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |